Inlägg publicerade under kategorin kändisar

Av Helga - 13 oktober 2015 15:05

Vi har väl alla funderat på hur det skulle kännas om nån på ens gata skulle vinna på postkodlotteriet...

Nu vet jag efter att ha sett Magdalena Graaf smyga omkring utanför huset med ett helt kamerateam. Åtminstone tre grannhus fick besök - kanske fler!? Stort grattis till våra grannar!

Och vi hade ingen lott eftersom jag blivit så förb....d på all reklam och "tänk om-mentalitet" som kommit i brevlådan. Nu vet jag inte än hur mycket grannarna vann men jag räknade ut att om vi hade haft två lotter i 12 år så hade det kostat nära 50.000

Då kan man väl säga att vi också vunnit på postkodlotteriet?

#vinnare #helga #postkodlotteriet #humor

Av Helga - 9 september 2015 09:34

För inte så länge sen hade jag med en "nysvensk",  ursprungligen Tysk- Brasiliansk, superkändis. Damen ifråga och hennes sällskap kommer alltid ombord sist av alla och stiger av först. Så de flesta passagerarna ombord har ingen aning om att hon är med i flygplanet.

Den här gången satt det en passagerare på en av stolarna intill. Mannen var asiat och verkade inte känna igen den megakända damen alls. Tänk om han hade vetat vem det var han satt bredvid...

#helga #kändisar #flyg #nysvensk

Av Helga - 25 juni 2015 18:22

Jag är igång med min sista flygperiod innan semestern. Det är jour som gäller och jobb verkar det inte vara någon brist på. Jag arbetar 32 timmar under de tre första dagarna. Just nu är det rast och vila på hotell och sen tidig start imorgon bitti. När de flesta i besättningen somnar i taxin på väg till hotellet vet man att väckarklockorna ringde tidigt imorse.

Första flighten idag var en flygning med många affärsresenärer. Full fart och fullt med folk. På hemvägen hade vi kort flygtid (40 min) och 185 passagerare som skulle serveras. En del av gästerna förstod nog inte att vi har såå kort tid på oss och satt och njöt och pratade när vi redan måste börja samla in skräpet inför landningen. Just där och då var jag glad att ha rutinerade kollegor med mig som vet hur man arbetat fort och effektivt men ändå på ett trevligt sätt.

Senare under dagen hade vi en jojkande kändis med ombord...

Här är utsikten från mitt hotellrum.

Nu trappar jag ned på bloggandet lite tills efter semestern. Hoppas du får en fin sommar!

#helga #sommar #flyg #utsikt #fartochfläkt

Av Helga - 31 maj 2015 18:24

Nu är jag ute på tur igen och den här dagen började tidigt med en Europa-flygning. Sen har vi tagit oss långt upp i norra Sverige och ska övernatta här.

På en av flighterna kom en tjej ombord med en hundbur som inte fick plats under stolen framför henne. Tack vare en snäll medpassagerare kunde vi ha hunden under en mittenplats istället vid start och landning. Under själva flygningen fick vovven och buren vara framme hos oss i främre galley. Det var första gången jag haft en liten hund (i sin bur) i vårt kök.

Däremot har jag haft apor i ett crewskåp en gång när Jonas från Skansen reste med oss men det är en annan historia.

Lite rosor och smarrig choklad som jag fått på mors dag.

#helga #hund #flyg #morsdag

Av Helga - 8 maj 2015 10:45

Sista arbetsdagen den här veckan för många...

Dottern går en kurs onsdag till fredag den här veckan och det är genom sin arbetsgivare Proffice. Normalt sett är hon ju student vid Uppsala universitet men det är ju bra att tjäna lite extrapengar inför flytten till ett studentrum i höst. Nu jobbar hon en del på ett arkitektkontor och genom den här nya kursen kommer hon också att kunna jobba på en tolkförmedling. Sonen jobbar på inom NCC och maken som är speciallärare tar också helg i eftermiddag.

Jag är precis i början av min arbetsvecka och ska åka iväg på eftermiddagen istället. I natt blir det en sk "kort natt" i södra Sverige. Det innebär att jag bara får göra en flight imorgon eftersom vilan blivit så kort. Det passar mig väldigt bra - nästan hela lördagen hemma. Sen har jag två tyngre flygdagar kvar söndag till måndag.

Igår hade vi med oss en känd tidningsutgivare på vår kvällsflygning. Jag tycker att hon är fantastisk men min vana trogen "stör" jag aldrig kändisar som reser med oss. Jag tror de uppskattar att få vara i fred ombord men det är klart att få höra att man är fantastisk kanske inte gör så ont!?

Solen skiner ute så en promenad ska jag ta innan jag stiger in i "plåtröret" idag...

Jag läser i pressen att våra piloter hotar med strejk från den 21 maj om ingen avtals-överenskommelse är på plats med arbetsgivaren innan dess.

#flyg #helga #helgjobb #strejk #pilotstrejk

Av Helga - 22 februari 2015 10:58

Igår hade vi fikagäster igen men bara våra föräldrar den här gången.

Dottern gick på en gasque för nya studenter med en vän som också var med i Tanzania i somras.

Maken och jag tittade på jojkande Jon-Henrik m fl i melodifestivalen. Rätt kul att se en del av kändisarna från hotellet i Östersund. Jag undrade just vad Kalle Moreus gjorde i lobbyn och vad han skulle göra på mellon.

Sen åt vi hamburgare med bacon, pommes frites och hemgjord coleslaw...

Av Helga - 25 november 2014 08:56

Jobbperioden är slut så nu är det rast och vila några dagar. Idag tar jag en soft morgon och unnar mig lite myspys. Jag var inte hemma förrän 00.30 inatt så en långsam start passar bra . Eftersom det blir arbete nästa helg så ska jag förbereda lite inför första advent. Saffransbullar har jag redan bakat men så ska ju julstjärnor, adventsljusstakar och gardiner på plats.

Jag har ju berättat förut om att vi ofta träffar på kändisar på våra flygningar. Under mina arbetsdagar den här gången har jag fått träffa en av Sveriges mest kända kändisar. Personen kom till flygplanet med VIP-service, hade en assistent och en livvakt med sig. Mer får jag inte yppa...

Sonen är nu i Kambodja och verkar ha det riktigt bra. Dottern pluggar på och har börjat jobba för Proffice. Just nu har hon uppdrag som receptionist på en arkitektfirma nån dag i veckan.

#VIP #kändisar #flyg #helga #advent #inredning #lussekatter #hemligt #kambodja #resa #proffice

Av Helga - 10 september 2014 18:55

Jag är igång med en ganska tung arbetsperiod. Flyger hit och dit, mest på långa utrikesdestinationer.

Idag hade vi med en dam som kändes så bekant. Både jag och min kollega försökte komma på vem det var. När VIP-service kom och hämtade henne och hennes sällskap kom vi på att det nog var en svensk minister. Jag bad min arbetskamrat gömma sig i hörnet bakom ugnarna i vårt kök och googla namnet. Så lärde vi oss något nytt.

En annan passagerare hade en specialmat beställd - en Low fat meal (Lågkalori-måltid). Han sa att han inte ville ha den. När min kollega frågade vad han ville ha istället beställde han en muffins. Jag kunde inte låta bli att  le lite.Tyvärr är nog våra kola-fudge muffins inte fettsnåla...

Vårt teckenspråk ombord roade också några resenärer. Jag visade mina arbetskamrater i den bakre delen av planet att jag ville ha en smörgås med kyckling genom att "flaxa" med båda armarna. Flera passagerare kommenterade det och skrattade gott.

Imorgon bär det av igen. Jag checkar in på arlanda strax efter fem på morgonen. Sen flyger vi till en ö i Medelhavet.