Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under augusti 2015

Av Helga - 31 augusti 2015 17:43


Även hemma på vår gata i händer det roliga saker. Igår t ex när jag skulle gå till affären och handla några saker till middagen stannade jag upp och pratade en stund med en grannfru. Då helt plötsligt dök grannen i nästa hus upp, en medelålders man. Han börjar spänna sig och göra snygga poser i bar överkropp.

Vi tjejer började skratta...

- Ja skratta ni, sa han.

- Den här gången är det gratis men nästa gång tar jag betalt!


  

#helga #humor #hemma #posera #hulken

Av Helga - 30 augusti 2015 09:59

Efter tre intensiva dagar på jobbet har jag nu däckat. Redan första flygdagen kände jag lite smärta i halsen och igår blev det svårt med öronen så idag är det vila hemma som gäller. Egentligen skulle jag flyga två dagar till men nej det funkar inte...

När jag kom till Uppsala igår kväll hade vi, hela familjen, stämt träff vid centralstationen för en familjemiddag. Vi gick till en irländsk pub i närheten och åt gott tillsammans.

Här är en av efterrätterna som jag tyckte var så fint presenterad. Det är en cheesecake...

Nästa arbetsperiod ska jag ha med en helt ny kollega som ska "skolas in" - hoppas jag hinner bli frisk bara.

#pub #flyg #förkyld #helga #cheesecake

Av Helga - 28 augusti 2015 18:48


Igår hade vi en flight till Tyskland och när jag strax innan boarding pratade med gatepersonalen sa de att det inte var nåt speciellt på vår flygning. Speciellt skulle kunna vara nån passagerare som behöver assistans t ex.

Sen kommer typ tio killar utklädda till pirater ombord. De skulle till en piratfestival och spela med sitt band. När gatepersonalen kom ner strax före start kunde jag inte låta bli att säga; inget speciellt sa du!?

Idag har vi varit nere i Grekland och vänt. Nu blir det en tidig kväll för att flyga mer imorgon.

#flyg #resa #humor #helga

Flyg · Humor · Resor
Av Helga - 25 augusti 2015 12:09


Idag är jag ledig och har varit duktig och dammsugit (OBS! urtrist). Lite roligare blir det senare - först ska jag hälsa på mina föräldrar och sen ska jag träffa två kompisar på restaurang Lingon. Vädret ska visst hålla sig fint till sent ikväll så vi ska säkerligen kunna sitta ute på deras sköna uteplats intill fyrisån.



 



Mitt flygbolag expanderar och vi har fått nya flygplan och även några nya långlinjedestinationer. Det känns såå spännande med nyheterna. Vi startar upp Hong Kong nu i höst från Arlanda och sen blir det en ny linje lite senare till Los Angeles - också den från Arlanda. Det blir även nyheter från Oslo och Köpenhamn. Läs mer om de nya långlinjerna här.


#flyg #helga #destinationer #resa #middag #lingon #godmat

Av Helga - 25 augusti 2015 09:14


Retromålning...

Visst är flygplanet fint! ?


#flyg #helga #retro

Av Helga - 24 augusti 2015 00:15

Nästsista turen för de här fem dagarna blev en kort flygning. Det var fullsatt dvs 181 passagerare ombord och flygtiden var ca 35 minuter. Vi bjuder 40 resenärer på det de vill ha från cafévagnarna och så får resten kaffe och te gratis och möjlighet att köpa andra varor.

Mot slutet får vi ett meddelande om transfer till andra flygningar och det ska annonseras i högtalaren både på svenska och engelska. När vi (kabinpersonalen) satt oss ner inför landning och hjulen gått ut kan man känna en lätt svettning i nacken, pannan och på överläppen men vi klarade av det - igen!

#flyg #resa #helga #stress #passagerare

Flyg · Resor
Av Helga - 23 augusti 2015 09:31

Igår jobbade vi runt elva timmar.

För att göra det lite festligare för oss själva fixade vi oss en varsin liten drink mot slutet av dagen. Eftersom detta var under flygning blev det en "Virgin" dvs en alkoholfri skumpa av äppeljuice och ramlösa.

På den sista flighten hade vi helt fullt med människor från hela världen. En kvinna hade en tröja på sig och mönstret var som en karta. Det tyckte jag var väldigt passande för en världsmedborgare på resande fot.

När vi kom fram till vår destination bytte vi om snabbt och sen blev det en sen middag tillsammans för oss i kabinen. Piloterna hade anhöriga med sig så de roade sig på egen hand.


Restaurangen vi besökte var riktigt trendig. Läs mer om det i min lilla matblogg.  Nu på förmiddagen blir det frukost och en promenad innan avfärd.


#fördrink #flyg #helga #london

Av Helga - 20 augusti 2015 17:33



Jag är ute på turné igen men vi har hunnit njuta lite av det fina vädret iallafall. Igår t ex satt vi utanför vårt hotell ute vid flygplatsen i nästan två timmar och idag har vi också varit ute tillsammans efter landning.


På den svenska flygplatsen där vi startade imorse åkte vi hiss för att komma upp till avgångshallen. Där inne fanns bara två knappar att välja på för att åka till våning 1 eller 2 men de var inte märkta med siffrorna 1 och 2 utan med bokstäverna U och N. Vi konstaterade att det är ganska lätt för en svensk att gissa att detta betyder UPP och NED men på en flygplats finns ju många turister. Hur ska de förstå?


Jag kom på hur de kan tänka;


U som i Up

N som i DowN

 


Hahaha så dumt!   


#helga #flyg #humor

 

 

Flyg · Humor

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards