Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under oktober 2007

Av Helga - 31 oktober 2007 20:17

Dottern kom hem från sin träning samtidigt som jag kom från jobbet och nu ska hon och tre kompisar gå ut på "trick or treat /bus eller godis". Hoppas de inte skrämmer slag på någon gamling för dottern ser riktigt läskig ut med mjöl på huden i ansiktet svart runt ögonen osv...


Här är svaret på gåtan från imorse som nog var svår för ingen kunde svaret.  


Fågel man kan träffa på: RÅKA   ;)



Av Helga - 31 oktober 2007 18:42

Nu bär det av hemåt... Lite vila och sedan ska jag tillbaka för att flyga en Europatur imorgon.


Det har efterfrågats en ledtråd på min gåta från tidigare idag och ordet har 4 bokstäver. Kom igen nu alla korsordsfantaster!!! Gissa på!





Av Helga - 31 oktober 2007 14:42

Jag har ännu inte fått in rätt lösning på dagens gåta... Någon som kan (se förra inlägget) ??


Jag har ett matuppehåll nu mellan mina flygningar och har ätit kycklingwok med ris och sallad här på vårt kontor.


Basketlaget som jag hade med ombord igår hade jag, lustigt nog, med tillbaka idag. De var ju inte så jätteglada för de hade förlorat sin match. Den längste spelaren var hur lång som helst - 2 meter och 16 centimeter...


Nej, nu ska här flygas lite till innan det blir kväller...


Av Helga - 31 oktober 2007 08:29

Maken har stuckit iväg till jobbet, sonen sover fortfarande över hos en kompis och dottern snusar sött i sin säng. Jag har en kort stund här i bloggosfären innan jag ska ut till Arlanda och flyga igen.


Igår monterade gubben min våra nya sänglampor och de sken så fint när jag lade mig tillrätta i sängen för att lösa ett korsord (bild kan inte visas eftersom det inte går att ladda upp nya bilder just nu). I korsordet fanns följande gåta, kan du lösa den?


En fågel man kan träffa på : ______________  Den kanske var för lätt?? 


Ha en mysig dag!!

Av Helga - 30 oktober 2007 21:27

Mamma ringde och imorgon måste mina föräldrar flytta hem igen till sin stamrenoverade lägenhet. Dock är arbetet inte slutfört i de övriga delarna av fastigheten så de kommer att vara en del hemma hos oss på dagtid för att vila öronen från bullret.


Det är inte lätt att vara gammal och inte få vara i sitt hem som man är van vid. Mamma behöver också vila en del efter sin nyligen utförda knäledsoperation. Bra att de har nyckel så de kan komma och gå som de vill.


Fy för buller i örat ...

 

Av Helga - 30 oktober 2007 18:39

Det var kul att träffa syrran, hennes kompis och alla töserna. Vi fikade och snackade och hade trevligt med tända ljus på bordet, det mörknar ju väldigt tidigt nu och det känns lite ovant...


Nu är middagen avklarad och idag blev det lövbiff med bandpasta och en ädelostsås med sockerärtor. Slurp!


Jag har en jourdag imorgon och har fått jobb redan - lite inrikesflygningar står på programmet.


Jag skulle ladda upp lite nya bilder här, men det fungerar inte. Hoppas att det har med serverarbetet att göra.


Du får hålla tillgodo med en minnesbild från landet i våras... 



Av Helga - 30 oktober 2007 13:14

Jag har lovat att skriva upp ett recept på vegetarisk lasagne och här kommer det för alla som kan tänkas vara intresserade, ni andra får blunda eller surfa vidare...



Vegetarisk lasagne: 4 port. 30 min i 225 grader


3 gula lökar

2 vitlöksklyftor

1 morot (medelstor)

2 msk olja

1 burk krossad tomat

1 msk italiensk salladskrydda

500 g keso

5 dl riven ost

12 lasagneplattor

lite tomatpuré

1 buljongtärning

ev. salt/peppar


Fräs hackad lök, vitlök och morot och slå sedan på de krossade tomaterna. Lägg i lite tomatpuré och en buljongtärning och låt såsen koka sakta under lock i 15 minuter. Dra stekpannan från plattan och blanda i keson och krydda. Späd eventuellt såsen med lite vatten.


Varva i en ugnsfast form - lasagneplattor, sås och ost med sås i botten och sås/ost överst.


Grädda på mittfalsen i ugnen tills plattorna är mjuka och rätten fått fin färg, d v s ca 30 minuter.


Hoppas det smakar!!



Av Helga - 30 oktober 2007 12:13

Nu har jag kommit hem från dagens flygningar och ska nu röja upp här hemma lite innan min syster och hennes flickor kommer. Jag bjöd även med syrrans kompis och hennes små töser på fikastunden - det ska bli trevligt att träffas!! Sonen och dottern har sovit över hos kompisar i natt, men dottern ska komma hem tills gästerna anländer.


Jag hade ett basketlag med ombord idag - shit, vad långa många av dem var! Det är nog inte alltid så kul för långa personer att klämma ner sig i en flygplansstol !!?? Flygplansstolar är gjorda för små, smala, pygmeér ;)

Inte för långa personer eller för modell större personer. Det kanske skulle vara en affärsidé att ha några stolar för större passagerare som man kunde boka för ett tillägg på biljetten? Fast egentligen tycker ju jag att man som passagerare har rätt att kräva en rimlig yta när man flyger oavsett size.


Igår hade jag en riktigt slö kväll på mitt hotellrum. Jag köpte med en hamburgertallrik från hotellbaren och åt den på rummet och sedan läste jag och tittade på TV. Det var precis vad jag behövde...


Visste du att SAS Dash-maskiner även kallas för Trash?


Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards