Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 18 januari 2017

Ett livstecken igen...

Av Helga - 18 januari 2017 09:10



Jag lever, men faktum är att det är ganska skönt att inte blogga som förut. Det som var mest krävande var egentligen inte själva skrivandet - det tycker jag är roligt. Det som var mest tidskrävande var att läsa hos andra bloggare och kommentera där. Då kände jag att det var för egoistiskt att bara skriva och inte läsa/ kommentera... Hur känner du kring detta?


En liten uppdatering iallafall;


Dottern gör en praktiktermin och jobbar med Afrikafrågor på en stor institution och till sommaren är hon klar med sina studier och tar examen.


Sonen har varit ute på en långresa i snart tre månader. Just nu är han på Galapagosöarna och har jobbat på en resebyrå mot mat, husrum och gratisutflykter. Som tack här på slutet fick han också en fyra-dagars kryssning med katamaran. Snart går turen vidare till Colombia.


Maken jobbar sin sista termin i skolan. Han fyller 65 år i februari och jobbar sen terminen ut.


Jag, som är 55 år, ska börja jobba deltid (80%) fr o m april. Mina föräldrar behöver mer och mer hjälp så det blir minst en gång i veckan som jag är med dem. Igår var vi till sjukhuset på en undersöknng bl a. Just nu har jag semester och det ska bli firande av dotterns födelsedag och en liten tågresa till Köpenhamn.


 

Är du trots allt intresserad av att se vad som händer hos mig så kan du kolla på instagram "Hillas foto" och matbloggen lever också i ett lugnt tempo.



#helga #familj #resa #blogga

 
 
wiper

wiper

16 februari 2017 09:03

Håller med dig i det du skriver för man hinner inte ut och kommentera på allas bloggar hela tiden. Det blir bara periodvis för annars blir man sittande i timmar

Vad härligt att din dotter snart är färdig med skolan och får sin examen. Båda dina barn verkar vara äventyrare som tar till vara på livet och reser mm. Härligt!

Vet hur det kändes när jag hade mina föräldrar i livet och dom började bli gamla. Vi har hjälpt dom jättemycket men snart är det våran tur och det känns hemskt att livet gått så fort. Nu är både jag och min man föräldrarlösa :( saknar dom till tusen. Skönt att få arbeta deltid för du har ju haft ett arbete som krävt mycket och massor av resor

Ser att din man också snart skall sluta arbeta. Jag är 2,5 år äldre än min man så jag blev sk åldring tidigare. Fast man känner sig inte gammal konstigt nog

Ha en skön dag
kram
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards