Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under september 2008

Av Helga - 30 september 2008 13:13


Nu har jag handlat, plockat lite för att snygga till här hemma och förberett maten till kvällens bjudning... Nu är jag värd en paus...


Jag köpte lite blommor för att piffa till på bordet;

Rösta gärna



Maten kommer nog att bli god - här ser du ingredienserna lax, vitlök och örter färskost, purjolök (till huvudrätten), mandelpotatis, rödlök, kapris,dill, rädisor, dressing (potatissalladen), vaniljvisp, hallon och dajm (efterrätten);


Av Helga - 30 september 2008 07:51


Nu har vi haft frost för första gången och vi får se senare idag hur blomstren tog det... Just nu ser det normalt ut i krukorna, men till eftermiddagen kanske alla petunior, krasse, luktärt och pelargoner nickar?


Ikväll ska jag få besök av två väninnor från utbildningstiden. Vi ska äta lite gott och snacka om allt och inget.


Här hemma behövs en liten "uppstramning" för att det ska bli någorlunda ordning innan de kommer - så det blir dagens program. Ett besök i butiken ska det också bli. Jag har tänkt laga till en ost- och örtfylld lax med potatissallad och till efterrätt en cheesecake med bärspegel. Vad tror du om det?


Mor och far kom hem från sin resa sent igår kväll - skönt att allt gått så bra!


Rösta gärna


Av Helga - 29 september 2008 13:15


Idag startade dagen betydligt bättre än igår - det var tur det...


...och nu när jag kommer hem för vara ledig några dagar så skiner solen för fullt. Underbart! Nu blir det lunch ute på trädäcket med morgontidningen och lite mail som jag printat ut för att läsa ikapp. När man har barn som idrottar bara rasar det in e-post om olika matcher, träningar, försäljningar, sekretariatsskrivande, resor m.m m.m m.m


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jag nämnde för en kompis att jag skulle gå och köpa en vindunk på systembolaget för ett tag sedan. Då sa han;


- Jaha, ska du köpa en "alkofestis"??


Då sa jag;


- Jag undrar var sugröret sitter?


Små vardagskonversationer kan bli rätt så kul ibland ;)


Rösta gärna


Av Helga - 28 september 2008 20:41


Vore det inte för att jag är så väluppfostrad skulle jag säga att den här morgonen var en dj..la skitmorgon. Varför det, kanske du undrar?


Jo, först hade jag sett fel i busstidtabellen och kom fem minuter för sent till den enda bussen som gick den timmen (söndagstidtabellen suger). När jag tagit en taxi till stationen visade det sig att mitt tåg var inställt sedan länge pga av ett planerat banarbete. Jag fick ta en buss... Kan en dag börja så mycket sämre??


Resten av dagen har tack och lov flutit på bättre. Jag har flugit runt i Sverige och våra flygplan har "dansat" runt rätt ordentligt pga den starka vinden i de norra regionerna.


Nu har jag just avslutat en trevlig middag med en kollega som jag känt i 20 år...


rösta gärna


Ett gäng kaktusar som sticks till konduktören i fredags som jag frågade om det skulle bli några tidtabellsändringar i helgen pga banarbete. Hon svarade att det bara skulle bli inställda tåg på natten... Hm...


Av Helga - 27 september 2008 19:39


Det blev hämtmat idag och kinesiskt smakade bra!!



Utanför vår ICA affär har det förut funnits fina stora krukor med olika blomsterarrangemang. Tyvärr har det allt som oftast blivit saboterat och blommorna har ryckts upp. Senast jag var vid affären såg jag att de murat igen de stora krukorna istället. Himla trist att inte något vackert ska få vara i fred!!


Nu blir det familjemys ikväll med godis. Dottern har just kommit hem från ICA med godis till sig själv och brorsan och maken har köpte en påse polly till oss två.


Ha en mysig kväll du med!!

Rösta gärna


Av Helga - 27 september 2008 08:17


Jag jobbar ju hela helgen så jag måste medge att det känns lite surt nu att ge sig iväg... Jag kommer dock hem till kvällen och får träffa familjen mer då.


Vem trodde väl någonsin att jag skulle bli medlem i facebook?? Inte jag iallafall...



Jag har två vänner där (förhoppningsvis fler IRL) och det är mina syskonbarn som bor i Australien. Jag känner att jag inte haft så mycket kontakt med dem sedan de flyttade - det blir mest snack med syrran. Nu ska facebook få råda bot på detta problem. Inte så dumt trots allt!!

Rösta gärna

Av Helga - 26 september 2008 08:22


Mor och far kom lyckligt iväg på sin resa igår men pappa glömde en viktig väska i bilen så vi fick ta ett extra varv med parkeringsbussen på Arlanda. Det såg nog rätt så kul ut när vi fick baxa oss av bussen med väskorna och mammas rullator för att bara gå över vägen och snart kliva på en ny parkeringsbuss.


Det blev en låång arbetsdag igår och jag hamnade slutligen mitt i natten på ett hotell. Inte kan jag sova så särskilt länge ändå - nej, jag vaknar ungefär samma tid som vanligt... Snart ska jag koka mig en kopp kaffe här på rummet och bara ta det lugnt innan arbetsdagen börjar igen...


Nyligen hade jag ett par med ombord som skulle iväg och hämta hem två adoptivbarn. Gissa om de var glada!! Det blir en stor förändring i det hemmet kan man tänka...

rösta gärna


Ännu en bild från Ronneby brunn...


Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards