Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under september 2016

Av Helga - 21 september 2016 22:23

Nu lägger jag bloggen på is ett tag men rätt vad det är får jag kanske blogglust igen...

Vill du se vad jag sysslar med under tiden kan du kika in på instagram - hillasfoto.


Min matblogg "Hillas matprat"  lever vidare om än i ett lugnt tempo. www.matprat.bloggplatsen.se

Kram så länge...

Av Helga - 20 september 2016 08:51


Igår var jag först hos mina föräldrar och vi hade ett möte med en sjuksköterska som ska hjälpa dem med medicinering varje vecka. Det känns tryggt och bra att veta att de nu ska gå lite mer hjälp. Nästa vecka blir det ett möte med hemtjänsten.

På kvällen skjutsade jag dottern och hennes pojkvän till Ikea där de köpte smått och gott till det nya hemmet. Sonen kom också dit en stund och vi åt middag tillsammans.

Sonen åker ju till Sydamerika om ca en månad och nu hade han fått tag på hyresgäster till sin lägenhet.

En bild från min trädgård...

#middag #äldreomsorg #shopping #trädgård

Av Helga - 19 september 2016 08:36

Det blev fullt med jobb resten av arbetsperioden. På lördagen hade vi på flygbolaget en stor dag. Det var exakt 70 år sedan SAS första flygning. Det var en flight till New York som tog 25 timmar, med tre mellanlandningar.

Jag tog med mig en uniformsjacka från förr till jobbet. Den tog jag på mig när jag skulle gå med försäljningsvagnen. Jag tog mod till mig och annonserade om bolagets födelsedag och om uniformen som vi bar 1983 till 1999. Uniformen var designad av Calvin Klein. Många passagerare tyckte att det här var kul och ville berätta om minnen från flygets historia.

#flyg #70år #historia #uniform

Flyg · Minnen · Resor
Av Helga - 14 september 2016 18:12

Ledigheten "sprang" förbi och den ägnades åt att gå till vänner på middag direkt efter landning i lördags, fika och flytthjälp med familjen hemma hos dottern och hennes pojkvän på söndagen och så ett möte med kommunens äldreomsorg tillsammans med mamma och pappa och en handläggare i måndags.


Då var det inte helt fel att slippa flyga på jouren idag. Jobba gjorde jag ändå från 03.35-13.35, men jobbet var att passa telefonen hemma. Detta gav tid till reflektion och ro...


Jag passade på att fotografera lite i trädgården med min systemkamera;

   

#helga #fotografering #trädgård #äpplen #murgröna #kamera #foto #jour

Av Helga - 9 september 2016 16:23

Man kan lätt säga att det växlar. Igår sov vi i Kiruna och idag har vi kommit till det Danska samhället Glostrup.

I Kiruna gick jag en promenad och fikade på café safari. På cafe'et jobbar en klasskamrats son och honom fick jag tillfälle att hälsa på. Sen på kvällen åt besättningen tillsammans på Kirunas bästa thaimatsrestaurang.

Nu är vi i Danmark och vi skulle egentligen bo inne i Köpenhamn. Tyvärr var alla hotell fullbokade pga en stor läkarkongress så det blev övernattning i samhället Glostrup för oss istället. Det känns ändå för kul för det är inte så ofta vi sover över utomlands alls.

Imorgon flyger vi en charter till Turkiet och direkt efter det ska jag och maken på middag. Ett glas vin och sen ligger jag nog i en soffa och sover...

#flyg #helga #Kiruna #Danmark #glostrup #thaimat

Flyg · Resor
Av Helga - 7 september 2016 15:43


Våra kunder har helt klart humor! Vi serverar och säljer polarrullar med ost eller kalkon på våra inrikesflighter.

Nyligen hörde jag om en passagerare som beställt en dålig film. Min kollega undrade vad han menade?

-En kalkonrulle då, tack...


#Helga #humor #flyg

Av Helga - 5 september 2016 10:34


Vi hade sån tur! Mamma fick komma hem från sjukhuset i början av förra veckan och igår kunde vi fira hennes 90-årsdag med buller och bång! Det kom hela 50 gäster som ville fira 90-åringen. Det bjöds på en  rejäl buffé, vin och andra drycker samt kaffe, tårta och avec. Många gäster och även vi syskon höll tal och det sjöngs sånger.


Jag och min äldsta syster har haft ansvar för firandet men alla systrar och mågar har hjälpt till vid själva festen. Nu känns det skönt att få släppa tankarna på detta i och med att det blev en sjukhusvistelse mitt i alltihop också.


 


Idag frostar jag av frysen. Det brukar vara bäst att göra på vintern men nu hade jag inget val eftersom det började bli dålig kyla på vissa avdelningar i frysen. Som tur var hade vi inget dyrt eller viktigt i den delen av frysen så det mesta var i gott skick.


 

Skålar med varmt vatten påskyndar processen...

 


Imorgon blir det "flygeri" igen och jag ska sova borta tre nätter. Dottern, som varit utan fast bostad sedan hon kom hem från Wien i slutet på juni, ska flytta till egen hyreslägenhet på tisdag. Hon har stått i bostadskö i 6-7 år och nu kom tillfället då hon fått en tvåa på 60 kvm med balkong. Det är hög hyra men hon och pojkvännen ska dela på lägenheten.


#helga #90år #flyttahemifrånigen #fest #kalas



Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards