Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under maj 2011

Av Helga - 31 maj 2011 09:58


Jag kom hem vid middagstid igår och ännu senare kom dottern och en tillfälligt inneboende basketkompis hem. Tåget från Stockholm, som de åkte med, fick ett lokfel (en motor brann)...


Tjejerna är på ett ungdoms-landslagsläger inför en stor turnering kommande helg och har bott hos oss men pga väl lång restid så fick de igår flytta in hos varsin lagkamrat i Stockholm. Maken körde dit dem och jag agerade kartläsare - en skulle till Järfälla och den andra till Täby.


Här fanns en bild förut.



Bilden ligger inne en dag eller så sen tar jag bort den. Dottern har nr 6 på linnet.


Idag tog jag mig en sovmorgon och jag sov till nio - jag vet inte när det hände sist - bra skönt var det iallafall.


Nu laddar vi för studentrace imorgon. Vi ska på fyra mottagningar och sonen ska på en med oss och sedan ytterligare två andra. Egentligen borde han även gå med på de vi ska på men man kan ju inte vara överallt samtidigt tyvärr! Eller ska han klona sig kanske?


Presenter har vi fixat! Nu är vi redo...


Jag har fått ut två extra tjänstledighetsdagar så nu ska jag vara fri från flygeri i sex dagar... Det blir dyrt men det är det värt!


Lite studentmottagningar, lite basketturnering, lite landet blir det de här dagarna...


Av Helga - 30 maj 2011 19:24


Hemma !!!


Ska bara...


Skjutsa dottern och en av hennes vänner till Stockholm - de ska på basketläger...


  

Av Helga - 29 maj 2011 20:00


Nu är jag på ännu ett hotellrum och det är en kort vistelse här. Redan tidigt imorgon ska vi ut och flyga igen...


Jag har fått lära mig ett nytt uttryck den här flygperioden.


Att sötsurfa 


Det är när man surfar runt på nätet och tittar på filmer och bilder av söta djur. Just nu finns det tex en söt film som cirkulerar med en kattunge och en kattmamma...


Film · Flyg · Humor
Av Helga - 28 maj 2011 18:17


Jag är ute på en mastig flygturné de här dagarna så sorry om jag inte hinner blogga så mycket...


Idag var det en kille i 10-årsåldern som steg in i flygplanet under boarding. Han tittade in i cock-pit och sa;


- Fett mycket knappar!


Vi fick oss ett gott skratt...


Flyg · Humor
Av Helga - 27 maj 2011 17:15


Jag är ute på tur igen och har hamnat norröver...


Alla dagens flygningar har gått på tid och det har bara rullat på. Ingen aska eller andra problem. Skönt!


Nu är jag på hotellet och utanför öser regnet ner så jag har bestämt mig för att bara mysa. På rummet finns tofflor och en morgonrock och så har jag hämtat en räksallad nere i restaurangen. Jag tycker jag är värd en viloeftermiddag efter att ha stigit upp klockan 04.30


Av Helga - 26 maj 2011 08:00


Vi skulle ju shoppa lite till dottern igår på stan och vi hittade två söta sommarklänningar till henne...


Sen råkade det slinka med två plagg till morsan också... Ooops!


Vi ska på flera studentmottagningar och en 50-årsfest i juni så jag blev liksom tvungen...


Sen råkade två ljuslyktor ramla ner i kassen också...


Oops!

Av Helga - 25 maj 2011 08:00


Tänk att vulkanska ställer till det för flyget nu igen... Det verkar inte bli lika stora problem som förra våren men helst vill man ju bara stoppa ner en stor kork i alla de Isländska vulkanerna nu...

Jag älskar att pyssla hemma när jag är ledig. Bara gå och skrota, lyssna på musik och så...


Igår var det ju inget höjdarväder så det blev en sån hemmadag.


- Jag satte en deg...

... och bakade tekakor som jag bjöd grannfrun på till eftermiddagsfikat...



Jag gjorde en champinjonsoppa och pannkakor till middagen.


Idag ska jag först till frissan och fylla på med lite slingor. Sen ska jag träffa dottern som slutar tidigt idag. Det blir nog lite shopping till 16-åringen och en lunch på stan...


Detta köpte jag åt mig själv när jag var i Göteborg. Två kjolar och en tunika. I år verkar annars det mesta i butikerna vara småblommigt - jag känner inte för det så det blev enfärgat!

Av Helga - 24 maj 2011 08:30


Igår, när jag kom hem, tog jag fram en lammstek. Jag hittade ett recept på nätet och la steken i en marinad halva dagen innan den gick in i ugnen.

Jag var lite orolig för vad ungdomarna skulle tycka om lammstek men jag hade inte behövt oroa mig - alla åt och tyckte det var supergott!

Klicka på länken för recept på Citron- och vitlöksmarinerad lammstek med skysås. Som tillbehör hade jag förutom såsen, potatishalvor och aioli.


På en av flygningarna i helgen kom det ombord en passagerare som arbetar som flygvärd från ett Brittiskt flygbolag. Han var så gullig och hade tagit med sig en chokladask till oss i besättningen. Det var så god choklad - jag kunde bara inte låta bli att smaka. Dagen därpå skulle han på Dubai-stop berättade han.




"Boarding completed" säger kabinchefen i högtalaren när alla passagerare har kommit ombord. Nyligen hörde jag fel och tyckte precis att pursern sa;


- Boarding complicated!


Så kan det iofs kännas ibland...


Här en bild på syrenen som börjat blomma på vår baksida...

Ännu en bild från café Kronhuset i Göteborg - visst ser det mysigt ut?


Nu går priset på kaffe upp ännu mer. Men är man en kaffemoster så är man - jag tar ännu en kopp och njuter av min morgon...

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards