Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under februari 2014

Av Helga - 28 februari 2014 10:17


Igår var jag hos en sjukgymnast eftersom min axel envisas med att göra ont. Mina försök med värme, vila, stretching,  yoga har ändå inte hjälpt mig särskilt mycket.  Troligen en "frozen shoulder" blev diagnosen och återbesök nästa vecka.  


Jag kämpar på för att kunna jobba trots min orörliga och smärtande högeraxel - jag vill ju jobba och kommer att göra det så länge det bara går. Man kan göra oändligt mycket med vänsterarmen, mycket mer än man nånsin kan tro. Även på jobbet där jag ska stänga bagageluckor, lyfta väskor, servera kaffe/te och köra cafevagnar.


Ja, ja... bara att trampa vidare... imorgon med en charterflight to Äffricka.


På tal om Afrika så fick vi det här fina ljuset från vår dotter i julas. Ljuset är inköpt i Sydafrika...

 

#axel #smärta #hälsa #frozenshoulder #flyg #flygvärdinna #sjukgymnast #afrika #sydafrika

Av Helga - 27 februari 2014 09:56


Igår kväll skjutsade jag så iväg sonen och lite av hans kläder, sängkläder och träningsgrejer till hans nya boplats. Han ska flytta in hos två kompisar som har en studentbostad. Rummet han ska bo i är bara som en mindre skrubb så vi får se hur det fungerar. Det är iallafall ett bra tillfälle att få prova på att flytta hemifrån. Det kändes faktiskt inte alls så jobbigt som när dottern flyttade till Tyskland. Det är ju lite skillnad när man inte kan träffas alls liksom.


Nu har vi dottern hemma igen och redan igår lyckades hon fixa ett första jobb. Det blir som vikarie i skolorna här i stan. Vi få se när hon tar/får sitt första uppdrag. Efter att ha haft väldigt mycket med sluttentamina i flera ämnen, på universitetet i Berlin, behöver hon nog vila ut lite nu först!


I tisdags hade vi familjemiddag här för att fira maken och svärmor var här.


Här dekorerar dottern en chokladtårta med hallon och jordnötskola skuren i mindre bitar.


Tårtan ser god ut och det var den också...

 

   


#tårta #födelsedag #familj #dekoration #hallon #berlin #studier #flytta

Av Helga - 25 februari 2014 11:46



Imorse steg jag upp tidigt för att fira maken som fyller år just idag.  Jag hade köpt hem färskt bröd, goda pålägg och apelsinjuice för att vi skulle få en extra mysig födelsedagsfrukost. Jag tände ljus och gjorde en fin dukning. Hela familjen inklusive svärmor firar honom mer senare ikväll med middag och paket. När maken får önska middag blir det ofta "flygande Jakob" och så blir det även ikväll.


Vi har ju fått hem dottern i dagarna men nu har sonen hittat en möjlighet att flytta hemifrån. Han ska hyra ett mindre rum tillsammans med kompisar, i deras studentlya. En kommer och en går...


Jag längtar faktiskt efter att få börja flyga igen nu. Några dagars vila till med tanke på mina öron, sen till helgen drar det igång igen med en charterflight. Ska bli kul!



Mitt flygbolag flög hem en massa idrottsmän/kvinnor och press från Sotji igår. Pga av en enorm mängd avresande från flygplatsen till ett stort antal länder uppstod förseningar. Därav kom OS-hjältarna hem senare än planerat. Var du på plats och hyllade våra OS-hjältar eller såg du det på TV?


Här kommer Kalla ut från flygplanet... 



#familj #födelsedag #flyg #flygvärdinna #charter #resa #OS

Familj · Flyg · Resor · Sport
Av Helga - 24 februari 2014 09:07


Jag har blivit bättre och bättre från förkylningen men ändå inte varit så peppad på att blogga. Känner man så ska man kanske ta en paus för allas bästa. Maken har varit ledig under sportlovet så han har fått "roligt" sällskap av en snorande fru här hemma.

En granne skojade och sa att jag fått OS-sjukan   


I fredags hade jag bokat biljetter på Uppsala Konsert och Kongress (UKK) till Thomas Petterssons enmansföreställning - "skakad inte störd". Jag var fortfarande rejält snorig men laddade med halstabletter och nässpray för att inte störa andra. Man kan ju inte missa en sån rolig sak.


 


På lördagen var min syster från Karlstad i stan och vi ordnade med knytlunch hemma hos oss.


Ja, jag vet! Jag borde ta det lugnt men jag har svårt för det!   


Jag fixade två pajer och mjukt bröd, en syrra hade med sig ostar, hårt bröd och rökt fläskfilé, en annan syrra hade med sig pastasallad och våra föräldrar tog med en toscakaka till efterrätt.


   



Sen igår morse dök hon upp, the long-time-no-see-daughter. Helt underbart att få träffa dottern igen och nu blir det lite vila för henne efter en intensiv termin på ett tyskt universitet.


#thomaspettersson #standup #kultur #förkyld #mat #familj

Av Helga - 21 februari 2014 10:31


Tycker du att jag verkar frånvarande?

Det beror på att jag har fullt upp med detta...

#förkyld #sjuk #vila

Av Helga - 19 februari 2014 11:18


Ibland blir man lite extra glad. Som igår när jag låg under filten med feber. Då kom maken in med posten och där var bl a ett paket till lilla mig.


Det madrasserade kuvertet var avsänt från Vaggeryd och min bloggvän sedan länge, Wiper. Jag hade flyt och vann en gissningstävling i hennes trevliga blogg.


Paketet kunde inte ha kommit en bättre dag... Tack Wiper!!

Ett annat "paket" som väntas hem snart är vår dotter som just nu studerar i Berlin. Terminen går mot sitt slut i Tyskland och alla tentor och uppsatser har snart skrivits. Det ska bli så härligt att ses. På söndag kan jag börja duka för fyra igen.

Av Helga - 18 februari 2014 11:10


Nu är jag nere för räkning. Jag har lite feber och väldigt ont i svalget. Ganska typiskt egentligen att man blir sjuk när man är ledig. Hm...

Jag hittade iallafall några bra grejer på marknaden i Kiruna. Två runda fårskinns-sitsar att ha ute på våra stolar på altanen i vår och så några roliga äppelskruttar i trä.


När vi strax skulle åka ut till flygplatsen igen träffade jag några av de passagerare som rest upp med oss kvällen innan, i hotellet entré. De hade hunnit besöka ishotellet i Jukkasjärvi och nu skulle de ta tåget till Luleå för att träffa vänner. Där skulle de bl a gå på en konsert med isinstrument. Vad mycket man kan hinna på en weekend. Jättekul när våra kunder delar med sig av vad de gör på sina resor.


På flygningen tillbaka till Arlanda sen var det en ung Amerikansk kille som ville träna på att tala Svenska. Det gjorde han med den äran. Båda han, jag och två unga Holländare fick en trevlig pratstund på Svenska.


Nej, nu drar jag filten över mig igen, kryper ner i soffan och väntar på bättre tider utan feber...   


#Kiruna #resor #flyg #flygvärdinna #marknad #shopping

Av Helga - 16 februari 2014 21:35


Idag hann jag precis se de svenska skidhjältarna ta guld på en tv-skärm i utrikeshallen. Alla resenärer och besättningsmedlemmar jublade och klappade händerna. Jag såg däremot damerna ta guld på ett hotellrum i Kiruna igår. Fantastiskt kul för oss Svenskar med framgångarna!!!

Idag hade jag en flygning till Ryssland och vi flög hem några idrottare från OS bl a. En bra dag som slutar i en hotellsäng som så ofta.

God natt!


#OS #sport #hotell #flyg #flygvärdinna #TV #guld

Flyg · Sport

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards