Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under februari 2010

Av Helga - 24 februari 2010 13:34


Idag ska jag ut och flyga och efter det tar jag några dagars sportlov tillsammans med familjen. Inget bloggande då...


Ha det så gott så länge!


Av Helga - 23 februari 2010 14:30


Ibland händer sånt ombord som man önskar inte skulle ha hänt. Man vill backa bandet liksom... helst genast. En dag här nyligen kom en passagerare fram till främre galley och bara kräktes, rakt upp och ner. Tre gånger dessutom - ut över hela golvet... Ridå!


Vi var fyra som arbetade på den här flygningen så två fick torka och de andra två fick försöka hinna göra klart allt annat som ska göras kring serveringen. Efteråt hällde vi ut lite ur en kaffekanna över golvet. Nescafépulver ska ta bort lukten och kaffet gjorde susen.


Vem sa att jag har ett glamouryrke??


Det är klart man kan må illa när

det guppar så...


Av Helga - 22 februari 2010 11:31


Jag såg på de lokala nyheterna ABC igår och SL´s VD varnade för strul i kollektivtrafiken idag. Han uppmanade oss att stanna hemma...


Undrar om det funkar för flygvärdinnor också? Kan man koppla upp sig hemma istället?


Jag skulle ta ner något i städskåpet och stod på en stol. När jag skulle flytta tillbaka den till köksbordet hände detta...Tur att jag inte stod på stolen då...

  

Av Helga - 21 februari 2010 16:11


Vi gick på en italiensk restaurang här i Uppsala igår kväll med våra vänner. Den heter Trattoria Commedia (klicka på restaurangens namn om du vill veta mer) och det är ett rätt avspänt ställe med god mat och dryck. Jag åt Linguine alla Barcaiola - Linguinepasta med tomat, grädde, scampi, paprika, lök, vitt vin och hummerkött. Maken tog grillad tournedos med kantareller, lök. grädde och gorgonzola inlindad i parmaskinka. Inte dumt det heller. Mmmmm...


Vi kom hem lagom för att få se slutet av skidloppet där Hellner och Olsson tog medaljer. Det var en kanonavslutning på kvällen!


Idag har vi gått en långpromenad i solen efter att ha skottat snö en bra stund på förmiddagen. Snart finns det verkligen inte mer plats att lägga snön på...


Innan restaurangbesöket igår var vi hos vännerna på fördrink. Det här olivsaltet tog jag med som present...

  

Av Helga - 20 februari 2010 09:53


Igår var en strulig flygdag igen... jag tror både tåg- och flygbolagen skulle vara glada för vår nu... inget mer snöande iallafall. På kvällen var jag ensam hemma... Sonen skulle till en kompis, dottern var på träning och hon skulle senare på en elitmatch i basket med sina kompisar och dit åkte även maken.


Jag gjorde mig en god middag bestående av lax, pesto och stekt potatis. Till det tog jag ett glas vitt vin och gissa om jag njöt av att vara hemma. Inget buller, inga förseningar, "no tjafs" helt enkelt. Att kvällen sedan kröntes med ett beHAAGligt silver gjorde ju ingen ledsen...

   


Ikväll ska maken och jag gå ut och äta på restaurang med några vänner och först blir det fördrink hos dem. Det ska bli mysigt och rätt skönt att ingen behöver hålla på hela dagen att handla, laga mat och städa. Nej, vi ska bara umgås och njuta...


  

Av Helga - 19 februari 2010 17:31


Det blev kö  utanför en av flygplanstoaletterna idag. Det var en passagerare som var därinne väldigt länge så vi började nästan undra om det hänt någonting. Till slut kom  passageraren ut med en dagstidning i handen... han hade suttit och läst på toan...   

Av Helga - 18 februari 2010 22:24


Och nu borde bragdguldet gå till Anja Pärsson...



Av Helga - 18 februari 2010 17:24


Jag har flugit hela dagen idag och gör samma sak  imorgon.


Det märks att sportloven börjat - det är många barnfamiljer ute och reser. Det är roligt tycker jag...fart och fläkt!!


Vi har flugit till/ från Norrland idag och det är så trevligt. Passagerarna är så vänliga och lugna... Man märker faktiskt stor skillnad på folk på olika destinationer. Självklart stämmer det inte på alla människor, men i genomsnitt så kan man förutsäga lite hur flighten ska bli...



  

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards