Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under juli 2010

Av Helga - 30 juli 2010 10:55

Vi gjorde ju en liten regnvädersutflykt igår. Vi åkte till Thun´s i Faringe...


  

Man kan även åka med ångtåget Lennakatten ut till stationen i Faringe...


  

Det fanns hur mycket som helst att välja på i butiken... 


Det var många andra som också roade sig med shopping igår eftersom det regnade i stort sett hela dagen. Vi köpte  iallafall ett par LaCoste-sneakers, ett par wrangler-jeans, ett par Lee-jeans, ett par only-jeans, ett linne, ett par leggings och en kofta från B-young, en pikétröja, en långärmad tröja, ett par solglasögon 4 shampo/balsam, rakhyvlar och lite godis. Allt detta kostade bara 3000 kronor. Vi åkte nöjda därifrån...


Vi valde att inte fika vid affären eftersom det var så mycket folk där igår. Istället stannade vi på hemvägen vid Almunge stations café.


 

Där åt vi varsin hemmagjord matpaj och sedan fick vi lite bråttom hem eftersom jag skulle ut och flyga igen till kvällen... 

Av Helga - 29 juli 2010 11:19

Jag har gått upp 03.20 två dagar i rad så i natt sov jag djupt och gott!


Idag är hela familjen samlad här hemma så vi har bestämt oss för att göra en utflykt till Thun´s i Faringe innan jag ska ut och jobba igen i eftermiddag. På thun´s kan man köpa kläder, skor, husgeråd etc till bättre priser än i stan - det är lite av en outlet. Mer om besöket i nästa inlägg...


En bild från stugan...

  



Av Helga - 28 juli 2010 17:00

Vart gick då vår lilla roadtrip? Jo, till Kalmar...


Där tog vi in på Frimurarehotellet vid Larmtorget...  


  Där fanns lite utemöbler i trädgården...

  

...och hotellet bjöd på kaffe och kaka...


  

På tisdagar och torsdagar bjuds det på underhållning på Larmtorget denna sommar.


  

Här är det Sara Löfgren som uppträder. Tidigare under kvällen sjöng även Svenne Hedlund och några andra lokala förmågor...


Mer om resan i ett senare inlägg...

Av Helga - 27 juli 2010 14:44

Vilken kille/man tar minst plats i en u-båt?


Den får du fundera på en stund...

 

Idag har jag varit nere och tittat till Etna... Det såg lugnt ut!



  

Det var riktigt kul att ha ampeltomater. I år har det varit så varmt så tomaterna har mognat fort...

 

Jag har fått en award av en bloggare som bor i Sydafrika. Jag blev jätteglad. Kika gärna in till Lindahs blogg www.lyxhustru-sydafrika.blogspot.com

  

 

Svaret på gåtan nu då!!!


Periskop (Per i skåp). Hahaha...   





Flyg · Humor · Resor
Av Helga - 26 juli 2010 16:15


Det blev en kort men otroligt mysig helg med släkten i Hälsingebyn. Min syster från Australien har nu lämnat Sverige igen för denna gång. Nästa gång de kommer hem, nästa sommar, är det för att stanna i Sverige. Härligt!


  

I slutet på min semester bestämde vi oss för att göra en liten utflykt - en roadtrip...


Vi körde söderut och gjorde först ett stopp i söta Söderköping. Där satt vi i gröngräset och fikade och tittade på alla som flanerade omkring. Vi tittade på en slussning också. Efter fikat passerade vi smultronstället som serverar glass i alla dess former - tyvärr var vi mätta så vi nöjde oss med att titta på alla fantastiska glassar som bars in.

  

Den här båten körde förbi oss när vi satt och väntade på en broöppning...


 

När vi hade parkerat bilen kom den tuffande in till Söderköping...


  Konst... eller kaninkonst eller konstiga kaniner ;)


   

Se här; På skylten varnas för kaniner...


   

Efter att ha kört bil ännu ett tag kom vi till Västervik och där strosade vi runt en stund och åt lunch på en parkbänk...


På Blankaholms camping intog vi sedan kaffe och njöt av den fantastiskt vackra utsikten...


Sedan fortsatte vi söderut och kikar du in här en annan dag får du veta vart vi skulle åka.      

Av Helga - 24 juli 2010 14:00

Nu har jag rest bort igen... men inte i tjänsten den här gången utan med mitt privata jag och med dottern.


Hit har vi åkt...

          


Vi ska träffa släkten vid släktgården i Hälsingland...

Av Helga - 23 juli 2010 10:59

När jag var vid stugan sist firade vi dottern, som har namnsdag i fruntimmersveckan. Vi gjorde pannkakstårta som traditionen bjuder... Så himlans gott med färska bär...


Sedan gjorde vi en liten utflykt på Rådmansö. Vi åkte till Gräddö och tittade på båtar. Vi fikade också på café Kvarnudden som du ser i bakgrunden bakom alla båtarna...

  

 


Vi strosade lite förbi bryggcaféet...   

    


Det här ankaret ligger ute på Kvarnudden vid Kvarnuddens café.


På hemvägen åkte vi till Galleri Näset och tittade på fin konst och kikade i deras lilla inrednings- och presentbutik ...

 


Det finns även möjlighet att fika på Näset...  

Av Helga - 22 juli 2010 19:00

Inte sov jag så länge som jag borde ha gjort imorse efter den sena TV-kvällen... (jag satt uppe och såg de sista Lostavsnitten).


Nej, upp ska man ju ändå...


Jag åt frukost med de övriga i besättningen på hotellet. Efter det hann jag ut för att köpa mig lite lunch att ta med eftersom vi inte har någon matpaus idag. Jag råkade också slinka in på Åhléns och det råkade vara rea där och jag råkade prova lite kläder och jag råkade köpa en klänning och en blus från Esprit. Rätt nöjd lämnade jag Luleå vid lunchtid!


  

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards