Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under oktober 2007

Av Helga - 29 oktober 2007 14:47

Jag har flugit en tur och retur till en Europadestination och nu bär det av söderut i Sverige där jag ska gosa mig på ett hotellrum.


Egentligen har jag inte tid att jobba, tycker jag, efter den hektiska helgen. Jag har massor som jag skulle behöva göra hemma istället, men dammråttor, strykhögar och annat skit går nog ingenstans ??


Imorgon kommer min lillasyster hem till oss och fikar efter att jag landat. Hon bor i en annan stad, så vi ses inte så ofta - det ska bli kul att träffa henne och hennes flickor!!


Jag firar aldrig Halloween mer än så här; 



Av Helga - 29 oktober 2007 06:54

Jag är på jobbet och ska ut och flyga hela dagen och sova i en hotellsäng...


Jag ser att det ska fixas med servar här i eftermiddag - hoppas det blir lite bättre fart här igen då!!!


Ha en bra dag!

Av Helga - 28 oktober 2007 19:11

Nu är vi hemma från dagens matcher och hallvärdsskap. Både sonen och dottern vann sina matcher och värdskapet i matchlokalen gick lysande. Sonen åkte direkt från lokalen och träffade några av sina nya kompisar från konfirmationslägret i somras och vi köpte hämtmat på väg hem pga tidsbrist...


Jag har också varit iväg och handlat lite mat till den kommande veckan eftersom jag ska jobba igen fr o m imorgon bitti.


Jag läste på text-TV att SAS ställer sina Dash Q400-maskiner på backen för gott. Det känns som ett riktigt beslut, vem vill flyga med den maskinen efter de senaste händelserna ??


Av Helga - 28 oktober 2007 08:59

Det var skönt att "tjäna" en timme i natt...


Jag gick upp lite tidigare än familjen och fixade med räkningarna, satte igång en tvättmaskin och plockade. Det blev ju ingen tid hemma igår. Nu är vi igång igen och ska iväg på matcher på förmiddagen. På eftermiddagen ska vi vara hallvärdar i matchlokalen och sköta om kiosken.


Vi hade en härlig kväll hos våra kompisar igår kväll. De bjöd på en jättegod kycklinggryta med pressad potatis och en underbar mörk chokladmousse till efterrätt. Ungdomarna hängde med eftersom familjen har jämnåriga barn som "våra" umgåtts med så länge de kan minnas.


Ha en fin dag!!


Av Helga - 27 oktober 2007 18:28

Nu har maken varit på landet och tagit upp båten och jag och dottern har hjälpt mina föräldrar flytta in i sin stamrenoverade lägenhet.


Vi är glada att vi nu är bjudna hem till kompisar på middag... Det sitter perfekt en dag som denna...

Av Helga - 26 oktober 2007 19:15

Jag kom hem vid 16-tiden trött som en urvriden skurtrasa - det blir så när man går upp i svinottan flera dagar i rad. Maken stack strax iväg för att skjutsa dottern till träning och jag satte igång med lite mat som maken planerat. Det blev thaimat, nudlar med wokgrönsaker och räkor. Gott!


Dottern var jublande glad när jag kom hem. Hon hade kommit tvåa i en teckningstävling på skolan med tema FN och vunnit biobiljetter.


Nu blir det en familjekväll med TV-tittande och helgen ser ut att bli ganska hektisk igen. Imorgon spelar dottern match på morgonen och sedan ska jag hjälpa mina föräldrar med diverse nu när deras stamrenoverade lägenhet börjar bli klar och mina systrar ska också hjälpa till. På söndagen blir det nya matcher och så ska vi vara hallvärdar igen, denna gång för dotterns lag... Full fart som vanligt i helgen alltså!


Av Helga - 26 oktober 2007 07:43

För inte så länge sedan hade jag Foppa med ombord. Han hade bjudit med ett pojklag med glada 11-åringar till New York där de skulle få träna. Förstår ni vilken upplevelse detta var för killarna, ledarna och föräldrarna. En del av pojkarna hade aldrig flugit förut...


Detta blir något att berätta för barnbarnen. Kanske skulle man ha bett killarna om autograf - det kanske är en kommande stjärna med i gänget?? Foppa verkar göra mycket för sin hembygd - en härlig man, helt enkelt!


Av Helga - 25 oktober 2007 16:43

För ungefär fem år sedan gjorde en norsk tidning ett modereportage där man visade modeller som bar säkerhetsbälten från flygplan som skärp.


Efter detta reportage var det strykande åtgång på våra säkerhetsbälten ombord... Nu har nog det modet lagt sig något, men man kan fortfarande förvånas över vad folk kan "sno" med sig, babyflytvästar, askkopparna i armstödet, bestick, glas, koppar m m. Jag hoppas det ska vara som souvernirer - annars fattar jag inte riktigt grejen. Någon som inte jobbar med flyg som kan förklara för en stackars okunnig?

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards