Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under maj 2012

Av Helga - 31 maj 2012 08:45


Mitt i vardagen bjöd maken på ett gapskratt igår eftermiddag. Han protesterade inte heller när jag sa att nu hamnar du i bloggen...


Jo, det var ju Mors dag i söndags och maken skulle hem till sin mamma på middag med sina syskon m fl. En blomma skulle han ta med sig och den köpte han på COOP. När han kom hem satte han ner blommorna i vatten och han tyckte buketten var jättefin.


När han kom till sin mamma satte hon vasen mitt på bordet och först DÅ tyckte han det såg lite mystiskt ut och kände på blommorna. Det var plastblommor...


Hela Morsdags-middagen blev nu ett inferno av skratt och hans syskon hade VÄLDIGT roligt!!  


   

Av Helga - 30 maj 2012 09:45


Efter att ha varit på "luffen" i fem dagar är jag nu äntligen hemma igen! Morgonen har varit lugn med lite kaffe, sudoku och byte av lakan i allas sängar...


Nu ska jag snart iväg och handla. Det ska införskaffas både vardagssaker som mat och så ska jag köpa drycker, engångsartiklar och annat till studentmottagningen. Lite plantor är det också dags att köpa så vi kan göra fint i trädgården inför festen.


Igår flög jag med en rolig kollega. Både han och jag hade sett melodifestivalen och pratade om favoritlåtarna. Jag sa att jag gillade Cyperns bidrag och sen fick vi den sången på hjärnan och gick och trallade lite här och där under flygningen. I galley, över drinkvagnen och ute i kabinen. Hoppas inte passagerarna tyckte vi var för galna? Sjung med du också... La la love...


Flyg · Musik · TV
Av Helga - 29 maj 2012 09:45




Swedish Brännboll


And we will try to explain the game;


In Sweden we have a game called "Burned Balls". First you hit the balls and then you run like hell while the others try to burn you.


  

Av Helga - 28 maj 2012 10:00


Igår hade vi en halv dag till övers i Skellefteå och efter att ha glatt mig åt Loreens framgångar sov jag först ut. Sen träffade jag de två andra i kabinbesättningen i frukostmatsalen på Scandic hotell.


Vädret var kanon så ytterligare lite senare gick jag ner och la mig på en brygga vid älven. Där var varmt och skönt och jag fick inviga min nya solhatt. Det var folk som badade trots att isen ganska nyligen släppt. Jag doppade tårna och det räckte för mig  


Idag på morgonen har jag blivit uppvaktad av sonen eftersom jag inte var hemma på mors dag. Jag fick en fin bok som heter "Nya projekt för trädgården" av Malena Skote. Det ska bli kul att titta närmare i boken... Av dottern fick jag en chokladkaka och en ny hårborste också jättebra grejer!


Idag ska jag försöka mig på att fixa en studentskylt till sonen. Jag har beställt en förstoring från barndomen och nu sätter bara fantasin gränser för hur skylten ska se ut för övrigt. Sen bär det av igen. Två dagars flygande till blir det... Snart har jag semester och det börjar jag verkligen se fram emot!


Här är en bild från Karlskrona. Jag var ju där nyligen genom jobbet och kände att dit åker jag gärna snart igen... Ett underbart ställe!


 

Av Helga - 27 maj 2012 10:45


Jag hade en rolig kväll igår efter en ganska lindrig flygdag.Vi hade bara förflyttat oss från en nordlig stad till en annan via Arlanda. På den sista flygningen hade vi en extremt flygrädd passagerare med ombord. Jag satt och pratade med henne länge och höll om henne. När vi landat fick anhöriga komma ut till flygplanet och möta henne. Jag tror inte den kvinnan ska flyga ensam fler gånger.


Jag och de andra i besättningen hade bokat bord i restaurangen på hotellet. Där hade de storbilds-TV så vi kunde se Melodifestivalen i storformat. Vi åt en sen middag och hade roligt medan programmet pågick. Jag hade köpt blågula dekorationer som vi hade på bordet och detta kändes ju helrätt nu när Sveriges Loreen vann...


Flyg · Kultur · Musik · TV
Av Helga - 25 maj 2012 08:45


Nu är det sommar och båten är i sjön...


Vi stack ut till landet vid fem igår eftermiddag och efter att familjen hade lagt i båten satt vi till bords och åt middag klockan sju. Jag fixade grillmiddag under tiden de jobbade med båten. Det var fler än vi som fick sig ett skrovmål igår kväll... nämligen myggorna. Sen sist vi var vid stugan hade vi fått en mygginvasion! Sen var det järnet hem och Eurovision-TV resten av kvällen- kul att Loreen gick vidare!


Jag ska iväg och jobba idag och ska vara borta i fem dagar med tre hotellövernattningar.


Studenten närmar sig och jag har beställt det vi ska servera på buffén. Dottern ska kolla om några av hennes kompisar kan hjälpa till i köket mot viss ersättning. Vi tog hem två partytält från landet igår, studentmössa, kostym och studentskylt är klar och nu börjar studenten kännas nära...


     

Allmänt · Flyg · TV
Av Helga - 24 maj 2012 07:45


Igår gick dottern på sin introduktionsutbildning för att få börja övningsköra. Jag åkte med henne in till stan så att hon skulle hitta dit, men sen åkte jag snabbt hem igen. Hem till middagen som vi åt ute i eftermiddagssol. Så småningom kom även sonen hem och vi kunde sitta ute länge... Jag älskar den här tiden!!!


Det var en glad kille som kom hem - han hade fått besked om att han fått sin lärlingstjänst på företaget NCC där han praktiserat och extrajobbat under gymnasieåren. Så nu blir det "studenten", sen en dag ledigt och dagen därpå börjar han jobba. I juli är det industrisemester och då får han ha lite sommarlov! Det är han väl värd efter alla dessa skolår!


Ikväll ska vi åka ut en snabbis till landet. Vi ska lägga i båten och måste passa på nu när sonen kan följa med och hjälpa oss. Efteråt ska vi grilla - det var ett villkor för att sonen skulle vilja komma med! Sen hoppas jag hinna hem till ESC deltävling 2 - jag måste ju se hur det går för Loreen!!!




 

Allmänt · Musik · TV
Av Helga - 23 maj 2012 09:15


Så fick jag då servera utländska kungligheter igår. Det var gäster som var på väg hem från Estelles dop. Tyvärr kan jag inte tala om vilka de var eller vart de flög. De var iaf omgärdade av en rejäl säkerhetsbevakning med egna säkerhetsvakter bl a. De övriga resenärerna såg ganska förvånade ut när kungligheterna dök upp ombord. Allt gick finfint och jag kände mig som en riktig undersåte  


 


Sen kom jag hem precis lagom till att hinna se vilka som gick vidare i ESC deltävling 1. Jag ska spela in programmet nu på förmiddagen så kan jag snabbspola mig igenom det senare.


 


Idag bakar jag rosenbröd med sesamfrön till studentmottagningen i juni. Det mesta av maten ska jag beställa eftersom jag jobbar så mycket att det är svårt att hinna med att laga eget, men lite gör jag själv.


 

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards