Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under oktober 2008

Av Helga - 31 oktober 2008 14:22


Idag är det lite att göra inför middagsbjudningen imorgon. Jag har handlat de sista färskvarorna samtidigt som jag skjutsade dottern till ett bodypump-pass med laget. Jag håller på att förbereda en fryst hallontårta just nu och funderar hur jag ska duka för att alla ska få plats.


Svågern är här för att hjälpa oss koppla in en ny video- och CD-spelare och är han duktig ska han få en fika efteråt ;)


Jag ska städa av inne i TV-rummet där dottern hade nattgäst då jag egentligen skulle städa därinne...


Ikväll ska vi göra färsfyllda paprikor - det är så himla gott!!


Rösta gärna




 

Av Helga - 30 oktober 2008 16:00


Jag är igång idag med att städa och baka bland annat. Just nu har jag chocolate chip cookies i ugnen... De är supersmarriga!!


Vi ska ha middagsgäster på lördag och släktfika på söndag så det finns lite att förbereda...


Receptet finns i detta inlägg;

http://helga1.bloggagratis.se/2008/01/20/461384-vi-valde-italiensk-restaurang-igar/

Rösta gärna

 

Av Helga - 30 oktober 2008 08:36



Idag är en bra dag, en superbra dag. Jag slutar redan nu på morgonen och ska få komma hem till familjen. Barnen är lediga och idag är även maken ledig...


************************************


Nyligen när jag skulle göra ankomstannonseringen på en flygning blev det roligt när jag skulle prata på engelska.


- Captain Landing and his crew thank you for flying with us. Thankyou and goodbye!


Rösta gärna



Av Helga - 29 oktober 2008 18:29


Äntligen är jag framme på mitt hotellrum och här snöar det utanför fönstret...


På en flygning för ett tag sedan hann vi i kabinpersonalen inte äta i stort sett någonting pga en försening och dåligt väder. När vi väl fick en stund över hade vi inte mycket kvar att äta av eftersom det mesta tagit slut. Jag sa till kabinchefen att jag hade tagit en påse nötter för att stilla den värsta hungern.


- Det var en nödsituation, sade jag.

- Aha, en nötsituation,  sade kabinchefen med glimten i ögat.


rösta gärna


Bilden är tagen i Östersund...







Av Helga - 29 oktober 2008 05:28


.................................. jobbar............................... återkommer senare..............................


Rösta så länge

Av Helga - 28 oktober 2008 10:00


Jag kom hem rätt så sent igår kväll och hade inte fått i mig någon riktig middag. Då är det tur att det finns portionsförpackade rester i frysen.


Jag hittade en rolig sida där en "nörd" samlat bilder på alla möjliga flygbolags flygvärdinneuniformer. Du måste kolla... klicka på flygvärdinnan på den sidan för att komma vidare - välj sedan uniforms.


www.uniformfreak.com


Idag är jag ledig - vi får se vad dagen bjuder. Troligen blir det lite matinköp och ett stadsbesök med dottern.

Rösta gärna


Av Helga - 27 oktober 2008 13:20


Jag är på övernattning i en svensk stad och har gått runt en sväng på stan och köpt några "måsten".


Jag drömde nyligen en mardröm om att det var bara en dag kvar till julafton och att jag inte köpt en enda julklapp. Nu när jag gick runt och tittade i affärer idag var det helt blankt med ideér. Jag ska uppmana ungdomarna att skriva sina önskelistor redan nu så jag kan börja fixa tidigt i år...


Här får du som reser mycket ett bra tips på hur du kan sova bättre sittande i ett flygplan...


kolla här 


rösta gärna på mig här



Av Helga - 27 oktober 2008 00:41


Vi fick gott fika hos svågern med bl a en rosa prinsesstårta med både en ros och en rosa-bandet som dekoration... Dessvärre kunde jag inte stanna lika länge som de andra eftersom det var dags att göra en insats igen på jobbet. Jag missade också dotterns hemkomst från Karlstad men bytte några ord med henne på mobilen.


****************************************


På en flygning nyligen var det en passagerare som hade en kattunge med sig i en bur. Katten var inte så glad åt att sitta i buren och jamade ofta och ganska högt. Rätt som det var under starten vände sig killen, som ägde kattungen, om och sa med lite panik i rösten;


- katten har smitit ut ur buren.


Jag såg framför mig en kattjakt utan dess like i flygplanet med alla passagerare inblandade, men plötsligt stod kissen precis nedanför mina fötter och killen kunde fånga upp den.


Jag har aldrig sett en katt lös i ett av våra flygplan förut men jag har hört historier om diverse lössläppta djur på andra kollegors flighter.


Hur som helst slutade ju historien lyckligt och det var en riktigt söt kisse!!


Rösta gärna



Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards