Inlägg publicerade under kategorin kändisar

Av Helga - 29 mars 2016 09:00

Igår åkte maken till stugan men jag stannade hemma. Jag kände bara att jag måste få vara hemma och göra vad JAG vill. Inte fara runt utan vila. Det blir ofta så intensivt på jobbet så ibland orkar jag inte åka runt så mycket när jag är ledig. Sen börjar ju jobbet i natt igen med jour från klockan 03.45

Det blev iallafall en stund på gymmet och en stund ute i solen på vår uteplats. Underbart!

Jag skrev ju om Sven-Bertil igår, en kändis som jag haft med ombord flera gånger. Egentligen borde jag ha skrivit upp alla kändisar jag haft som resenärer. I stort sett varje gång jag ser på TV säger jag;

- Den där personen har jag haft med ombord.

T ex Silvia, Per Gessle, Tom Jones, Kate Winslet, Göran Persson, Lill-Babs, Anni-Frid Lyngstad, Carl Bildt, Carola, Lasse Berghagen, Madeleine, Carl-Philip..........

Nyligen hade jag okändis ombord. Det är en kändis som jag inte känner igen, men som någon yngre förmåga upplyser mig om att jag borde känna igen som t ex Adrian Montin från Paradise hotel.

#helga #kändisar #flyg #gym #hälsa #intelätt

Familj · Flyg · kändisar · TV
Av Helga - 28 mars 2016 10:32

Igår var det dags att göra svärmors 90-årspresent verklig. Vi gick först till en restaurang som har en riktigt bra asiatisk buffé med både sushi, thai- kinamat och mongolisk wok. Sen åkte vi till Uppsala konsert och kongress och där såg vi en nationalsymbol uppträda - Sven-Bertil Taube.

Jag hade inga särskilda förväntningar men gick sedan därifrån med ett stort leende på läpparna. Sven-Bertil har en fantastisk röst både i tal och sång och bakom honom stod en proffsig symfoniorkester. När slutnumret kom med "himlen runt hörnet" satt man bara och njöt.

Jag har haft Sven-Bertil ombord som passagerare flera gånger och nu var det roligt att se hur karismatisk och musikalisk han är på scenen...

28/100 #blogg100

#helga #flyg #taube #klassiker #musik #kändis

Av Helga - 24 mars 2016 09:00

På temat roliga svar från cockpit.

Igår när jag ringde in till cockpit svarade kapten;

- Ja, det är George Clooney och Brad Pit.

Gissa om jag fick bråttom in dit...

24/100 #blogg100

#flyg #helga #humor #cockpit #kändisar

Av Helga - 19 mars 2016 11:45

Igår var jag i Östersund på förmiddagen och efter att ha softat och skypat med dottern i Wien så gick jag ut ett tag. Jag har ett favoritfik som heter Törners konditori dit jag gärna går och det gjorde jag även denna gång. Utanför var det en lång kö på torget i väntan på Idoluttagningen.

Jag mötte även programledaren från Idol Per Lernström och andra medarbetare från tv4 i hissen på hotellet.

19/100 #blogg100

#helga #Östersund #idol

Av Helga - 12 mars 2016 08:15

Idag sätter vi oss på tåget till Linköping för att hälsa på min lillasyster och hennes sambo. Vi har inte sett deras nya hus än så det ska bli såå kul!

Både jag och min syster gillar Mello så det blir säkerligen en mysig hemmakväll hos dem ikväll. Jag hoppas och tror att Frans vinner hela klabbet. Det är en riktigt bra låt med en fin kille och jag gillar det lilla formatet. Inget galande med stora svulstiga bakgrundsfilmer eller fladdrande tyger och man slipper smått galna dansare runt omkring. Lugnt och snyggt helt enkelt!

Tuff tuff tuff...

12/100 #blogg100

#helga #weekend #resa #tåg #mello

Familj · kändisar · Musik · Resor · TV
Av Helga - 3 mars 2016 09:36

Nu känner jag mig mycket bättre och nästa flygdag blir på söndag. Då ska vi ha med oss en helt ny flygvärdinna som ska läras upp. När man är ny som kabinpersonal på mitt flygbolag har man först gått en intern kurs med mest fokus på säkerhetsrutiner. Sen får man praktiken ombord tillsammans med en purser och övrig personal under ca en vecka. På den sista flygningen checkas man ut om allt gått som det ska. Blir man sjuk eller på andra sätt har svårt att tillgodogöra sig praktikutbildningen så förlängs utbildningstiden.

Idag städar jag och det blir lite extra pyssel eftersom vi ska ha ett stort kalas här hemma i helgen. Det blir ett 90-årskalas för att fira svärmors födelsedag. Det kommer ca 25 gäster och vi har beställt catering och lägger till några pajer, ostar och kycklingspett. Drycker och snacks har också inhandlats. Vi har burit in extrabord och har fått till 25 sittplatser i våra två rum som ligger i fil, vardagsrummet och TV-rummet. De äldsta gästerna (över 80 år) kommer först vid 13.30 och sen rullar alla andra in som är i åldern 64-0 år. Jag älskar familjekalas där alla åldrar umgås. Noll-åringen har vi bara träffat en gång förut och det var på julafton.

Kul med en ny liten prins också...

3/100 #blogg100

#helga #flyg #fest #kalas #nyutbildad #kurs #prins

Av Helga - 5 januari 2016 16:58

Igår hade jag en verkligt udda flygning. Det var en charterflight och i stort sett alla passagerare ombord var runt 80 år. Det var resenärer som skulle ner till värmen och vara borta allt mellan 8 och 10 veckor. När vi skulle starta boarding ringde jag upp till gaten tidigt, som tur var. Gatepersonalen berättade att vi hade 19 personer som behövde assistans med rullstolar och rullatorer t ex. Vi började tidigare än vanligt med ombordstigningen och ändå avgick vi lite försenade. Alla var söta och fina men det var lite långsamt och stappligt med det mesta. Jag kunde inte annat än tänka på mina egna föräldrar och svärmor. Bra gjort ändå av de här äldre medborgarna att våga sig iväg på en långresa.

Precis när vi skulle till att taxa in till gaten på vår destination var det en man som svimmade. Jag rusade dit och reste upp hans ben och då fick han tillbaka medvetandet igen. Jag är faktiskt glad att det inte hände nåt mer på den här flygningen med tanke på medelåldern ombord.

Idag var jag ledig eftersom vi landade väldigt sent igår. Jag har tränat och lunchat med dottern. Vi åt på Gränby centrums food court. Minns ni den söta flickan Donya som vann Sveriges yngsta mästerkock. Hon och hennes familj har en libanesisk restaurang där, Donya´s meze. Därifrån beställde jag en Donya special, en tallrik med många olika smårätter som smakade supergott!

Imorgon bär det av söderut igen och då blir det en tidig start. Vi får se vilken typ av resenärer det blir den här gången  - det vet man aldrig i förväg.

#flyg #flygvärdinna #mat #hälsa #träna #meze

Av Helga - 9 november 2015 15:58

Ännu ett nytt hotellrum och idag landade vi ganska tidigt vilket gjorde att vi hann med en lunchbuffé på ett favoritställe. Det är en Indisk restaurang som är väldigt bra och som ofta var det mycket folk där. En kändis skådades också och det är inte första gången jag ser en kändis på den restaurangen.

Idag har jag flugit med en ny härlig kollega. Han har flugit på många andra flygbolag men inte hos oss förrän nu. När jag frågade honom om han hade ätit frukost imorse svarade han. Jag äter ju hårfrisörske-frukost jag.

Då jag undrade vad det kunde betyda fick jag veta att det var kaffe och cigg...

När vi kom fram till hotellet och skulle bestämma träff för lunch sa han;

- Jag ska bara gå upp och ta av mig rymddräkten först (uniformen)... Kul kille det här!