Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under oktober 2011

Av Helga - 30 oktober 2011 16:14


Lycka är att ha familj, släkt och vänner som bryr sig om en och som hjälper till att fira en stor dag mitt i livet!


Jag har haft en fantastisk helg! Jag har fortfarande såå mycket att smälta så jag får berätta mer sen...


 


Min mamma fyllde 85 år för ett tag sedan. Idag passade vi på att fira henne med en lunch på "Amazing thai" när alla syskon och syskonbarn ändå var samlade.

Av Helga - 27 oktober 2011 08:30


Alive and still kicking...


Grejar bara lite inför helgen! Idag ska jag till lokalen som vi hyrt och där ska jag få nyckeln, instruktioner om larm, diskmaskin osv osv


Sen vidare till systemet för att hämta min beställning.


Funderar på bordsplaceringen, pratar med cateringföretaget...


Allt blir bra och jag ser fram emot att bli vuxen   


    

Av Helga - 25 oktober 2011 09:45


Först och främst - stort TACK till min bloggvän Wiper som sytt en klänning för klädnypor till mig på ett personligt sätt. Tack, tack, tack - du goda människa! När jag kom hem sent igår kväll låg det ett paket i posten och jag blev så himlans glad :)


Titta så fin klänningen blev med en karta som tyg och med fina flygbroscher på som dekorationer...


 


Sonens bordsskiva i betong, som gjorts för ett projektarbete i skolan, är nu klar.  Jag tycker den blev hur cool som helst!


       

Klicka för större format på bilderna...


Nu ska han redovisa hur han gjorde bordsskivan med text och bilder och vi hoppas att hans lärare ska bli nöjd.


   


En rund form byggdes på plyfaskivor och där gjöts bordsskivan med armeringsjärn i mitten. Sen fick skivan "brinna" i säkert en vecka innan vi vågade ta bort formen, slipa ytan lite lätt och flytta in skivan till vardagsrumsbordet.


Idag är min sista flygdag för den här veckan. Det är bra - jag har en fest att tänka på...


Ps. Bloggplatsen har ändrat formatet för headers. Jag blev tvungen att ta bort min header eftersom den var för smal. Nu har jag lyckats ändra formatet och är mäkta stolt! Ds.

Av Helga - 24 oktober 2011 11:09

Tre Uppsalatjejer gör succé på Youtube just nu med Robyns låt "Call your girlfriend"... Läs artikel från UNT här.



Av Helga - 23 oktober 2011 10:00

Igår nötte jag och maken bänk. Vi såg först dotterns lag spela match och sen fick vi se sonens lag vinna på walk-over, dvs motståndarna dök inte upp och resultatet skrevs då till 20-0.

Jag har varit ledig från flygeriet i två dagar men idag är det dags för en arbetsinsats i luften igen... Jag ska iväg på en tvådagarstur och sova på hotell.


Jag fyller snart ett halvt sekel så jag har lite att fundera på inför festen som går av stapeln nästa helg. Därför är jag inte alltför flitig här just nu!


See ya!

Av Helga - 20 oktober 2011 16:30


Nyligen kom det ombord en man som hade kavaj på sig. Kavajen hade hakat upp sig i livremmen där bak...


Jag sa att det nog blivit så när han passerat säkerhetskontrollen. Ja, sa han - man skulle ha plastskärp så man slapp ta av sig skärpet i kontrollen. Ja och så skulle man köpa sockiplast istället för skor så man slipper ta av sig om fötterna, sa jag.

Ingen dum idé, sa mannen. Sen köper man en rosa jumpsuit och så går man bara rakt genom kontrollen utan problem...

Jag skulle vilja se det. Våra affärsresenärer i rosa jumpsuits och sockiplast i kö på väg till säkerhetskontrollen...



Flyg · Humor
Av Helga - 19 oktober 2011 17:30

Jag är ute på turné igen och sover ännu en natt på hotell. Jag har just klämt en hamburgare från hotellrestaurangen och ska nu bara ta det väldigt lungt resten av kvällen. Imorgon bär det av i ottan igen.


Igår när jag flög en Europaflygning var det en kille i 35-årsåldern som kom ombord. När han såg mig sa han;


- Du är så lik min förra flickvän. Jag tänkte - vad gör Maria här? Du förstår - jag är lite rädd för henne.


Allt detta slapp ur passageraren på ett andetag. Hihihi... Undrar vad som hänt dem emellan. Han verkade närmast lättad att jag inte var HON.


Nu till något helt annat.


Hur vet man att wordfeud är en "plåga" just nu?


Jo, man får ett SMS klockan 23.20, när man redan sovit en dryg timme pga tidiga morgnar, som ser ut som följer;


- Spelar du wordfeud? I så fall vill jag spela med dig :) Syrran


Jag tror faktiskt att jag lätt skulle kunna bli wordfeud-beroende, men nu har jag ju ingen Iphone som tur är...


Förlåt mig kära storasyster för att du blev material till min blogg idag


En sak till... En av dagens stora nyheter handlar om trötta piloter. Piloterna på mitt flygbolag har ofta långa dagar - ofta utan riktiga matpauser. Jag ser gärna att all flygande personal har rimliga arbetstider så att flygsäkerheten efterlevs på bästa sätt.

Av Helga - 17 oktober 2011 11:00


Igår åkte vi ut till stugan och stängde till... bye bye landet, vi ses runt sportlovet igen.


Idag har jag redan jobbat och har nu hamnat på ett nordligt hotell. Här är lite kyligt men solen skiner - härligt!


Piloterna vi flög med imorse skulle flyga sex turer idag. Det är mycket och innebär många timmar i cockpit. Vår danske styrman skojade till det och sa;


- Sen när vi gjort våra sex flygningar ringer vi trafikkontoret och frågar om de har nåt mer arbete åt oss...


Gapskratt utbröt trots att klockan bara var 5.30


För övrigt hade den danske styrmannen ett efternamn som påminde väldigt mycket om ett danskt ölmärke.


- Mina damer och herrar - det är styrman Tuborg som talar... Näää, så hette han inte men det lät så.

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards