Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under maj 2009

Av Helga - 31 maj 2009 21:10


Det blev en sväng till landet även den här helgen och dottern följde med. Både gräs, blommor och ogräs hade fullkomligt exploderat så vi fick en del att göra.


Idag har jag blivit firad av barnen med en miniros, en chokladask, en Hus&Hem och en kokbok... jag blev jätteglad!


Min mamma firades tillsammans med min äldsta syster och hennes familj i stadens park. Vi satt i skuggan av ett stort träd och fikade och pratade. Efter det var vi bjudna hem till svärmor och där bjöds vi på bl a smörgåstårtor. Vi var så många nu så makens äldsta systerdotter med pojkvän skojade om att de absolut inte kan bilda familj för då kommer inte alla att få plats.


Bloggregistret


www.my-precious-mind.blogspot.com


Av Helga - 29 maj 2009 13:11


Idag när jag gick och stängde luckorna i kabinen valde jag att stänga bara ena sidan först. När jag kom längst ner i kabinen satt det en liten pojke där som ropade;


- Du måste stänga andra sidan också!!!


- Ska vi inte strunta i det? frågade jag.


Det tyckte han inte. Så lydig som jag är stängde jag även luckorna på andra sidan.


Rösta


www.my-precious-mind.blogspot.com


Av Helga - 28 maj 2009 08:13


Imorse när jag släntrade nerför trappan sa maken;


- titta ut genom fönstret på baksidan!


Jag gick dit och kikade och där ligger en halvstor rönn på marken... Det blåste väldigt mycket här igår och pang så låg bara trädet där. Det måste ha varit murket inuti - tur att det ramlade så fint och inte förstörde något.


Idag börjar jag jobba sent så jag hinner åka och träffa min kompis som håller på att öppna en ny affär. Imorgon har hon invigningsfestligheter, men då kan jag inte komma. Istället åker jag dit idag och ser om hon behöver någon hjälp. Jag ska köpa med mig en blomma också som hon kan ställa på den gamla köpmansdisken.


Vi håller på att göra lite fint utanför vår ytterdörr. En pinnsoffa från makens släkt har vi ställt där under tak. Jag köpte några söta kuddfodral och så ska jag ställa dit en kruka med lite sommarblomster också. Bild kommer framöver om jag blir nöjd med piffandet.


Bloggregistret


www.my-precious-mind.blogspot.com


Av Helga - 27 maj 2009 10:44


Vi landade sent i natt och hamnade på ett hotell efter en lång dag i "tuben". De här senaste dagarna har jag jobbat med samma kabinbesättning och det har varit udda saker som hänt hela tiden.


Nyligen hade vi bl a en sjuktransport med SOS International. Då monteras en bår in i den bakre delen av flygplanet och den sjuka får ligga där under hela resan. Vi hade en läkare som reste med för att assistera personen som skadat sig i en olycka.


Senare hade vi en man med ombord som hade glömt sin plånbok på ett annat flygplan. Eftersom han förgäves försökt få besked om ifall flygbolaget hade hittat hans plånbok satt han före start och skyndade sig att ringa runt och spärra sina kreditkort. Inte kul!


På en annan flight blev en passagerare så upprörd för att vi tagit hans plats, till en man som var rörelsehindrad, så han gapade och skällde på kabinchefen... OBS! Han fick en annan plats... han behövde inte sitta på vingen.


Spännande dagar det här - och det här var bara en bråkdel av allt som hänt.


Bloggregistret




Av Helga - 26 maj 2009 08:43


Jag var väl hemma igen igår natt vid 01-tiden och vilar mig nu i form för ännu en eftermiddag och kväll i ett flygplan...


Vi hade en hel del att göra på våra flighter igår och bl a hade vi en tjej med ombord som var mycket flygrädd. Hon var klok nog att berätta detta för oss så vi kunde pyssla om henne lite extra och prata med henne lite då och då om olika ljud och om tubulensen som ofta kan uppstå i samband med start och landning.


En passagerare gick ifrån sin laptop också. Hoppas han fick tillbaka den innan den lämnades in till effektförvaringen. Hamnar den på förvaringen måste man betala en avgift för att få sin kvarglömda sak. Tänk så mycket saker folk glömmer ombord egentligen. Jag skulle kunna skriva en avhandling bara om det...


Bloggregistret - rösta här


www.my-precious-mind.blogspot.com


Fint i rabatten på landet...

Av Helga - 25 maj 2009 08:42


Idag är det dags att dra sitt strå till stacken igen, men jag börjar jobba först på eftermiddagen. Vi har äntligen en finfin dag så jag tänker unna mig en stund ute i trädgården och kanske vågar jag ta på mig bikinin också.


Som jag skrev om igår så fick maken och jag napp när vi var på mattjakt. Vi har ju tidigare bytt ut vårt vardagsrumsmöblemang och nu behövde vi även ett mattlyft. Nedan ser du vad vi köpte;


Bloggregistret


www.my-precious-mind.blogspot.com


En off-white ryamatta - känns som vi haft rya förut för länge sedan...


En svart- och vitrandig...


Kanske lite underligt med den randiga men totalbilden blev bra...

Av Helga - 24 maj 2009 19:03


Idag har varit en skön ledig dag för hela familjen. Dottern sov ut länge efter sin turnering och det var hon väl värd.


Maken och jag åkte på mattjakt. Vi ska byta ut båda mattorna i vardagsrummet där vi har ny matgrupp och ny soffa/ fåtölj. Vi fick låna hem de mattor vi tyckte bäst om för att prova på plats och vi blev jättenöjda så det blev affär av (bilder kommer imorgon).


Sonen har en gammal "tantcykel" som han har målat om idag - det blev en "Svarta Sara" av den. Läckert! Nu ska grabbarna snart ut och övningsköra för andra gången någonsin så om du är i närheten rekommenderar jag dig att ta skydd. Ännu sker iofs övningskörningen bara på större folktomma parkeringar så det är nog mest lyktstolparna och kundvagnarna som är hotade.


Snart är det slut på min extra långa ledighet, men jag sörjer inte - jag har haft det så bra ^_^


Bloggregistret


twitter; www.my-precious-mind.blogspot.com


Av Helga - 23 maj 2009 09:20


Här kommer ett litet livstecken från mig...


Vi har haft två härliga dagar vid stugan och där njuter vi av att vara i stort sett frånkopplade från omvärlden. Inget internet, vilket är självvalt...  Sonen följde med oss ut och det var bra eftersom båten skulle läggas i. Han är stor och stark som en vuxen karl nu. Vi hade väl inte det bästa vädret de här dagarna, men det är så vilsamt och skönt att vara därute ändå.


Idag ska vi åka till storstan och se dottern spela match i en turnering. På torsdagen hade de ganska glest med matcher så de fick tillfälle att gå på Gröna Lund. Lite lätt åksjuka övernattade sedan hela laget på hotell... Övriga nätter ska de sova hemma i sina egna sängar.


Bloggregistret


Twitterbloggen


Att bo på hotell uppskattades av dottern och hennes lag - särskilt hotellfrukosten...

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards