Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under december 2008

Av Helga - 30 december 2008 16:08

 Nu vill jag önska dig ett Gott Nytt År!


Jag hoppas du får en fin nyårskväll imorgon och ett underbart 2009.


Vi kommer att fira tillsammans med tre andra familjer och vi bjuder varandra på en god trerättersmiddag. Hela 18 personer blir vi runt bordet och i år står vi för varmrätten.


Rösta gärna genom att klicka här

Av Helga - 30 december 2008 11:02


Det var en mysig kväll igår när vi hade grannarna här på middag. God mat (om jag får säga det själv), gott vin och trevligt sällskap... Nu är porslinet tilllbaka i skåpet och glasen diskade så vi kan ta itu med en ny dag.


Idag ska jag förbereda en del av maten som vi ska ha med oss till nyårsfesten imorgon. Köttet ska marineras och ligga över natten i kylskåpet. Annars är det inte så mycket måsten idag - bara en hämtning av sporttjejerna om en stund.


Jag läste i tidningen att isarna börjat bli fina i våra trakter - egentligen borde man plocka fram långfärdsskridskorna och ta en tur... Det var länge sedan det blev av.


 Rösta gärna - klicka här


Den här fina ljusbrickan fick vi av grannarna igår...




Av Helga - 29 december 2008 14:31


På förmiddagen kom mina föräldrar och min lillasyster och hennes döttrar hit och fikade (ett evigt fikande). Det är ganska sällan vi träffas pga avståndet oss emellan så det är så kul att passa på att umgås när vi har chansen. Därefter åkte tonårstjejerna ner på stan och skulle kika runt lite.


Jag är igång med matlagning inför kvällens middag. Vi ska ha gäster som bor så nära så de kan se rakt in i vårt kök om de vill. Det blir säkert en trevlig kväll!! Jag ska laga fläskfilé som "stoppats" med salami och mozarellaost.


Det är lustigt med de här vännerna. När vi blev grannar här på gatan visade det sig att vi är grannar även vid stugan. Inte fullt så nära grannar som här men ändå bor vi bara ca 1 km ifrån varandra på landet.


Rösta gärna på mig - klicka här




Av Helga - 28 december 2008 19:35


Det är tuffa tider i flygbranschen och svågern som också jobbar på Arlanda berättade om hur det skärs ned på hans avdelning. Allt fler arbetsuppgifter ska utföras av allt färre personer. Man kan inte annat än undra hur det hela ska sluta.


På flygplanen, finns som tur är, bestämmelser som reglerar antalet kabinpersonal ombord. Det som styr är antalet flygplansstolar - så där kan inte arbetsgivaren skära ned hur som helst.


Trots skakiga tider försöker jag att inte tänka för mycket på framtiden. Skulle mitt jobb försvinna får jag väl ta upp min gamla utbildning och arbeta som förskollärare igen. "Den dagen den sorgen" är min filosofi...


Rösta gärna på mig - klicka här


Av Helga - 28 december 2008 10:59


Nu måste det bli lite mer fart på "kärringen"...


Vi ska ha gäster imorgon och det ska handlas mat till det. Dessutom är det vår tur att göra varmrätten till nyårsafton och en del av ingredienserna passar jag på att inhandla samtidigt.


På eftermiddagen är vi bjudna till mina föräldrar på kaffestund och dit kommer min äldsta syster med familj och även min yngsta syster med familj. Den yngsta systern bor i en annan stad och firade inte jul med oss i år så det ska bli mysigt att träffas igen. Vi åker dit hela familjen men kanske får vi inte med oss sonen som lever "sitt eget liv" just nu. Han är hos en kompis på andra sidan stan och trivs bra med det. Det är bara att acceptera att sonen börjar bli stor och måste få välja själv ibland.


Igår var vi så trötta på all julmaten så jag gjorde en stek med hasselbackspotatis till. Åh, vad det smakade bra!


Snart ska dottern iväg på träning och jag tar handlingen i samma veva.


Rösta gärna på mig - klicka här


Vi har haft kyligt väder här och då är det fint att göra islyktor...




Av Helga - 27 december 2008 10:44


Inte hittade vi mycket på gårdagens rearunda. Jag tittade inte på någonting till mig själv utan följde dottern dit hon ville gå. En tröja hittade dottern på "NewYorker" och det var en finstickad långärmad tröja för endast 49:-. Det kan man kalla fynd!


Vi träffade ett syskonbarn med flickvän på stan också. Han var inte med på julafton eftersom han firade jul med sin flicka i Götet. Det var alltså extra kul att träffa just dem på stan... Snart ska de flytta till sin första lägenhet  och det strålade om de unga tu.


Hos svärmor åt vi oss mätta vill jag lova. Det var massor av god mat och fika på det. På kvällen återgick vi till "julkoman" med myspys i soffan.


Nu är dottern på träning och jag ska hämta henne och hennes kompisar efteråt. Kanske blir det en sväng förbi en stormarknad på vägen dit.


Rösta gärna på mig


Av Helga - 26 december 2008 10:25


Jag har funderat på en sak hela julen... Hur skulle vår gran sett ut om vi inte köpte en vanlig gran? Hur ser en ovanlig gran ut?



Idag ska dottern och jag gå en vända på stan och se om det kan finnas några reafynd. Direkt från stan går vi hem till svärmor som ska bjuda oss på lunch. Mera mat åt folket ;)

Rösta gärna genom att klicka här


Sonens paket innan vi uppvaktade honom den 23 december;

Av Helga - 25 december 2008 12:57


Tänk vad skön en dag kan vara i sitt makliga tempo! Juldagen är en avkopplande dag i vårt hus med långfrukost vid julgranen... Ungdomarna har sovit ut och njuter också av en dag med ro.


Vi tittar på våra julklappar och ska äta av de goda julmatsresterna. Ingen behöver handla eller laga mat. Härligt!


Igår mitt på självaste julafton fick vi ett lätt snöfall så julstämningen infann sig ordentligt den här julen.


Ha en fin dag idag!

Rösta gärna på mig genom att klicka här




Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards