Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under september 2007

Av Helga - 30 september 2007 21:55

Jag skred ut mot Arlanda när andra åkte hem och nu blir det natt på hotell med få timmars vila...


Som tack får jag sluta i ottan imorgon.


Sov gott!!

Av Helga - 30 september 2007 16:05

Idag börjar jag sent så jag har hunnit med en hel del trots att jag ska jobba... Dottern och jag åkte till stan och handlade ett par Bik Bok jeans, en BH och en mascara till henne och till mig blev det Peter LeMarc´s nya skiva - Kärlek i tystnadens tid. Jag lyssnar igenom skivan nu för första gången...


Efter shoppingrundan skulle dottern träffa lite kompisar och jag gick hem till svärmor och fikade en stund. Hon uppskattar att någon av oss kommer förbi och pratar en stund.


Här en bild på några av våra inköp (dock ej BH:n - vill ju inte ha snuskgubbar här på min blogg);

Av Helga - 30 september 2007 10:25

När jag kom hem igår kväll blev jag hämtad av maken med bil och han hade dessutom god mat på gång, thaikyckling med nudlar... Det var jättegott och skönt att bara få sätta sig till bords... Här kommer lite bilder från...


Tallinn, som är en spännande stad där gammalt möter nytt...

 Här går man in i den gamla staden och i den stadsdelen sjuder det av liv med många turister som shoppar, äter och tittar runt. 


Jag hann gå runt i ca 40 minuter i den gamla stadskärnan och titta innan jag var tvungen att gå tillbaka till hotellrummet och göra mig klar för pick-up. Jag såg de gamla damerna vid muren som säljer stickade tröjor, vantar och mössor, jag såg alla blomsterförsäljarna, jag såg en tjej som stod klädd i medeltida kläder och gjorde/sålde brända mandlar och jag såg turister som redan vid 10-tiden hunnit ta sig några järn. 40 minuter är inte mycket, men man hinner insupa lite atmosfär och man hinner få mycket lust att komma tillbaka...


Tallinn kan också se ut som så här, som min utsikt från hotellrummet;

Av Helga - 29 september 2007 22:31


En spännande stad med blandning av gammalt och nytt... Mer om det imorgon.


Du är så trött, så sov så sött och dröm nå´t gött... 

Av Helga - 29 september 2007 18:08

Åh, vad skönt nu ska jag hem och få en lördagskväll med familjen. Inte sonen då, som är i storstan och spelar match och sedan sover hos sin kompis...


Igår skulle vi ju gärna bära rött.


Härom dagen såg jag Camilla Thulin på TV och man pratade om hur en man ska klä sig med stil. Hon tyckte att varje man bör äga en klassisk tvåknäppt kostym i marinblått. - Då klarar man sig med stil i alla lägen...


Annars tycker jag de flesta affärsgubbarna jag träffar på bär grått, grått, grått...


By the way, såg jag Charlotte Perelli idag, stilig som alltid...


Av Helga - 29 september 2007 13:26

Nu är jag på Arlanda igen efter en natt i utlandet. Jag hann ut en kort runda i staden på morgonen och hann ta lite foton som kommer på bloggen inom kort...


Igår när vi flög till en nordeuropeisk stad hade vi rejält med turbulens i stort sett hela flygningen. Kapten beslutade att vi alla skulle bli sittande och serveringen kunde inte påbörjas förrän efter ca en halvtimme. Sen blev det spikskorna på för att hinna klart med allt. Vi sa att det var tur att vi i kabinpersonalen är så rutinerade (läs gamla ;)  ) att vi hann med allt innan landningen.


Vår kapten var rätt så kul när hon bad om ursäkt för att det blev en så "skrynklig" flygning.


Lite ögongodis från skogen...

Av Helga - 28 september 2007 12:56

Ungdomarna sov riktigt länge imorse, men nu är de i full gång igen. Dottern har stuckit iväg till sin kompis och de skulle åka till stan en stund. Månadspengen blev utbetalad innan hon åkte, så något litet kommer hon säkert hem med.


Sonen går och väntar på sin kompis från andra sidan stan och han ska sova hos oss inatt. Imorgon ska de spela match i storstan och sedan ska de sova hos kompisen. Sova här och sova där...


Jag ska sätta igång med att laga lunch strax och efter det är det dags att packa rullväskan. Jag ska flyga till en nordeuropeisk stad tur och retur och sedan ska jag nanna kudden utomlands inatt och kommer hem igen imorgon eftermiddag.


Foto från en skogspromenad;

Av Helga - 28 september 2007 08:28

Jag blev väckt av ett SMS från ena syrran. Hon har ju 8 timmars tidskillnad där hon bor så jag förlåter henne så klart och jag kunde ju ha tänkt på att stänga av mobilen igår kväll. Maken har stuckit till jobbet och jag börjar flyga igen först på eftermiddagen. Båda ungdomarna har studiedag och sover som klubbade. Det är skönt för dem att få en långhelg - det behövs mellan alla träningar och läxor.


Filifjonkan skriver om att spela Mah Jong och då kommer jag att tänka på min barndom. När vi bodde i Asien lärde sig mamma att spela Mah Jong, av några damer. Sedan lärde hon alla oss i familjen och det spelet har roat oss och släkten genom hela livet.


 Alla i vår familj och alla mina kusiner äger varsitt spel och nu när vi är vuxna har vi som tradition att träffas på trettonhelgen för att spela Mah Jong och äta knytmiddag.


Tänk att ett spel kan vara roligt så länge, som för oss i över 40 år. Alla nya som tillkommer i släkten svågrar / svägerskor och barn (stackrarna) har fått lära sig spela också och det gäller att ha huvudet på skaft för vi kör kinesreglerna och det är mycket att hålla reda på...


Nej, nu blir det frukost och en mysig stund med morgontidningen. Ha en fin dag!



Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards