Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under september 2015

Av Helga - 30 september 2015 13:51


Idag har jag en kortare flygdag men är ändå inte på hemmaplan. De andra dagarna är betydligt längre så nu gäller det att njuta. Faktiskt tror jag att det blir bio för mig igen och den här gången tänkte jag se "Jag är Ingrid".


Styrman på vår flygning idag var rolig när han skulle starta sin högtalarannonsering till passagerarna;


- Här kommer en hälsning från oss på första bänkraden...   


 


#flyg #helga #flygvärdinna #humor #flygstyrman



Flyg · Humor
Av Helga - 29 september 2015 18:29


Vi spelade in det första avsnittet av "Bron" och skulle se programmet igår vid åttatiden. Det gick inte så bra - efter ca en halvtimme insåg jag att jag missat minst en kvart och sovit såå gott istället. Så kan det gå efter att alarmet ringt vid 04.20 och efter en lång dag på jobbet...


Jag får titta ikapp en annan dag.




#helga #TV #Bron #trötter

TV
Av Helga - 29 september 2015 18:22


Nu är jag ute på turné igen och vi har hamnat i en sydlig stad.


Igår hade vi med oss en kvinna i 60-årsåldern på en flygning till en Europeisk huvudstad. Redan när hon steg in i flygplanet såg jag att hon inte mådde så bra. Jag frågade hur det var egentligen och hon svarade att hon varit med om en svår flygning för 39 år sedan och inte vågat flyga sedan dess. Jag kramade om henne och berömde henne för hennes mod och efter att ha pratat med henne lite då och då under flighten tror jag faktiskt att hon tyckte att det gått rätt så bra. När hon steg av var det hennes tur att krama om mig. Härligt!


 


#flyg #helga #flygrädd #39år #söthistoria




Av Helga - 26 september 2015 18:19


En helg på landet  innebär både myspys och arbete..


 

Kvällspromenad med solnedgång...


   

Vi eldade i öppna spisen på kvällen...


 


Detta är vårt sovrum som vi nu röjt ur helt och där ska det bli ett genomgångsförråd och ett toarum med WC, dusch och handfat. Samma företag som drog in det kommunala vattnet ska fixa badrummet åt oss. Jag och maken flyttar ut sängen till vår "nya" friggebod istället.


 

Här en bild från när friggeboden just blivit färdigmålad för några år sen men taket var inte klart då bilden togs.


#sommarstuga #helga #renovering #september

Av Helga - 25 september 2015 09:50


Ledig helg och det är inte så ofta hela helgen är ledig när man jobbar i resebranschen. Gissa om jag ska njuta! Ska bara plågas lite först - hos tandhygienisten.

I eftermiddag åker vi till landet...


Igår hade vi en lång flygdag och den sista flighten skulle avverkas med ett flygplan som brukar användas i Norge mest. Jag har flugit i detta flygplan några gånger förut men det kändes ändå nästan som om man var lite ny på jobbet en stund. Mycket av vår utrustning ligger på andra platser och i andra skåp än vanligt. Spännande!

#helga #flyg #ledig #sommarstuga

Av Helga - 23 september 2015 21:53

Idag fick jag en kort flygning på min jourtjänstgöring. Det var fulla hus både bort och hem och en salig blandning av folk från när och fjärran.

En av kollegorna är en kompis som jag brukar fika med hemma i Uppsala och så var det en annan mysig kollega med på flighten också. Det kändes nästan inte som vi jobbade alls - så trevligt hade vi.


En passagerare hamnade i knipa då en av våra toaletter gick i baklås. Vi var snabbt där och hjälpte till att öppna dörren men sen fick vi stänga av den toan resten av flygningen och en tekniker fick fixa felet innan nästa flight.

Ofrilligt inlåst på 10 000 meters höjd vill nog ingen vara.

#flyg #resa #helga #kompis #toalett

Flyg · Resor
Av Helga - 23 september 2015 12:11


Igår hade jag förmånen att få titta runt i Helsingfors...

Sista bilden är från ett Fazer café...

#helga #flyg #helsingfors #resa #fazercafe

Av Helga - 21 september 2015 11:02


Börjar dagen mitt i Sverige på min tredagars-turné. Det blev först en kort promenad i duggregn och sen fika på café. Heder åt detta konditori som hade chiapudding med mango att erbjuda sina kunder.

Igår kväll flög vi norröver och efter en stund ringde piloterna ut till oss och vi fick komma in och se ett präktigt norrsken. Härligt Sverige!

#cafe #östersund #törners #chiapudding #norrsken #helga #flyg

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards