Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under februari 2013

Av Helga - 28 februari 2013 10:26

På flygningen igår hade vi med en liten glad men något rastlös kille. Han var väl ungefär 3 år. När vi hade avslutat vår servering fick han komma fram i det främre köket och så spelade vi memory med honom. Han var saligt glad!


Nu lämnar jag snart mitt hotellrum som jag bott i nu två nätter. Nästa vecka blir det två nätter här igen. Det känns nästan som om schemaläggningen hakat upp sig lite   


 



Av Helga - 27 februari 2013 09:45

Nästan hela dagen hann gå igår innan trafikkontoret ringde på min jour. Jag hann igenom hela strykhögen bl a. Nu fick jag en tredagars direkt och har hamnat på ett hotell i södra Sverige. Innan vi ska ut och flyga hinner jag ut och blunda mig förbi kokböckerna på bokrean.



Ännu en gång glömde jag datorn hemma så detta har jag skrivit på mobilen.

Av Helga - 26 februari 2013 10:42


Jag kom hem från flygandet igår eftermiddag men pga av ett datorfel inom flygledningen i Tyskland var jag en  timme försenad. Jag tog tåget hem, rusade in i en matvarubutik och så snabbt hem. Middagen stod på bordet som vi bestämt 18.30 och maken var glad för att få sin favoriträtt (den flygande mannen) som födelsedagsmiddag. Till efterrätt hade vi kvar lite av tårtan från söndagen och så åt vi kladdkaka med vispgrädde. Mums! 


Idag pustar jag ut eftersom gårdagen började i ottan och blev liiite stressig. Om bara några timmar är jag igen då min jour fortsätter - det blir spännande att se vart de här dagarna tar mig. Den tyske pojkvännen återvänder hem ikväll och vi blir återigen bara fyra kring matbordet.


Resenärerna som hade varit i Barcelona var nöjda med sitt besök i storstaden men många tyckte att det varit onödigt kallt. En morgon hade det t o m legat snö på bilarna. Jag kan förstå att man hoppas möta våren när man reser till Spanien i slutet av februari...

         


Vi hade passagerarna ombord den där timmen vi blev sena igår. Vi gjorde vad vi kunde för att ge resenärerna service medan vi väntade. Vi tog vatten, juice och läsk och hällde upp lite i varje glas ( så att det skulle räcka till alla). Sen bar jag ut det på brickor och alla fick välja vad de ville ha. Vi hade runt 100 gäster så det tog en stund och jag tror att det var uppskattat även om varje person bara fick något litet...





Av Helga - 25 februari 2013 05:45


Igår firade vi makens kommande födelsedag tillsammans med våra ungdomar, dotterns pojkvän och våra föräldrar. Jag hade gjort en morots- och tomatsoppa och till det serverade vi färskt bröd med en lagrad prästost.


Sen serverade vi chocolate chip cookies och tårta också förstås...


 


Idag flyger jag långt söderut i Europa (BCN) och jag skulle väldigt gärna gå av på orten. Nu är ju det ganska olämpligt eftersom jag lovat att laga makens favoriträtt ikväll - flygande Jakob. Fyller man år så får man beställa middag i vårt hus...


     

Bilderna är tagna i Barcelona när dottern och jag var där i augusti 2011...


Av Helga - 23 februari 2013 13:13


Det blev en mysig dag igår med besök bl a på Tant Bruns kaffestuga i Sigtuna. Dotterns tyske pojkvän fick testa sitt livs första semla...


Här följer en bildkavalkad...


         

Av Helga - 22 februari 2013 11:51


Vi har ju besök från Tyskland den här veckan. Det är dotterns pojkvän som hälsar på. De har varit aktiva och hittat på mycket roligt...


Idag ska vi åka till Sigtuna och förutom en promenad där så blir det säkert en fika på Tant Bruns kaffestuga.


 

Resor · Tips
Av Helga - 21 februari 2013 13:19


Vissa platser är vackrare än andra...


Karlskrona är i mina ögon en mycket vacker stad och där har jag nyligen haft chansen att tillbringa några timmar. Det var ett snötäckt hav nu och de vackra byggnaderna badade i sol. Läckert! Det blev en förmiddagskaffe på Café Gelato och så en promenad förstås innan det var dags att dra sig ut till flygplatsen igen.




 

Riktigt så här såg det inte ut nu men snart kommer nog våren och värmen tillbaka...

 

Här ett citat från www.aviationhumor.net

 

 

Av Helga - 21 februari 2013 00:52


Igår var det en arbetskamrat som fyllde år ombord...


Kollegan blev blixtutkallad till tjänstgöring på vår flight och kom ombord med andan i halsen. När vi fått klart för oss att det var ett födelsedagsbarn vi hade med oss gjorde vi  i ordning hennes matbricka lite extra, bl a med ett kort där det stod en hälsning " Happy birthday" 


Dessutom fick hon naturligtvis "flygvärdinnechampagne", en blandning av äppeljuice och mineralvatten.


***************


Nu ska jag snart släcka lampan. Jag somnar i en hotellsäng igen men imorgon kväll får jag komma hem till familjen igen. Då ska även jag ha sportlov även om det blir ett kort lov. Kanske ska jag kalla min ledighet kortlov istället för sportlov??   


Nä, klockan är över 01.00 Nu får jag ge mig och krypa ner i sängen.


God natt kära du!!!





Flyg · Humor

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards