Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 18 februari 2014

Jag drar filten över mig...

Av Helga - 18 februari 2014 11:10


Nu är jag nere för räkning. Jag har lite feber och väldigt ont i svalget. Ganska typiskt egentligen att man blir sjuk när man är ledig. Hm...

Jag hittade iallafall några bra grejer på marknaden i Kiruna. Två runda fårskinns-sitsar att ha ute på våra stolar på altanen i vår och så några roliga äppelskruttar i trä.


När vi strax skulle åka ut till flygplatsen igen träffade jag några av de passagerare som rest upp med oss kvällen innan, i hotellet entré. De hade hunnit besöka ishotellet i Jukkasjärvi och nu skulle de ta tåget till Luleå för att träffa vänner. Där skulle de bl a gå på en konsert med isinstrument. Vad mycket man kan hinna på en weekend. Jättekul när våra kunder delar med sig av vad de gör på sina resor.


På flygningen tillbaka till Arlanda sen var det en ung Amerikansk kille som ville träna på att tala Svenska. Det gjorde han med den äran. Båda han, jag och två unga Holländare fick en trevlig pratstund på Svenska.


Nej, nu drar jag filten över mig igen, kryper ner i soffan och väntar på bättre tider utan feber...   


#Kiruna #resor #flyg #flygvärdinna #marknad #shopping

 
 
wiper

wiper

18 februari 2014 13:03

Din vinst skickades i går så det är på väg.

Vad tråkigt att du börjar bli förkyld och när du är ledig också. Vad fint fårskinn du hittade och äppelskruttarna såg så naturtrogna ut så jag hajjade till ;) det är kul att hitta sånt som inte är så vanligt

En sån konsert skulle jag vilja gå på också, så magiskt. Vilken härlig episod på flyget.

Hoppas inte förkylningen blir långvarig. Krya på dig kära du

Varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anneli

18 februari 2014 16:26

Vad trevligt att få en liten återkoppling till era gäster, det händer väl kanske inte så ofta?
Trist med din förkylning, försök att sova och dricka mycket och hoppas att du snart kryar på dej!

 
Mia

Mia

18 februari 2014 18:24

Krya på dig där under filten!

Kul att du fann fårskinnssitsar, det blir varmt och gott under rumpan... kommer säkert till användning och uppskattas!

http://miatankar.wordpress.com

 
Susanne

Susanne

18 februari 2014 20:01

Dra upp filten långt så du håller dig varm och kryar på dig fort.. Tråkigt att du blivit sjuk..

http://beauty-beholder.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

18 februari 2014 22:36

Krya på dig!

Och naturligtvis tycker jag att det är kul att svenskarna får guld! Lite felskrivet (slarvigt skrivet) av mig i förra kommentaren.

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards