Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under juni 2008

Av Helga - 23 juni 2008 16:52


Vi är hemma några dagar för att packa om och tvätta. Dottern har åkt till en kamrats sommarställe och sonen stack nästan direkt till stan för att träffa en kompis och för att träna.


Vi har haft en underbar vecka på "landet" med midsommarfirande och "bara-vara-tid". Tänk att få sitta invid schersminen som tjuren Ferdinand och lukta på alla blommor med en kopp kaffe och morgontidningen . Mmmm - härligt och avkopplande!


På Midsommarafton blev det ett lyckat firande hemma hos oss med våra goda vänner och deras ungdomar. Vi åt sillunch och dansade kring midsommarstången, som vi var med och lövade i år. Vi drack kaffe och åt tårta efter dansen invid viken och hade femkamp före middagen. På kvällen blev det grillad fläskfilé, kyckling och kryddkorv, tsatziki, ruccolapesto och chevre med färskpotatis som serverades kan jag upplysa den matlagningsintresserade.


Nu åker vi snart till sol och bad och det ska bli verkligt skönt! Pausen här i min blogg fortsätter ett tag till...


Fortsatt trevlig sommar önskar jag dig!

Rösta?


Min nya örtagård ger rejäl skörd... dill, persilja, ruccola, gräslök, timjan, rosmarin och mejram syns på bilden

Av Helga - 14 juni 2008 11:17


Nu är hela familjen sommarledig och det är dags att ta en bloggpaus... Vi kommer att vara en hel del vid stugan och en vecka ska vi åka på en charterresa till solen och värmen.


Jag önskar dig och de dina en skön sommar!! Jag kommer att kika in någon gång då och då under sommaren och återkommer när jobbet kallar igen.

Rösta




Av Helga - 13 juni 2008 21:34


Idag hade vi med oss ett brudpar ombord som hade gift sig tidigare på dagen. Vi fick se kort och det strålade om dem...


Vi önskade dem lycka till på smekmånaden och i livet i farväl-annonseringen och då fick de en rungande applåd av de andra passagerarna - det är så man blir tårögd.

Rösta?


Av Helga - 13 juni 2008 12:32


En bra stund efter midnatt steg jag innanför dörren hemma efter en flygdag med många fulla flighter. I hallen stod det båtar till skor som inte var sonens eller makens. Två kompisar till sonen sover över...


Jag ska iväg och göra ett flygpass till idag innan det blir ledigt igen. Det är många människor som vill förflytta sig nu när sommarlovet just har börjat. Snart är det semester och längre ledighet - Åh, så skönt!!!

Rösta?

Av Helga - 12 juni 2008 12:17


Jag befinner mig i Sveriges mitt och har en förmiddag att spendera här. Vi landade sent igår kväll efter en rätt så stressig flygdag.


Jag har varit ute och letat efter olika saker på stan och har hittat två nya t-shirts till sonen, ankelsockor till mig och dottern och en present till våra vänner som vi ska till på lördag.


Presenten blev ett paket vackra servetter, ett tomatflingsalt och två strutar "fin"choklad från trakten...


Igår på flighten var det två passagerare som beställde varsin GT (Gin och Tonic) och de frågade om jag hade ett paraply att sätta i drinken. Det har vi ju tyvärr inte men då berättade jag att min son kallar paraply för fjollparasoll och då ville de inte ha något ändå ;)


Røsta?



Av Helga - 11 juni 2008 13:08


Hur vet man att sommarlovet har börjat?







 


 Jo, det regnar och smattrar mot rutorna ;)


Dottern och hennes kompis bakar kladdkaka och den goda doften sprider sig i hela huset. Nu ska det bli gott med sommarlovets första fika. Vi ska sitta inomhus för därute tar naturen för sig av regnet som strilat hela dagen...


Rösta?



Av Helga - 11 juni 2008 08:26


Idag är det skolavslutning och dottern har just gått iväg... hon var så fin så jag bara måste ta ett fotografi att spara. Hon hade idag sitt långa ljusa hår med en sidolagd fläta i luggen, en röd axelbandsklänning, en omlottkofta och ett par vita sandaler.


Sonens avslutning börjar lite senare så han sover ännu... till honom ska vi också leta fram finkläder men kanske inte fullt så högtidliga som till skolbalen - ett par ljusa byxor och en skjorta blir nog bra.


Jag hinner träffa barnen efter avslutningarna eftersom jag börjar jobba först i eftermiddag. Det brukar vara så mysigt när de kommer hem. De är så glada och fulla av förväntan inför sommarlovet.


Rösta?



Av Helga - 10 juni 2008 22:47


Vi kröp upp i TV-soffan hela familjen och fick tillfälle att jubla två gånger...


Det blev en härlig start för Sverige i EM...


Grattis fotbollslandslaget!!!



Rösta?

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards