Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under augusti 2015

Av Helga - 6 augusti 2015 10:11



Jag är hemma och har jour.


Igår hände inte så mycket och då fick jag tillfälle att träffa dottern som kom hem en stund. Hon hade otur för precis när hon cyklade hit gick regnet från duggande till spöregn. Tursamt nog har dottern fortfarande en hel del kläder här hemma så det var bara att byta om innan vi tog en förmiddagsfika tillsammans.


Innan hon cyklade tillbaka till stan åt vi lunch och sen hallon som vi plockat i trädgården.


 


Idag fortsätter jouren...


#helga #hallon #jour #bär #familj

Av Helga - 4 augusti 2015 11:56

Godmorgon kära läsare!

Så här underbar start fick jag på min morgon. Frukost på ett café intill kanaler mitt i London. Solen skiner så det blev en promenad också!

Tyvärr har jag väldigt lite tid här så nu åker uniformen på igen och så ska det flygas till midnatt.

Igår hade vi en lång dag med en efterhängsen försening. På en flygning var det en passagerare som kom att bli ombokad eftersom han skulle missa sin anslutning vidare. Jag såg på vårt transfermeddelande att han fick åka nästa morgon istället. När jag skulle prata med honom visste jag inte hur han skulle reagera men han tog det bra! Flygbolaget ordnar mat och hotell så han verkade nöjd ändå. Puh!


#frukost #helga #hälsa #resa #london

Av Helga - 2 augusti 2015 20:58


Den här ledigheten gick fort. Vi hjälpte dottern flytta i fredags och därefter åkte vi till landet jag och maken. Så idag åkte jag hem själv (ska jobba imorgon) och har varit med dottern på det stora varuhuset och köpte diverse smågrejer som kastrull, knivar, gardiner,  lakan, tvättkorg mm


När jag och gubben plockade blåbär igår satt jag på en pall och plockade bären och maken stod nedböjd och använde en bärplockare för att få fler bär på kortare tid. Titta inte sa han eftersom hans jeans hade åkt ned och avslöjade den berömda skrevan där bak.


Jag frågade om han skulle vara med i den nya säsongen av "Ronny och Ragge"   


#ronnyochragge #flytta #humor #helga

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards