Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under maj 2016

Av Helga - 31 maj 2016 15:39

Nu har jag farit runt och fixat lite av varje. Bytt en rullgardin mot en mörkläggningsgardin, köpt blommor, blodmjöl, köpt två nya nattygsbord och handdukar.

Sen efter att jag kom hem har jag pysslat i trädgården. Jag har rensat ogräs, planterat en rosmarin som vi fått i present mm. Riktigt mysigt att greja ute när solen skiner men nu är det kaffe och korsord i skuggan som gäller.

Igår var sonen här och vi åt middag tillsammans. Jag fick en fin mini-ros som morsdagspresent. Mini-rosor är så bra eftersom att när den börjar bli trött planterar jag ut den och då får den nytt liv.

#helga #trädgård #inredning #shopping

Av Helga - 29 maj 2016 17:54


Maken och jag tog bilen och for till landet igår. Där bak hade vi vår gamla sängstomme och symaskinen bl a.

Vi håller på att fixa ett sovrum åt oss i vår "nya"  friggebod eftersom det enda sovrum vi haft inne i huset nu är duschrum och toalett. Nu flyttar vi ut vår gamla dubbelsäng från stan och syr gardiner mm och det är faktiskt riktigt roligt. Nästa gång tar vi ut madrasserna eftersom inte allt fick plats samtidigt i bilen.


 

Här en bild från innan friggeboden var helt klar...

 


Vi hann inte gå någon längre promenad på landet men en sväng ner till bryggan blev det för att titta till båten.


 


Nu har vi båda fikat med våra mammor på mors dag. Min familj gick på café och vi var nio personer från 2 - 92 år som dök upp. Mysigt!


#helga #morsdag #sommarstuga #norrtälje #inredning

Av Helga - 26 maj 2016 15:13


Nu känns livet gött. Jag är i Göteborg, som så ofta levererar. Solen skiner och det är mysigt att promenera runt i trädgårdsföreningens park en stund efter mycket flygande. Imorgon blir det en lång dag med bl a en charter flygning till Grekland.

En GI-macka med keso och ägg bl a köpte jag på rosencafeet. Riktigt gott och mysigt!


#helga #Göteborg #trädgård #flyg

Av Helga - 25 maj 2016 19:07


Idag gick vi se solen, värmen och havet i Kroatien. Riktigt fint även om vi bara var på flygplatsen.


Den här bilden tog jag i Kroatien förra året. Min nya blivande purserkollega klarade sig galant och blir nu flygfärdig på fredag.

#helga #Kroatien #resa #flyg

Flyg · Resor
Av Helga - 24 maj 2016 17:13

Detta inlägg är skrivet i samarbete med hotelspecials.se

 

 


Nu har vi landat för dagen och vi befinner oss i norra Sverige. Min kollega som ska bli arbetsledare ombord har fått träna i två dagar av tre. Detta är en arbetskamrat som har flugit i många år så det är inte ett så stort steg att få nya arbetsuppgifter och bli chef. Vi är redan inne på ledarskapsfrågor och inte fast i detaljer kring arbetet ombord. Ikväll ska vi träffas och äta middag tillsammans hela besättningen men sen däckar vi nog båda tidigt. Det tar på krafterna att lära nytt.


Jag har blivit ombedd att berätta om och recensera en hemsida som heter hotelspecials.se. På den här sidan finns det hotell i många Svenska och utländska städer samlade på ett och samma ställe. Det finns olika erbjudanden som man kan del av och ett erbjudande som lockar mig är "veckans erbjudande". Nu var det 34% rabatt på Smögen havsbad t ex.


Hotelspecials erbjuder bästa pris garanti. Man har också samlat olika kategorier i en spalt såsom Romantisk weekend, Spahotell, Billiga hotell och designhotell. Det är ett bra sätt att snabbt hitta det man letar efter. Hotell i Arlanda är det säkert många som söker efter i sommar och då kan det vara enkelt att leta via bokningssajten.


När vi i familjen reser privat bokar vi ofta hotell och resa samtidigt som en paketresa, men i sommar ska vi fira min systers 50-åriga födelsedag och då bokade vi rum genom en bokningssajt. Det är enkelt och man har många alternativ samlade på samma ställe.



Jag bor otroligt mycket på hotell genom arbetet så egentligen borde jag väl kallas hotellexpert   


#helga #tips #hotell #bokning #sommarresa

Av Helga - 22 maj 2016 17:27


Semestern är nu snart slut och imorgon ringer klockan tidigt igen. Det blir mentorskap för en ny kabinchef i några dagar nu. Kul!

Dottern kom hem en snabbis i fredags och vi hann ses lite men sen har hon ägnat sig åt pojkvän, vänner och vårbal resten av helgen. Imorgon reser hon tillbaka till Wien för att avsluta sina studier där.

Vi hade gäster igår kväll och det var jättetrevligt! Vi var 6 personer och god mat och dryck är ju aldrig fel!

Att jag tappade en flaska rödvin i golvet i köket och fick torka upp mycket "rött blött" var det som tur var ingen som märkte. Flaskan höll också så jag slapp glassplitter. Vi fick fina blommor bl a som present. Sånt man blir glad av!

#helga #flyg #bjudning #blommor #vårbal

Av Helga - 20 maj 2016 08:52


Nu på Arlanda igen men inte för att jobba själv utan för att hämta dottern som ankommer från Wien strax. Vi är glada att det inte var igår hon skulle resa med tanke på gårdagens radarstrul.

Tösen ska bara vara hemma över helgen för att gå på vårbal på sin studentnation. Vi två kommer bara att umgås en stund idag men jag är glad för det lilla.

#helga #flyg #Arlanda #intejobbän

Av Helga - 18 maj 2016 08:38


Igår träffade jag en kompis och vi åkte på en bilutflykt i Norduppland. Jag har ju semester nu i maj och hittar på roligheter så mycket jag kan.


Här en bild från Österbybruk...


Bl a tog vi en fika vid torget i Österbybruk. De har ett konditori av klass där. Läget är inte så kul, men brödet, jag säger bara brödet. Det var så billigt så vi köpte båda med oss fikabröd hem. Jag köpte en blåbärslängd för bara 40:-. Två Österbybullar för 10:/ st och 10 småkakor som kostade 1,60:-/ st. Otroliga priser när man bor i en större stad.


#helga #utflykt #fika #fikabröd #österbybruk


Resor · Tips

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards