Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under januari 2008

Av Helga - 31 januari 2008 21:40


Sonen klarade hela dagen i skolan och mådde utmärkt när han kom hem. Han har även varit på träningen... Dottern blev aldrig sämre i skolan, som jag trodde, utan kom hem frisk och glad. Hoppas det förblir så.


Vi åt torsk med ägg, persilja och curry till middag och sedan var det min tur att skjutsa grabbar till träningen. När jag ändå var i farten åkte jag till den stora mataffären och bytte en mopp som blivit felköpt och så till Överskottsbolaget. Där inhandlades diversealltmöjligt som t ex shampo, balsam, deo, spolglans och lite ätbart. Jag åkte också hem till en lagmamma i dotterns lag med en kasse överblivet kioskplock från förra hallvärdstillfället - till helgen är det dags att vara hallvärdar igen.


Nu har även jag trillat dit på Stieg Larsson. Min senaste bok var utläst igår och vad fanns att hugga tänderna i ? Jo makens sommarläsning, Stieg Larssons första bok, stod där i bokhyllan och bad om att få komma fram en gång till. Jag har inte kommit så långt ännu - vi får se om jag gillar den!?


De här fina tulpanerna köpte jag igår. Det var flera olika färger i buketten och det var en lite större knippa än vanligt med 15 blommor... Nu ska jag njuta av färgprakten så länge de varar.

Rösta på mig






Av Helga - 31 januari 2008 14:02


Nu har jag varit på stan och hittat än det ena, än det andra...


Det var rea på Hemtex med 50 % på allt i butiken, så där inhandlade jag en hel packe med servetter och värmeljus - sånt går alltid åt. Jag hittade gardiner i en annan affär och två nya kuddar till soffan (bilder kommer senare). Nu ska jag ta och stryka och sätta upp de nya gardinlängderna. Det blir spännande att se hur det blir.


Mina föräldrar bjöd mig på lunch hemma hos sig och sedan var de så gulliga att de skjutsade mig hem. De tyckte jag hade så många kassar att bära eftersom det även blev en del matinköp i deras närbutik.


Igår när sonen var hemma från skolan gjorde jag pannkakor med vispgrädde och sylt till lunch - det var gott kan jag lova...

 Rösta på mig




Av Helga - 31 januari 2008 07:58


Här har det varit kallt inatt så det snöblask som vi hade igår kväll har frusit till. De hotar med storm till kvällen - vi får väl se...


Idag känner sig sonen bättre och vill gå till skolan eftersom har har en skrivning på eftermiddagen. Jag säger att han får testa och komma hem om han blir sämre igen. Dottern såg blek ut i ansiktet  på morgonen. Hon knallade dock iväg - hon kanske blir sjuk hon också?? Det känns bra att jag har varit ledig några dagar nu. För även om barnen börjar bli stora vill man gärna ha koll på dem när de har feber...


Idag ska jag ta mig en tur in till stan och titta på gardiner. Jag skulle (som jag skrev i ett tidigare inlägg) gärna vilja byta till vårligare gardiner i vardagsrummet. Vi får se om jag hittar några fina.

Bilden är tagen i London...

Rösta på mig

Av Helga - 30 januari 2008 21:07


Nu har jag läst ut Kajsa Ingemarssons "På det fjärde ska det ske". Det var också en mycket lättflytande bok med mysig stämning, men jag tyckte nog att slutet var sisådär...


Undrar vad jag ska läsa nu?? Jag är inne i en av mina läsperioder och då gäller det att hänga på.


Ikväll var det min tur att skjutsa tjejerna till träningen. När vi kom dit var det något strul med kodlåset, så tränarna kom inte in med sitt nyckelkort. Jouren som skulle komma och öppna skulle bli så sena, så det var lika bra att ställa in träningen - typiskt!! Jag skjutsade en annan av flickorna till hennes busshållplats som låg en bra bit från träningshallen. Trist när det blir så här, flickan vi skjutsade hade hållit sig kvar i stan efter skolan för att komma till träningen och så blev det ingenting :(


Sov gott nu kära du!

Rösta på mig

Av Helga - 30 januari 2008 15:08


Sonen kände sig så pass bra att vi gick till hans skola på förmiddagen för att hämta hem en läxbok han behöver för att hänga med trots att han är hemma. Vi hyrde en film också på hemvägen...


Filmen som sonen valde heter "Chuck and Larry" och det var en härlig komedi som passar för tonåringar. Vissa skämt var kanske lite väl under bältet, men...

 Det blir diverse förvecklingar när två brandmän som är bästa vänner tvingas gifta sig och låtsas vara gay...


Snön som kom inatt har blivit väldigt blöt efter att snöfallet idag växlat mellan stora snöflingor och regn. Det är ju lite synd nu när det äntligen kom snö att den inte kan få ligga kvar ett tag. Det är så vackert med vita landskap på vintern!

Rösta på mig



Av Helga - 30 januari 2008 08:21


Här är lugnt och stilla med vackert snöfall utanför fönstret. Sonen som insjuknade igår har fortfarande feber och går på alvedon för att må hyfsat. Idag ska han få sova ut ordentligt...


Under promenaden med maken igår passerade vi områdets Ica-butik och slank in där på hemvägen. Vi skulle bara ha en kvällstidning, som för övrigt ges ut redan på morgonen numera. På något underligt sätt letade sig fyra semlor ner i vår korg också och jag kan lova att det var gott med säsongens första semla...


Jag äter locket först och sedan resten rakt av i handen med en kopp kaffe. Maken äter den med varm mjölk - en sk hetvägg.


Hur äter du din semla???

Rösta på mig




Av Helga - 29 januari 2008 21:46


Den blev en god middag med ett glas vin för att fira in min "helg" och sedan gick jag och maken en promenad.


Ikväll har vi sett på friidrott från Scandinavium och det var en fröjd att se bl a Sanna Kallur och Stefan Holm "in action"...


Jag fick mig dock ett gott skratt när jag såg vad friidrottarna fick vid den lilla prisceremonin - en cykelhjälm - kan det bli mer SVENSKT ??? Undrar om någon av de utländska gästerna någonsin kommer att ta på sig sin nya cykelhjälm ?????

  Vi kan väl ändå hoppas för hjälmen räddar säkert många liv!

Rösta på mig

Av Helga - 29 januari 2008 16:32


Sonen har tagit en alvedon och piggnade till tillräckligt för att göra sina läxor. När jag kom hem verkade han lite förvirrad och det visade sig att han just hade sovit en stund.


Ikväll ska ingen iväg på träning eller annat, så det blir en gemensam familjemiddag. Det ska bli fläskkotletter med sås och potatis.


Jag läste i tidningen Metro att hela 29 % av tjejerna som använder nätet har utsatts för sexuella trakasserier på webbplatser. Varannan person har känt sig kränkt av lögner eller elakheter. Det visar en undersökning som Datainspektionen har gjort bland ungdomar mellan 12 och 18 år.


Jag har själv råkat ut för sexuella inviter när folk trott att mitt alias på en sällskapsspelsajt som bestod av ett flicknamn och siffran 12 var min ålder. Det är synd att nätet som kan vara så roligt, utvecklande och trevligt också kan vara så tråkigt, farligt och otrevligt...


Det har helt klart blivit mycket ljusare den sista tiden :) Jag har ställt om tre timers med ungefär en timme. Härligt!!

Rösta på mig

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards