Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under december 2007

Av Helga - 31 december 2007 12:01

Inatt har jag haft en "timmerman" i min säng och efter några timmars vridande och vändande var jag tvungen att ta min tillflykt till soffan nere i vardagsrummet...


Nu är lax- och räkpajerna förberedda inför nyårssupén hos våra vänner och jag funderar som bäst på vad jag ska ha för alternativ till småbarnen som är med på festen. Hm...

 Nu vill jag önska dig ett GOTT NYTT ÅR 2008 och jag hoppas att du får en fin avslutning på det här året!


Snart är det vår...

Rösta på mig

Av Helga - 30 december 2007 23:06

Med tanke på mitt förra inlägg måste jag bara tillägga att jag inte är emot smällare och raketer av princip, men jag tycker att det är synd att de smäller flera nätter i förväg. Sedan vet jag också att många djur är skotträdda och det kan inte vara lätt för dem...


Vi har varit iväg och sett en elitmatch och kom hem glada!! Jag gjorde i ordning en snabb middag när vi kom hem bestående av bandpasta och en lax- och champinjonsås.


Vi är helt inne i olika filmer nu som ungdomarna fått i julklapp/ födelsedagspresent och ikväll såg vi "The golden child" med bl a Eddie Murphy (he is the man). Den spelades in 1996 och jag tror inte jag sett den sedan sist när jag såg den på bio. Den är kul fortfarande!


Sov nu så gott!!


Vi har fortfarande jul i vårt hus...

Rösta på mig

Av Helga - 30 december 2007 11:31

GnällO låg och funderade inatt;


Vad är det med firandet av nyåret som gör att man ska börja smälla smällare och skjuta raketer på nätterna flera dagar före själva aftonen??


Har du något svar på den frågan?

Rösta på mig

Av Helga - 30 december 2007 09:53

Vi har varit uppe en stund och sonen och hans kompis har kommit iväg till sin miniturnering. Jag gjorde i ordning några pitabröd med köttbullar och gurka, en varsin festis och bananer att ha som mellanmål under dagen.


Dottern sover fortfarande sin skönhetssömn, men ska alldeles snart väckas för att åka till sin träning. Inom kort ska dottern på en turnering i storstan, så nu gäller det att hålla flåset uppe.


Igår kväll såg dottern och jag en film som hon fick i julklapp, "Kate and Leopold". Det var en romantisk komedi som var klart godkänd om man gillar sådana filmer.

 Betyget blev G+


Rösta på mig


Av Helga - 29 december 2007 20:24

Jag skrev ett inlägg i juni som jag tycker är kul och eftersom många av er inte läste min blogg då får ni här chansen att läsa inlägget om ett arsle till chef... http://helga1.bloggagratis.se/2007/06/16/175076-tokigt-om-att-vara-chef/


Rösta på mig



Av Helga - 29 december 2007 15:48

Min make är i rensartagen ordentligt de här dagarna och idag har han hjälpt dottern att rensa hennes rum och han har dessutom storstädat hela rummet. Nu ligger han ruggigt bra till...

Alla dessa plagg har jag rensat ur min garderob...


Jag har handlat mat och hämtat sonens kompis i stan. De ska träna ikväll och sedan sova här hemma och imorgon ska de vara redo för en miniturnering tillsammans med flera lag från klubben.


För övrigt känns det som jag har risgrynsgröt i min lilla hjärna... det är svårt att hitta inspiration till spännande inlägg när man är hemma med huset fullt av folk och helst ska fixa fram mat hela tiden. Någon som känner igen detta?? Risgrynsgrötssyndromet kallas det!


 Ännu har vi jul i huset...

Rösta på mig



Av Helga - 29 december 2007 10:49

Igår eftermiddag tog maken och jag en riktig långpromenad i regnet och det var skönt att röra på fläsket och dessutom nödvändigt för att må bra vid dessa mathögtider. Sonen kom hem senare än beräknat från sin träning då "gubblaget" behövde några extra spelare till sin träning. Sonen och några av hans kompisar ställde upp och spelade med dem och jag tror de hade kul...


När sonen slutligen kom hem åt vi en smaskig fredagsmiddag och sedan kraschade vi i soffan och såg alldeles för mycket på TV - alla utom dottern som är totalt uppslukad av Harry Potters värld för närvarande. Hon läser så fort hon får tillfälle, så snart är nog den sista boken utläst...


 Helt uppslukad...


Själv läser jag Kajsa Ingemarssons, "små citroner gula" just nu och den är jättebra!

 Rösta på mig


Av Helga - 28 december 2007 15:36

Vi fick ett brev med posten från Australien idag och det var från min syster med familj. De hade skickat med en CD-skiva med två julkort och tre korta filmer där hennes söner medverkade på varsin.


Den äldsta sonen (fullvuxen) hoppade bungy-jump, den mellersta fånade sig i en lekpark (han är i stort sett vuxen nu) och den yngsta (som fortfarande är barn) gjorde konster i poolen. Det var riktigt kul att få se lite bilder från hur de har det så här mellan helgerna. Inte såg det ut att vara Svensk julstämning direkt...


Jag har också mailat systrar, föräldrar och kusiner idag eftersom det är min tur att ha släktens stora MahJong-träff  den här gången. Det är ännu någon vecka kvar tills dess, men uppgifter ska fördelas eftersom vi brukar ha knytkalas vad beträffar maten.

 Ett Mah-Jongspel...


Min garderob blev väldigt mycket luftigare då jag rensade ut två stora högar med kläder som jag inte burit de senaste två åren. Att det ska vara så trögt att slänga sina kläder - tänk om..... ;)


Den här bilden tog jag när vi hade så mycket rimfrost för ca en vecka sedan...

 Rösta på mig


Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards