Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under juli 2007

Av Helga - 23 juli 2007 19:45

Nästa vecka ska dottern och jag åka på en liten "tripp" till grannlandet Finland. En kryssning för mor och dotter med lite roligt; sight-seeing, shopping, god mat och vila från husmorssysslorna.


Våra barn är inte precis bortskämda med resor, trots att jag jobbar på ett flygbolag. Vi reser ganska sällan faktiskt, fast jag drömmer alltid om att resa mer. När de lediga dagarna kommer är jag dock så trött på flygplatser och flygplan så "stugan" lockar mer. Därför tycker dottern att detta med en kryssning till Helsingfors ska bli jättekul - och jag med !!!

Av Helga - 23 juli 2007 18:40

Nu har vi flängt runt hela dagen här hemma. Tre tvättmaskiner har snurrat, vi har hämtat digitalkameran och en klocka som reparerats, vi har handlat mat, köpt färg och spackel till våra stugfönster och skjutsat killarna till tågstationen...


Nu är det skönt att sitta här vid datorn och pusta ut lite innan vi ska ta oss ut mot landet igen, lite senare ikväll, efter dotterns träning.

Av Helga - 23 juli 2007 16:23

Vi har åkt hem till stan för att tvätta idag. Vädret är ju ändå så regnigt - så det passar ju bra! Vi ska handla lite också eftersom svärmor ska komma ut till landet snart.


Sonen och hans kompis ska sättas på ett tåg för att förflytta sig till kompisens sommarstuga ett par dagar och dottern ska träna sent ikväll.


Igår hade vi jätteskönt väder och åkte till en camping- och badplats nära "stugan" för att bada, sola, fika och spela minigolf. Det tycker ungdomarna är kul och vi vuxna kunde också koppla av mer än när vi går och fixar med en det ena och en det andra på tomten.


Digitalkameran är äntligen lagad så nu ska det bli lite mer egna foton framöver igen - hoppas jag.

 Detta kort är taget vid bryggan nära vår stuga. Fotograf var dottern och fotot är taget med mobiltelefonen. Det är riktigt varmt i vår vik och det innebär att även en sådan fegis som jag har badat och till och med doppat huvudet nu.


Ps. Vi har hittat fina sommarkantareller på landet. Smaskens! Ds.

Av Helga - 19 juli 2007 11:13

En sms hälsning. Vi har sköna dagar på landet. Sonen har sin bästa kompis här och de är glada att se varandra igen.

Av Helga - 16 juli 2007 09:42

Det satt fint med en god natts sömn i min egen säng. Tvättmaskinen snurrar här hemma gång på gång och det är mycket tvätt efter fyra veckors lägervistelse. Som tur är har det även tvättats på lägret, men ändå behövde det mesta av kläder och lakan tvättas nu.


 Nu sticker vi ut till "stugan" några veckor och njuter av den svenska sommaren när den är som bäst !! Ikväll ska vi passa på att åka ut på en ö, i det fina vädret, med en engångsgrill och NJUTA av den vackra naturen bland kobbar och skär!!


Jag kommer hit och kikar in och skriver någon/några gånger under semestern. Jag önskar alla mina bloggvänner och alla er som läser här inne hos mig en trevlig fortsättning på sommaren !!

Av Helga - 15 juli 2007 21:00

För en timme sedan stack våra ungdomar iväg till skolgården här i närheten för att spela basket. Maken och jag njuter av lugnet efter en intensiv helg med släkten. Middagen idag bestod av rester efter släktfesten (se tidigare inlägg). I natt kommer jag att sova som ett barn...


Här kommer ett citat passande för min son som just fått många nya vänner:


En vän är en människa i vars sällskap man törs vara sig själv.


Det stämmer ju mycket bra! Eller hur ??


Av Helga - 15 juli 2007 20:01

Vad roligt att så många tittat in i min lilla snurriga värld nu när jag varit borta några dagar. Tack för det!!


Nu är äntligen hela familjen samlad igen - det känns bra att ha hämtat hem sonen. Han har haft det jättebra på sitt läger och han har fått 34 nya vänner som han hade svårt att skiljas från den sista dagen.


 Konfirmationen gick bra och ungdomarna spelade upp ett fint och roligt skådespel i kyrkan. Efter själva akten bjöds det god middag på stiftsgården för oss, mina föräldrar och svärmor. På kvällen blev det rolig underhållning också...


Vi och min kusins familj, vars son också konfirmerades, bjöd nästa dag hela tjocka släkten (26 personer) på champagne, snacks, buffé och dessert med kaffe vid släktgården. För er som är matintresserade bestod buffén av följande:


Äppelmarinerad fläskfilé, lammfärsspett, saffranskryddad pastasallad med rödlök, oliver, fetaost och soltorkade tomater, cous-coussallad, äppel- och senapssås, paprikasås, tomatpesto, oliver, kex och ostar. Dessutom bjöds till dessert chokladkaka med grädde, glass och punsch.


Pojkarna fick många fina presenter. Ni som hängt med i min blogg vet att jag inte avslöjat vad sonen skulle få av oss för att inte presenterna skulle "råka" avslöjas. Han fick nu en ny mobil med kamera och MP3 och en läcker gjutjärnsljusstake. Av släkten fick han ett smycke, en ljusstake till, en duk, en gris med vingar av gjutjärn, pengar, en fin skål med godis i och en fin ljushållare med ett blockljus. Tack alla ni snälla släktingar!!


Nu har vi kommit till ro efter att ha packat upp, börjat tvätta, ätit rester... Borta bra, men hemma bäst!!!!!

Av Helga - 11 juli 2007 19:19

Vi sticker iväg norrut imorgon. Du kan läsa i tidigare inlägg vad vi ska göra där.


 Så här ser det ut det ut på ett ungefär på släktgården:

Denna bild är dock från Ol-Anders gården i Alfta.


Hoppas du får det bra de här dagarna !! Vi ses senare.

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards