Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 14 januari 2011

Inredning i tonårsrummet...

Av Helga - 14 januari 2011 08:00


Min bloggvän Åsa tyckte att jag skulle visa dotterns rum nu när hon fått lite mer ordning. Vi har köpt en ny stor byrå som hon kan lägga alla sina grejer i. Jag fick inte full frihet att gå in och dokumentera hela rummet, men några bilder kan ni få se...


Med Lars Winnerbäck på väggen, en cool jordglob med lampa i och med solglasögonsamlingen på nya byrån är man helt klart på rätt väg...


En väggmålning av Bob Dylan som dottern gjort själv med hjälp av en overhead projektor och med flera timmars pillande...

Dessa väggbilder är gjorda enligt samma princip...

 
 
Åsa

Åsa

14 januari 2011 08:56

Dylan var ju jättehäftig!
Och vilken underbar musiksmak din dotter har. Winnerbäck!!!

http://wessand.blogg.se

 
Stattinskan

Stattinskan

14 januari 2011 11:21

Såklart du inte får visa det allra hemligaste ;-) Blev jättebra och jag diggar verkligen den andra bilden - påminner mig om det glada 70-talet :-)
Kram

http://metrobloggen.se/stattin

 
Helga

Helga

14 januari 2011 15:08

Åsa; Jo, hon är mycket musikintresserad och lyssnar även på äldre musik som hennes jämnåriga dissar...

Stattinskan; Ja, det är kul att hon är så inne på 70-talsmusiken... Är du hemma igen?

http://helga1.bloggplatsen.se

 
susjos

susjos

14 januari 2011 16:15

Vilken duktig dotter du har! Imponerad över hennes musiksmak :)

Trevlig helg!

http://susjos.blogspot.com

 
helga

helga

14 januari 2011 18:09

Susjos; Ja, det kanske är lite ovanligt med den musiksmaken för en 16-åring!?

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

14 januari 2011 20:35

Vad duktig hon är din dotter..
Jättefint det hon målat.

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Fyrabarnsmor

Fyrabarnsmor

14 januari 2011 22:32

bra att dokumentera när det är i ordning :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ingen bild

-Nena-

15 januari 2011 01:16

Vad fint det är.
Trevliga väggmålningar.

Ha en fin helg!

 
Ingen bild

bettan

15 januari 2011 11:51

Det var tufft gjort på väggarna,gillar jag helskarpt!
När man ser såna där häftiga bilder så snackas det om en overhead.Sån skulle jag önska mig..det är väl en sån läraren hade när man gick i skolan för att visa bilder? Var får man tag i en sån??

 
wiper

wiper

16 januari 2011 11:11

Det är helt otroligt att ungdomarna i dag har min tids idoler på väggen ;) Det ser så häftigt ut och jag skulle själv kunna tänka mig en bild av Dylan på väggen så där. Bra gjort av dottern. En sån där jordglob har jag haft på 70-talet och man borde nog inte ha slängt så mycket ;) Lars Winnerbäck är jättebra.

Kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
helga

helga

17 januari 2011 01:03

Sussi; ja, hon är ganska pysslig...

Hannele; Ja, för man vet ju aldrig när det är ordning nästa gång ;)

Nena; Kul att du gillar :)

Bettan; Ja, det är ebn sån apparat och vi lånade hem den från makens skola...

Wiper; Visst är det kul att deras musik "lever" fortfarande...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Camilla

17 januari 2011 23:23

Hej,
Samma poster på min dotters rum..plus 20 till :-) Vi har t o m nu en sibirisk dvärghamster som heter Lasse, döpt efter gissa vem.
Kram Camilla

Helga

18 januari 2011 08:05

Jag förstår att de gillar Lasse W - han är riktigt bra! Kul med dvärghamsterns namn ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards