Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under mars 2013

Av Helga - 31 mars 2013 18:11


En solig hälsning från Helga som njuter i Las Palmas...


   

Av Helga - 28 mars 2013 09:03


När jag jobbade som förskollärare nyligen (jag vikarierar) var jag i en 4-5 årsgrupp. Det var 22 barn närvarande den dagen och 3 var borta. Det fungerade väldigt bra men jag kan tänka mig att det blir megajobbigt om man arbetar där varje dag. Här kan du läsa en artikel från UNT om för stora barngrupper i förskolan.


Nu har jag just kommit hem efter en s k "kort natt" (jag har sovit ca 4 timmar på hotell). Jag dukar fram en stor kopp kaffe, ostkaka med lingonsylt och morgontidningen. Mysigt! Semestern börjar i och med detta så nu ska det packas och fixas. Min lillasyster med familj ska bo här i huset några dagar i påsk så jag ska städa och göra fint innan vi far iväg.


Det finns dumlekolor hemma om du får lust att komma förbi, men glöm inte klä ut dig till påskkärring annars blir det inget godis...   


       


Nu vill jag önska dig en GLAD PÅSK!!!






Av Helga - 27 mars 2013 09:45


Det växlar på mitt arbete...


Ena stunden är det en småknasig dam som kallar oss i besättningen apskaft och dessförinnan, tidigare på dagen har vi med oss en världsberömd skådespelerska som är supervänlig och ödmjuk...


 


Häpp!

Av Helga - 26 mars 2013 09:51


Igår hade vi ingen rast mellan våra fyra inrikesflighter.Det var bara 30 minuter från att vi parkerade tills vi for iväg igen med nya resenärer. På den sista kvällsflygningen lastades det mat till oss ombord. Så där satt vi i främre galley på två crewstolar och på ett cateringskåp, som vi lyft ned. Klockan var över 21 och då kände man sig nästan lite spansk - spanjorerna äter ju sent har jag hört... 


 


Skämt åsido - det nya upplägget med såna fullspäckade dagar och mat lastad under flygningarna har inneburit att jag köpt mig en matlåda. I lådan lägger jag några riskakor, en ask makrillfiléer och två kokta ägg. Det är bra att ha lite "nödproviant" med sig. 


Ringa hem, kunna bli nådd under dagen, gå på toa och göra nummer 2 och sån lyx håller vi inte på med!



 

Snart blir det lite ledigt med spansk mat på riktigt...

Av Helga - 25 mars 2013 18:30


Jag blev ju inte ledsen när jag insåg att det låg kvar en femhundring i julklappskuvertet från mamma och pappa.


Jag blev ju inte ledsen när jag såg att det var stor 50% REA på Flash i Malmö.


Jag blev ju inte ledsen när jag hittade en snygg blus och en snygg kofta.


Jag blev ju inte ledsen när jag fick växel tillbaka på femhundringen... 

Av Helga - 24 mars 2013 23:58


Vi blev 15 personer runt bordet i lördags när vi var ute och åt med våra vänner. Vi var fyra familjer men alla ungdomar var inte med. Vi har alltid så roligt tillsammans och skrattar tills vi kiknar. Vi brukar säga att vi ska bo tillsammans när vi blir gamla så vi slipper känna oss ensamma och isolerade.


Idag började mitt nya arbetspass och det blev en alpflygning tur och retur och sedan en inrikesflight söderut. Nu ligger jag  min hotellsäng och varvar ner - bra skönt!! Jag ska på ytterligare en övernattning imorgon och då i norra Sverige. Sen börjar jag räkna ner till vår påskresa. Kanske man behöver lite solkräm, en ny bikini och några sandaler. Ska kolla läget hemma.


Sonen är framme i Texas och resan gick bra. Det var enklare med bytet i London än vad han trodde. Just nu är han och hans  kompis på en NBA-match och det tror jag blir en härlig upplevelse!!!


   

Flyg · Resor · Sport
Av Helga - 22 mars 2013 20:00


Du kanske tycker att jag uttryckte mig vårdslöst när jag skrev att det kan vara lite speciellt med Rysslandsflygningar men på gårdagens tur- och returflight hade vi ett bra exempel. En man sitter helt ogenerat och tittar på en porrfilm i sin dator hela flygningen. Jag undrar vad det är för typ som gör så och då meddelar mig några andra resenärer att han är en känd rysk idrottsman. Faktum att ingenting förvånar mig särskilt mycket nuförtiden men att sitta att titta på porrfilm på ett flygplan helt öppet gör mig både arg, förvånad och generad...

   


...och nu vet jag också vad barnen på en förskola utanför Uppsala gillar för musik... Gagnam style och Sean banan... och barnen kunde sjunga dessa låtar så bra att de fastnat även i min hjärna nu...

   


Ha en fortsatt skön helg! Vi ska gå på restaurang med vårt nyårs- och midsommargäng i helgen...


 



Av Helga - 22 mars 2013 07:54


Det blev en intressant flygdag igår med fullsmäckade flyg. På den första flighten fick jag prao:a som chef. När det inte finns någon kabinchef planerad på flygningen får den "äldste" rycka in. Det var en flygning till Ryssland och det brukar alltid bli lite speciellt. Många ryssar, som är ute och rör på sig, har det gott ställt och unnar sig att handla mycket ombord - så vi hade en hel del att göra.


Sen var det bara att byta flygplan och ge sig på ännu en flight men då slapp jag "bossa". Detta var en flygning till Tyskland och pga att Lufthansa hade någon personalgrupp som strejkade och pga dåligt väder tidigare på dagen så fick vi en bamsestor flygmaskin och även den var fullsatt. Det var ganska skönt att få åka hem sen 12 timmar efter incheckning.


Nu på morgonen har jag redan varit på Arlanda igen men denna gång av privata orsaker. Sonen skulle vinkas av inför sin Texasresa. Nu hoppas jag bara bytet går bra i London och sen ska jag koppla av och vara glad för hans skull...


 

Sonen hälsar på sin kompis som går på college...

 

 

Flyg · Resor

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards