Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under november 2012

Av Helga - 30 november 2012 08:31


Igår landade jag sent på kvällen och efter tåg- och bussresa kom jag hem vid halv tolv. Nu ska jag alldeles strax sticka iväg till Arlanda och jag ska flyga till sen kväll igen. Sen är jag ledig över helgen. Hurra!! Här snöar det och det har blivit så fint ute. Det är ju inte så dumt med snö lagom till första advent.


Jag hann precis träffa maken och dottern vid köksbordet. Dottern skulle på en universitetsmässa idag och sen på en intervju för ett eventuellt extrajobb. Hoppas hoppas hon får det!


Imorgon ska vi på en födelsedagsfest för svågern som fyllt jämnt. Efter festligheterna ska de åka till Kuba hela familjen - vilket äventyr.


           


Jag har inte hunnit förbereda årets adventsljusstake än men här ser du en kavalkad av tidigare års adventsljus. I år har jag köpt en ny ljusstake på Indiska och den kommer att bli fin att tända första ljuset i på söndag.


Trevlig helg!



Av Helga - 29 november 2012 10:27


Jag måste klappa i händerna åt vårt hotell i Göteborg, Scandic. De har ett samarbete med Lazarushjälpen för att lysa upp julen för barn i utsatta ekonomiska miljöer. Hotellgästerna kan köpa en juklapp, slå in den i julpapper i receptionen och sedan lämna in den till personalen på hotellet. Sedan lämnas dessa klappar ut till behövande barn på julafton!


Jag ska snart iväg härifrån men jag ska absolut ut i gallerian Nordstan och fixa en julklapp först!


 

Av Helga - 29 november 2012 10:17


Jag har kommit med i Buzzadors kampanj för Dove Pure & Sensitive kroppslotion. Paketet med prover kommer snart och då ska jag och  mina vänner få testa och se vad vi tycker...


 

Av Helga - 28 november 2012 10:00


Idag har det börjat snöa så smått även är hemma men än så länge så blir det bara blött på marken. Efter frukost gick jag ut och plockade bort de sista trädgårdsmöblerna från uteplatsen. Vi brukar låta det stå kvar ett cafébord och två stolar så länge som möjligt eftersom det ser trevligt ut. Innan dagens flygningar ska jag även gå upp i skogen bakom huset och plocka lite mossa till första advent.


På en flygning igår var det en passagerare som frågade om flighten från Stockholm till Malmö gick till Stockholm. Hon fann sig snabbt och sa;


- Jag menar Malmö förstås.


Vi skrattade och så konstaterade vi att annars skulle ju flygtiden bli lite väl kort...


En annan rolig händelse berättade en kollega om. När hon var ganska nyanställd hade hon och en annan kollega tagit en klisterlapp och fäst på kabinchefens rygg. Den här klisterlappen hade vi förr och det stod "DO NOT DISTURB" på den. Man kan ju undra vad resenärerna kan ha tänkt när kabinchefen gick förbi??


 

Bilden är lånad från www.zazzle.se

Av Helga - 26 november 2012 23:15


Jag vaknar på ett hotellrum idag och utanför fönstret ser jag snön som ligger så vit och fin på marken och taken. Nu blir det bara till att samla ihop sig och ge sig iväg ut mot flygplatsen igen snart. Pga diverse schemaändringar igår hamnade jag norrut istället för söderut och dessutom utan några privata kläder. Tur att det ändå var ett ganska kort stopp!


Igår åkte jag ut till Arlanda lite innan jag skulle börja jobba. Jag hade bokat tid för massage hos flygterapeuterna i Sky city.  Så fantatiskt det var att få sig en rejäl omgång för nacke och skuldror i 40 minuter! Genom jobbet har vi fått friskvårdscheckar. Dessa checkar ska användas innan årsskiftet och därför har jag bokat in ännu en tid nästa arbetsperiod. Tänk om man kunde få en massage varje dag - det vore underbart!


 


Igår hade vi en av våra stamkunder med ombord. Vi bjöd honom på en ramlösa och så frågade jag honom;


- Hur är det med dig?


Han svarade;


- Jag vet inte...


Han har glimten i ögat så jag sa;


- Det kanske man inte vill veta, eller?


Han svarade;


- Efter obduktionen vet man men då är det för sent...


  


Ja, du förstår att vi har roligt på jobbet när vi har så här tokiga passagerare...

Flyg · Humor · Hälsa
Av Helga - 26 november 2012 08:45


Att jag gör/ har gjort intryck på mina ungdomar genom livet har jag förstått men att det blir så starka intryck visste jag inte...


Nu t ex har jag hamnat i en av dotterns skoluppgifter. Uppdraget var att skriva en krönika om ett aktuellt ämne. Krönikans rubrik blev  " Konsten att avfärda en Indier".  Texten handlar om när vi gång på gång blir uppringda från Indien i ett försök att lura oss att gå in på vår Windowsdator, öppna en specifik sida och där klicka på en länk. I slutet får läsaren ta del av mitt sätt av avfärda uppringaren med några väl valda, fula ord.


Knorren på slutet av skrivuppgiften är att om någon som läser krönikan skulle behöva hjälp att avfärda dessa bedragare så går det bra att koppla samtalet till telefonnr 070-...... så tar  "min hetlevrade morsa" hand om saken..


Jahapp! Då kanske jag får ta hand om ännu fler bedragare här då om alla dotterns klasskamrater börjar koppla sina skumma samtal till mig   


 

Av Helga - 25 november 2012 13:00


Jag njuter av att den här helgen är lugnare än den förra...


Igår hade vi dock lite kalabalik i huset då något elfel uppstod och jordfelsbrytaren slog av all el i huset. Vi fick ta ur alla proppar i proppskåpet och sen skruva i dem igen en efter en och ingenting verkade trasigt. Slutligen återstod bara proppen till diskmaskinen och den har vi ännu inte vågat skruva i igen. Vi har haft en del problem där kring diskmaskinen genom åren och nu ska vi be en elektriker komma hit och kolla om det är något fel som är trasigt i elsystemet.

  


Idag har vi äntligen gjort klart det sista på gästtoaletten. Vi satte upp en hylla och en väggljusstake och det blev fint. Nu ska vi snart iväg och se dottern spela match...



Jag fick en amaryllis av svärmor för ett tag sen... Nu blommar den fint!

 

Av Helga - 23 november 2012 08:15


Igår var jag hemma hos en studiekamrat från 80-talet. Vi som var där bjöds på burgundisk gryta och ugnrostade rotfrukter. Det var gott och det var höstmysigt med gryta, tända ljus och mörker utanför fönstren. När middagen var slut passade det bra att hämta dottern som hade varit i Stockholm och spelat match.


Jag funderar på en sak... Ska jag tolka in något i den tid jag har fått hos min tandhygienist?


Klockan 12 den 12/12-12

 

Idag ska jag baka saffransbullar. Advent är inte långt borta och jag börjar bli sugen på att starta upp julkänslan...

 

 

 

Maken och jag har bokat vår påskresa nu och det känns underbart att ha något att se fram emot. Det blir Las Palmas för hela slanten...

 

 

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards