Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under september 2007

Av Helga - 6 september 2007 07:33

Igår tyckte faktiskt även jag att Idol-juryn gick lite väl långt i kommentarerna till en del av deltagarna i programmet. Jag föreslår att de har en gallring före juryn, så behöver de inte såga folk så kapitalt - men då blir det väl för tråkig TV antar jag. Vitsen är väl inte att visa de duktiga i detta skede av tävlingen utan att visa det dåliga och galna...Knäppt!


Mamma fyllde år igår och jag pratade med henne i telefon från hotellet. Hon och pappa har mycket att stå i nu. De ska flytta ur sin lägenhet snart för att det ska stamrenoveras i fastigheten. De ska få hjälp av mig, maken, min syster och svåger i helgen med att flytta saker, packa in saker och stänga för dörröppningar med plast.


Idag ska jag flyga till en nordeuropeisk stad, men flygledartornet här på Arlanda har varit stängt en timme p g a ett tekniskt fel på markradarn, så det lär bli förseningar på morgonen...


Bild från en promenad hemmavid;


TV
Av Helga - 5 september 2007 18:36

Vi fick oss en god middag på hotellets restaurang tillsammans med en kollega från en annan besättning. Jag tog kycklingfilé med rostade grönsaker, en god sås, ris och sallad. Till det drack jag en superb ramlösa årgång -07 (läs om flaskvatten nedan).


På eftermiddagen tittade jag på en film på rummet som hette "Music and lyrics" med Hugh Grant och Drew Barrymore. Den tycker jag var lite småmysig och charmig. Betyget blir G+.


Visste du att;


Det tar 9 sekunder innan vi bestämmer oss för om vi gillar någon eller inte.


1800000 böcker av Stieg Larsson har sålts.


Den svenska konsumtionen av flaskvatten förra året ledde till utsläpp av 34000 ton koldioxid.


26000 mord har den genomsnittliga 18-åringen sett på TV.


985000 personer såg "Söderkåkar" i TV4 i måndags.


Där fick du dig lite nödigt och onödigt vetande till livs.


ThanX, C U L8er!

Av Helga - 5 september 2007 11:10

Jag har kommit fram till staden i norr där jag ska vara resten av dagen och i natt. Vi hade riktigt tidig start imorse, så nu är det inte utan att jag är lite pömsig. Jag ska försöka hålla mig vaken under dagen och släcka tidigt istället. Vid 17.00 ska kabinbesättningen träffas igen och äta middag tillsammans innan vi går till våra rum och varvar ner.


Jag har varit och köpt en present till ett 9-årigt syskonbarn som bor på andra sidan jordklotet. Han önskar sig Starwars-prylar, så jag köpte ett paket lego med Starwars-figurer och rymdfarkoster. Jag hoppas det blir uppskattat!


Min syster och svåger flyttade till andra sidan jordklotet i februari, men de har varit hemma lite i sommar så vi har kunnat träffas. Annars känns det rätt så konstigt att de är så himla långt borta. Det är tur att det finns internet nu för tiden så vi kan maila varandra ofta och enkelt.


När jag var liten bodde vår familj också långt borta i utlandet och då skickade vi brev och paket till släkten. Ingen gång, på de tre åren, var vi heller hemma och hälsade på. Min farmor och farfar kunde inte hälsa på oss och inte heller mammas syster med familj. Det var inte alls så vanligt att resa som man gör idag.


När min son föddes bodde mina föräldrar återigen utomlands under ett år. Då minns jag att vi kunde faxa för att meddela den lyckliga händelsen och vi tyckte det var så modernt att vi kunde nå dem på detta sätt. Ja, tiderna förändras verkligen fort i teknikens värld...

Av Helga - 5 september 2007 05:10

Tidig start idag med lite flygningar. Jag hamnar redan vid lunchtid i norr.

Av Helga - 4 september 2007 18:48

 Jag överlevde tandläkarbesöket, tack och lov!! Så lyckligt lättfotad jag gick därifrån utan hål...


Biffgrytan blev god och den har tre av oss i familjen nu intagit. Sonen åt redan vid 16-tiden eftersom han skulle iväg på sin träning.


Idag fick vi en inbjudan till en 50-årsfest i en stad där vi bott tidigare när min man tränade ett elitlag i staden. Paret, som nu bjudit oss till fest, tog hand om oss de där åren och det skulle vara riktigt kul att återse alla gamla vänner.


Dilemmat är att det är svårt att få ledigt på mitt jobb. Jag jobbar inte enligt något särskilt system heller, så att jag kan räkna ut om jag är ledig eller inte. Jag slänger in en ansökan om ledig dag och så får vi be till högre makter. Schemat för perioden i fråga kommer den 16/9 - då först vet vi...Om jag får ledigt skulle vi nog kunna bo hos min syster som är bosatt i staden.


Ikväll blir det definitivt "tittilitteTV" med Idol i rutan. Jag tycker den första delen med auditions är absolut roligast!!! Det andra kan jag hoppa...


Av Helga - 4 september 2007 12:05

Nu är jag hemma igen i hemmets lugna vrå. Sonen, som varit på en vandring med sitt nya arbetslag, har redan kommit hem. Han gick i snabbt tempo-gruppen och det kan ju vara skönt när man får gå hem tidigare. Vi tog oss lite svampsoppa och smörgås till lunch och läste samtidigt i lokaltidningen om en spännande värvning till stadens basketlag. Hoppas allt nu går i lås, kontraktet är bara muntligt än så länge!!


Här öser regnet ner nu och det mullrar också. Kanske jag kan få lite svamp här bakom huset då, som jag så hett önskar...


Nu ska jag ta mig en titt i era bloggar och sedan ska det förberedas köttgryta till middagen för när det är dags för matlagning ska jag gå till min tandläkare. När det gäller tandläkare är jag bara glad när jag går därifrån, men det måste väl göras antar jag ;)


En bild från en av mina promenader ;

Av Helga - 4 september 2007 10:41

Nu har jag redan landat för dagen och ska ta mig hem. Skönt, för imorgon ska jag vara tillbaka riktigt tidigt på Arlanda igen.


Nu har jag gjort vissa ändringar i mitt inlägg från igår om vem jag är lik och var också tvungen att ta bort några kommentarer - sorry!


Om du vill göra den där testen om vilken kändis du är lik. Gå in på My Heritage

Av Helga - 3 september 2007 10:52

För ett tag sedan sa en kollega att jag var så lik en skådespelerska vid namn XXXXX. Jag visste inte vem det var...


Så häromdagen gjorde jag en sådan där test - vilken kändis man är lik - och gissa vem? Om inteXXXXX;    Sorry du kom hit för sent! Bilden är borta!


 Det är faktiskt rätt så likt, så den här bilden blir bara kvar här på bloggen tills imorgon... Då vet ni på ett ungefär hur jag ser ut!!

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards