Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under juni 2016

Av Helga - 30 juni 2016 11:17

Här börjar bären komma...


Sommaren är skön här på ostkusten med en bra blandning av sol och regn. Igår hade vi en så fin dag med mycket sol. Vi åkte ut på en klippa och spelade backgammon och fikade. Jag tog t o m mitt första dopp i havet för i år.

#helga #semester #sommar #bär #utflykt

Av Helga - 27 juni 2016 07:54


Midsommar har passerat och livet är lugnt och skönt. Precis som man vill ha det på semestern.

Midsommartårtan var det min tur att göra i år och den var fylld med vaniljkräm, lemoncurd och jordgubbar. Jag toppade tårtan med jordgubbar och vit choklad.

Det var risk för regn i år så vi slog upp partytälten.

Igår for maken och jag till en hemslöjdsbutik i Refsnäs. Vi köpte en fin fototavla och ett fårskinn. Det kommer att användas i vår nya sovstugs.

#helga #midsommar #shopping #semester

Av Helga - 21 juni 2016 19:12


Helgen tillbringades på resa - det blev en liten roadtrip till Mantorp. Där firade vi min syster och svåger som båda fyller 50 år.

Allt var jättefint ordnat och en superfin fest blev det för alla som var med. Vi var några som bodde på motell och det var precis som i en amerikansk film. Man kunde köra fram bilen ända till sitt rum.


Titta bortom fönstren så ser du längan där rummen ligger. Sjögestad motell heter stället och det var inte så särskilt fräscht, men läget nära Mantorp drar nog folk ändå. Den här helgen var det också Vätternrundan så motellet var helt fullbokat.

Nu är vi tillbaka på landet och laddar för midsommar.

#helga #resa #fest

Av Helga - 16 juni 2016 12:19

Nu lite bilder från nya sovrummet i friggeboden på landet.


Sen har vi smulgubbar på gång i ett litet trädgårdsland och dessa brukar fåglarna vilja äta upp. Då kom jag på att använda benen från vår gamla studsmatta, fast upp och ner. Sen ska vi täcka över med ett nät. Jag tycker själv att jag var riktig påhittig!


#helga #sovrum #sommarstuga #trädgård #semester

Av Helga - 15 juni 2016 13:51


Det är så skönt att vara ledig. Vi fixar och donar eftersom det i vintras byggdes badrum här ute.

Nu har vi flyttat ut i friggeboden med en dubbelsäng hemifrån. Så skönt att ha ett riktigt rejält sovrum.


Nu vilar vi och jobbar samtidigt och det gillar vi båda. Maken, som är lärare, har sommarlov. Lyckans ost!

Snart en fika i skuggan från vår schersmin. Mmmmm...

Skönt att strejken är slut också!

#sommar #helga #semester #sommarstuga #norrtälje

Av Helga - 14 juni 2016 08:26


Det är så tråkigt att strejken fortsätter och drabbar våra flygresenärer hårt.


Jag kan inte kommentera själva förhandlingen då jag inte är insatt i detaljerna. Däremot kan jag säga att det är bra att inte tro på allt man läser och hör via media. Det finns ju alltid två sidor av saken.

Idag är min sista jourdag och sen imorgon börjar min sommarsemester som är tre veckor lång. Mer semester får vi inte ta ut på sommaren men resten kan tas under perioden 15/9-31/5. Vi ska vara på landet mest och bl a fira midsommar där. Till helgen åker vi till min syster och svåger för att fira att de båda fyller 50 år. Sen i början av juli kommer dottern hem efter en hel termin i Wien.


       

Bilder från vår sommarstuga...

 


#strejk #helga #flyg #semester #midsommar #sommarstuga #50årsfest

Av Helga - 12 juni 2016 16:27


Strejken fortsätter men idag pratar parterna med varandra igen. Jag hoppas på en snar lösning som båda parter blir nöjda med. Händer inget snart måste nog flighter ställas in imorgon också åtminstone halva dagen.

Vad gör jag då?? Jo, jag hade jour idag och detsamma gäller imorgon så vi kan börja jobba igen så fort strejken avbryts.

Jag passar på att laga mat och baka till midsommar. Nåt måste man ju göra.
En del kollegor har fått hjälpa till ute på Arlanda.


#flyg #helga #strejk #matlagning #baka

Av Helga - 11 juni 2016 09:00

Idag skulle jag ha flugit till Grekland men pga strejk bidde det inget.

Jättetråkigt för våra passagerare!

Jag är inte insatt i förhandlingsdetaljerna så det blir ingen kommentar om det. Jag hoppas bara att parterna kommer överens så fort som möjligt.


Sitter du i klistret titta på t ex;

www.sas.se

www.swedavia.se


eller ditt charterbolag

www.apollo.se

www.ving.se

www.airtours.se


     

#helga #resa #flyg #strejk #Grekland

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards