Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under januari 2016

Av Helga - 31 januari 2016 13:05



Igår blev det en lång flygdag med nära 12 timmars tjänstgöring. Vi flög först ner från Östersund och sedan direkt vidare ner till Medelhavet. Det var inga riktiga pauser under dagen, de raster vi hade var ombord på flygplanet "bakom skynket".


När jag kom hem var det redan kväller och maken hade fixat lördagsmys. Räkor, avocado, rom och rostat bröd. Så himlans mysigt det var att få bli lite ompysslad efter att ha pysslat om andra hela dagen. Vi tittade på fredagens avsnitt av "På spåret" och sedan några avsnitt av "Suits".


 


Idag ska vi och sonen hjälpa dottern flytta hem lite grejer från studentrummet eftersom det snart blir en flytt till Wien för henne. Sen blir det familjemiddag här hemma. Vi gläds åt dotterns spännande vårtermin men så klart kommer vi att sakna henne. Tur att vi ska dit och hälsa på i maj.


 


#helga #flyg #flygvärdinna #medelhavet #resa #wien #flytt #familjemiddag







Av Helga - 29 januari 2016 12:01


Utsikten från mitt hotellrum blev ännu finare något senare igår. Se bara...


En sån gång är man glad att bo på våning åtta.

Nu är vi på Arlanda och har bara en flygning kvar för dagen. På väg ner från Luleå i förmiddags hade vi med två idrottslag som jag önskade lycka till i högtalaren strax efter att vi hade landat. Det blev jubel och applåder för dem!

#hotell #flyg #helga #flygvärdinna #solnedgång

Flyg · Natur · Sport
Av Helga - 28 januari 2016 13:53



Det var riktigt svårt att komma till ro igår kväll och sömnen blev sisådär. Tur då att den här flygdagen var ganska kort. Sista flygningen blev ca en kvart sen bara och det pga att det varit ett långvarigt elavbrott på arlanda tidigare på förmiddagen. Gater, bagagehantering, säkerhetskontroll var drabbat bl a och senare hörde jag att även tågen hade problem. Så skönt att vi "bara" blev en kvart sena.


Nu på plats i en stad i norr och eftermiddagen ligger framför mig. Det blir nog en film på datorn, en fika på stan och lite pill i naveln...

  


 

Inte så tokig utsikt från mitt hotellrum...


#helga #flyg #flygvärdinna #tågstrul #elavbrott #sömn

Flyg · Resor
Av Helga - 27 januari 2016 21:38


Nödträningen är avslutad och vi blev alla godkända. Kursdagen var fylld av aktiviteter och diskussioner så det blev aldrig tråkigt. Lite syrebrist här, lite brand där och lite hjärtstillestånd på det - ja så ungefär såg dagen ut.

Jag hade turen att få skjuts hem av en kollega som bor i samma område som jag. Dessutom visade det sig att vi ska flyga ihop imorgon bitti också, så jag får skjuts ännu en gång. Det är nästan för bra för att vara sant.

Nu är det dags att släcka lampan. Nya tag imorgon...


En kruktulpan som jag fick av min syster blommar fint!

#helga #kurs #skola #flygvärdinna #tulpan

Av Helga - 26 januari 2016 09:54


I flygjobbet ingår också att vara påläst. Imorgon ska jag på årets nödträning och idag är det plugg som gäller.


Nu blir det en kort fikapaus och är jag snabb hinner jag nog träna i eftermiddag också.

Igår gjorde jag jättegoda kikärtsbiffar till middag. Det är ett medvetet val från min sida att försöka äta och laga mer vegetarisk mat. Vi åt ugnsbakad potatis och thaichilisås till. Mums!


Vill du också ha receptet - klicka på länken Kikärtsbiffar/ linsbiffar.


#helga #flyg #plugga #hälsa #mat #vegetariskt

Av Helga - 25 januari 2016 09:13

Rivstart idag.

En montör från Vattenfall kommer hit en timme för tidigt och han ska byta en mätare. Jag är glad att jag ens hunnit klä på mig. Han var nog ledsen att jag hunnit klä på mig...

  

Snart kommer en granne och kollega och fikar hos mig. Hon är sjukskriven och behöver luftas lite. Jag plockar fram kanelbullar, skurna pepparkakor och choklad-jitterbugkakor. Mmmm...


 



#helga #humor #tidigstart #rivstart

Av Helga - 23 januari 2016 16:05

Idag har jag varit på Friskis och svettis och tränat och sen har jag tittat på andra som sportat på TV. "After gym" är nog det bästa med att träna. En matbit och vila känns så härligt!

Ikväll är vi bortbjudna till vänner på middag. Det ska bli mysigt! Jag har köpt en flaska champagne som gåbort-present. Det skulle iaf jag bli glad av att få.

#Träna #hälsa #skumpa #helga

Av Helga - 22 januari 2016 14:29



Det här är ingen nyhetssajt men jag kan iallafall säga så mycket som att jag inte var med under den här flygningen. Det finns två som brukar fundera på vad jag gör på jobbet och som blir oroliga när saker och ting omtalas i media. Det är mina föräldrar jag talar om och dem ringde jag direkt efter att nyhetsrapporteringen började. Nyheten hade redan nått mig tidigare via kaptenen på min morgonflight.


Nu tar jag ledigt från "flygeriet" och firar helg! Dottern kommer hit snart och det blir tacos till middag. Detsamma äter väl väldigt många familjer runt om i Sverige ikväll.


 


#flyg #flygvärdinna #helga #nyheter

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards