Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under oktober 2013

Av Helga - 31 oktober 2013 10:20


Jag är igång med en ny flygdag - hit och dit och sen till hotell i natt. Höstlovet ger oss en härlig mix av passagerare. Mycket skollediga barn och ungdomar bl a.

Imorse när jag vaknade hade jag ett kuddstreck på kinden. Det är nåt med åldern tror jag när vecket sitter kvar halva dagen.

Jag kommer att tänka på talesättet "ränderna går aldrig ur"...   




Också ett ålderstecken? Jag har sått smörgåskrasse...


#Åldersnoja #kuddveck #rynkor #flyg #humor

Av Helga - 30 oktober 2013 09:34


Maken, jag och sonen har ju nyss varit i Berlin och hälsat på vår dotter som bor där. När vi flög ner och flög över Tyskt luftrum var det dimmigt utanför flygplansfönstret.


Jag sa;


- Oj, vad det är dimmigt här...


Sonen;


- Vi kanske passerar Lützen just nu...   


#flyg #dimma #humor #resa




Av Helga - 29 oktober 2013 08:51

På fredagen kom vi ner redan vid 09.30 och var framme vid hotellet vid 10-tiden. Dottern hade en viktig presentation på universitetet så först åkte jag, maken och sonen en guidad busstur innan vi träffades på eftermiddagen. Vi myste och pratade länge på vårt hotellrum och på kvällen åt vi god middag ute tillsammans hela familjen och med dotterns pojkvän.


På lördagen visade de unga tu oss runt i hela Berlin och så fick vi se deras lägenhet. De bor lite öster om stan i en tvåa. Det var jättefint där och kul att få se hur de bor. På kvällen åt vi middag på restaurang  i gamla mysiga kvarter.


Söndagen blev en lugnare dag med lite strosande vid en antik- och loppismarknad, i Tiergarten och sen lunch innan vi måste bege tillbaka till hotellet och så småningom ut till flygplatsen för hemfärd.


Brandenburger Tor...


Checkpoint Charlie...


Här fanns Berlinmuren...


Eastside Gallery där muren är bevarad...


Graffiti på ena sidan och konst på den andra sidan...


Här är vi på en antik- och loppismarknad. Min dotter är hon med ryggsäcken...


Siegessäele monument...


#resa #resor #Berlin #turist #loppis

Av Helga - 28 oktober 2013 08:20


Vi är tillbaka hemma efter en underbar helg i Berlin. Det underbaraste av allt var att få träffa dottern igen. Vi hann dessutom göra en hel del annat som att turista, äta, fika och  promenera.


Vi kom hem sent igår kväll och nu ska jag iväg alldeles strax igen för att flyga andra till deras resmål. Jag får helt enkelt berätta mer om resan nästa gång.

Den här bilden är tagen en bit ifrån East side galley på väg mot en S-bahn-station.


#Berlin #resa #resor

Av Helga - 24 oktober 2013 08:54



Nu ska jag bara göra ett pass till i flygplanet ikväll sen tidigt imorgon bitti sticker jag, maken och sonen till Berlin för att hälsa på vår dotter.


Gud, vad jag längtar efter henne och vardagliga saker som att fika och prata med henne. Har man haft en unge i sin närhet i över arton år är det inte så lätt att vänja sig av med det. Samtidigt är jag stolt över henne som vågar sig ut i världen. Hon har redan rest till Lissabon och Sydafrika sedan hon flyttade till Berlin,  för sina egna besparingar. Stolt också över att hon har börjat studera på universitetet och stolt över att hon extraknäckt som publik i tv-program och som statist.


Vi ska tydligen få varmt därnere (runt 20 grader på lördagen) så nu gäller det att packa rätt...


 


Ps. Igår var det kändistätt på jobbet. Först var det en curlanda idrottsman, sen en känd programledare och sen en sångfågel... Kul! Den sistnämnda tog kort på sin lilla dotter inne i cockpit när det var dags att stiga av. Ds


#resa #resor #familj #flyg #kändisar

Av Helga - 22 oktober 2013 15:30



Nu är jag på ett nytt vintrigt ställe - närmare bestämt i Östersund. Just nu snöar det för fullt utanför hotellrumsfönstret. 


På flighten hit hade vi ett par killar som fick en skrattattack medan de steg ombord. Både jag och kabinchefen blev också fulla i skratt även om vi inte hade en aning om vad de skrattade åt. Det var bara såå smittande med deras härliga garvande.


Senare ville de byta platser så att de fick sitta tillsammans. Jag sa att det går bra men då får ni inte ha så där roligt.

Nytt gapskratt utbröt...  


Väl framme i Östersund gick jag och kollegorna iväg till Snö outlet på Biblioteksgatan. Jag köpte två par örhängen och ett halsband till mig själv för totalt 300:-. Dessutom hittade jag flera julklappar men dem kan jag ju inte visa här...


#shopping #smycken #Östersund #flyg #humor

Av Helga - 21 oktober 2013 16:18


Jag hamnade norröver idag och här är det vinter...

Många minusgrader och snö på marken. Jag är såå glad att jag fick med mig dunjackan, långkalsingarna och ett par varma stövlar.


Jag och en kollega har varit och ätit lunch på Café Safari. Det är Kirunas mysigaste café tycker iallafall jag. Jag åt en västerbottenpaj med kallrökt lax... Mmmm...


Nu börjar det skymma. Vi hade en fullsmockad helg med gäster på lördagen och födelsedagsfika hos mina föräldrar igår så nu känns det helt OK att börja cocoona på hotellrummet.

Av Helga - 18 oktober 2013 08:23


Strejk hotar flygbolaget Norwegian. Det är bolagets piloter som enligt varslet kan börja strejka om ca 2 veckor. Samtidigt går flygbolaget Norwegian ut med helsidesannonser med rekordbilliga biljetter. Smart att boka resa med dem just nu - nja!? Vissa flygbolag kan försöka slippa undan ersättningsanspråk  just i samband med strejk men här kan du iallafall läsa om EU´s regler vid inställt flyg.


Undrar om piloterna funderar på att strejka för att vi brukar kalla deras flygmaskin för "tampongen"???

 

  

Nä, förlåt om du satte kaffet i vrångstrupen...


Hoppas allt löser sig till det bästa både för flygbolaget Norwegian och deras piloter så att inte oskyldiga resenärer drabbas av problem i samband med resan.


#flyg #strejk #piloter #humor

Flyg · Humor · Nyheter · Resor

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards