Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 26 december 2017

Livet runt jul...

Av Helga - 26 december 2017 12:36

Tänk att det finns läsare i min blogg fortfarande trots att jag skriver väldigt sällan nu. Jag blir glad och hedrad!

Julen pågår med familj och släkt. Det är underbart att få rå om sina barn några dagar och att få träffa syskon, syskonbarn och föräldrar.

Den enda smolken i bägaren är att min mamma blir mer och mer dement. Ena stunden rätt okej och nästa väldigt förvirrad. Pappa som är gammal blir ledsen och väldigt trött. Detta är också en orsak till att jag inte bloggar så mycket längre. Det finns annat att göra helt enkelt.

Livet rullar på med en nybliven pensionär hemma (maken) och mina insatser för flygbolaget. Hoppas du som läser också har det bra!

#helga #godjul #blogga

 
 
Åsa

Åsa

10 januari 2018 11:49

Vad jobbigt med din mamma... Mamma är ju alltid mamma.

Jag bloggar inte heller mycket nu. Nästan ingenting. Men jag går in på bloglovin lite då och då och ser om någon av de jag följer (egentligen bara du och en till förutom döttrarna) har gjort nåt inlägg. =)

http://wessand.blogg.se

Helga

20 januari 2018 10:54

Tack Åsa! Riktigt jobbigt när mamma försvinner mer och mer och när 93-åriga pappa blir mer och mer trött och ledsen. Vi kämpar på med att försöka få ett parboende för mina föräldrar. Stor kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards