Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under februari 2016

Av Helga - 29 februari 2016 09:13


Jag är ledsen men det finns inte mycket att rapportera härifrån. Bara att mitt vänstra öra inte vill som jag vill.

Så flyget går som vanligt, bara utan mig   


Igår åkte vi till landet för att kolla att allt var bra och att inget frusit sönder eller så. Vi hade haft en mus inne i köket men annars var det lugnt.


   

Här går vi en promenad nere vid viken.


Doktorn, som jag träffade förra veckan, sjukskrev mig en vecka till så jag får väl bara ta det varligt och bli frisk.


#helga #sjuk #öra #ingetflygnu

Flyg · Natur
Av Helga - 25 februari 2016 15:48


Sist jag var ute och jobbade hade jag lite fritid i Sundsvall. Det var en förmiddag med tid till en fika och ett besök på kulturmagasinet. Där hade de en fin Ingrid Bergman-utställning som jag besökte.



Senare när vi flög på kvällen gick jag in i cockpit av hemlig anledning. När jag skulle ut därifrån igen så jag;

- Har ni nåt annat spännande att berätta innan jag går?

Då visade styrman mig något som såg ut som en stor stjärna alldeles intill månen. Det var Jupiter.

Det kallar jag spännande! Tänk vilket fantastiskt jobb jag har som mitt under ett arbetspass kan få se en planet bara så där .

#kultur #helga #Sundsvall #resa #ingridbergman #utställning #astronomi #Jupiter #spänning

Flyg · Kultur · Natur · Resor · Tips
Av Helga - 25 februari 2016 00:41


Två dagars jobb och så var jag däckad igen. Det är en förkylning som spökar och inte bara allmän trötthet som jag trodde först. Jag är mentalt piggare men i fysiskt sämre skick.

Jag har ledigt nu och sen får vi ser hur jag mår till helgen då det är dags att jobba igen.

Idag tog vi oss iallafall ut, gubben och jag. Det var en fin solig dag om än lite blåsig. Vi klädde på oss bra och tog med fika.

Här sitter vi på en bänk invid Mälarens kant.


Det var jättefint ute men efteråt var det vila i soffan hemma som gällde.

#helga #förkyld #vårnästan #hälsa

Av Helga - 23 februari 2016 12:30



Det blev jobb igår på jouren...

När jag kom in på mitt hotellrum senare runt midnatt märkte jag att det inte gick att låsa dörren, men orka bry sig liksom.

Jag tänkte att vem vill väl ha en gammal purser ändå...  

Idag när jag skulle gå ut kom problemet. Nån kanske vill ha min dator iallafall. Ner till receptionen och be dem fixa låset, men nej det gick inte så där på studs.

- Du får byta rum.

Ner med alla kläder, hygienartiklar, uniformsdelar och personliga grejer och så ner en bit i korridoren och in i det nya rummet. Det nya rummet var både större och finare men jag hittade en gammal dammtrasa på en hylla. Hmm... ingen ordning på det här hotellet.



Nu lunch på espresso house och förberedelser inför kommande fighter - oj en freudiansk slip, menar naturligtvis flighter.

#helga #flyg #hotell #Freud #humor

Flyg · Humor
Av Helga - 22 februari 2016 11:13


Nu är jag på banan igen och det börjar med jour.


Jag har fått en konstig hosta sedan igår. Nu börjar jag misstänka att det var det som fick min kropp att reagera med en rejäl trötthet redan innan hostan bröt ut. Vem vet - nu är jag iallafall redo för arbete igen.


 


Maken har sportlov och vi håller på att förbereda oss lite för en kommande högtidsdag. Det är svärmor som ska fira sin 90-åriga födelsedag här hemma hos oss om ca 10 dagar. Vi har tagit in ett gammalt furubord från garaget och tittar igenom antalet stolar, dukar, tallrikar mm. Vi har beställt catering och tårtor så vi behöver inte göra så mycket själva.


#helga #flyg #jour #fest #90år

Av Helga - 20 februari 2016 16:48


Man är väl inte mer än människa...


Det har varit lite för mycket den senaste tiden med jobb, strul, tester av nya arbetssätt, långa arbetsdagar, skiftarbete och så gamla föräldrar och ett eget liv som ska levas på lediga dagar. Jag har haft lite svårt att sova och jag har haft en känsla av stress. Så klok som jag är (oftast) har jag sjukskrivit mig och varit hemma några dagar extra för att komma ner i varv.


Promenader utan musik i hörlurarna med snöknarr och fågelkvitter som enda sällskap gör mig gott.Gymmet, korsord, vila och åter vila ska få igång mig igen hoppas jag. Jag känner många som har svårt att sätta stopp, så det är just precis det jag försöker göra nu innan det är för sent.


 

#mindfulness #träna #promenera #hälsa #helga #sjuk


  





Av Helga - 19 februari 2016 09:18

När jag var tonåring var det mycket Ted Gärdestad som spelades på min bandspelare...


Nu skulle Ted ha fyllt 60 år i dagarna och han är värd en hyllning!


#tedgärdestad #musik #helga #minnen

Av Helga - 18 februari 2016 14:44


Igår kväll  hälsade vi på våra vänner som just flyttat ifrån området där även vi bor. De har köpt en nyproducerad trerums-lägenhet inne i stan och det var roligt att se hur de har det nu. Det var riktigt fräscht och fint och det fanns två balkonger. Den ena balkongen var mer av en altan med sina 18 kvardratmeter i söderläge.


 


Idag har jag farit runt på COOP, IKEA, Cervera, Clas Olsson, Åhléns, Chili mfl. Jag har köpt mat, ljus, diskställ och en present till maken som snart fyller år. När jag var på COOP kom det fram en dam och frågade om jag skulle handla mycket. Jag svarade ja och då gav hon mig en 10%-kupong som hon inte skulle hinna göra av med. Något liknande hände mig nyligen när jag skulle äta på en food court i Umeå. Vilka vänliga människor! Jag gillar ju också att glädja andra så - What goes around comes around.

 

#flytta #3rok #helga #shoppa





Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards