Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under februari 2010

Av Helga - 5 februari 2010 16:40


Igår var jag inte hemma från jobbet förrän vid halv nio på kvällen. Vi var försenade, tåget till Uppsala var försenat och bussen hem var också försenad... suck! Det blev lite familjemys när jag kom hem och sedan skulle jag iväg igen imorse klockan kvart i sju. Inte mycket fritid där direkt. Idag har jag haft en lång utrikesflight, men nu är jag hemma och ledig igen. Härligt!


Härom dagen flög jag till Moskva och på hemvägen hade jag med en söt liten dam. Det var så lustigt för jag hade haft henne med till Moskva för cirka två veckor sedan. Ibland är världen liten. Det är ju inte alltid man känner igen passagerarna heller, men den här damen var så vänlig och vi stod och pratade lite i bakre galley - så henne kände jag igen direkt.


  

Hästarna fryser de också...




Av Helga - 4 februari 2010 07:15


Trots snöovädret igår klarade vi flygdagen riktigt bra och hamnade i stort sett i tid på hotellet. Jag beställde en hamburgare som jag tog upp på rummet och sen var det skönt att ta det lugnt under kvällen.


Idag har vi "sovmorgon", iallafall om man tänker på de gånger vi går upp vid fyrasnåret. Vi hinner äta frukost och sedan bär det av igen - först tillbaka till Arlanda, sedan en sväng utomlands och så hem igen.


Skavsta flygplats var visst stängd periodvis igår. Så illa blev det inte på Arlanda som tur var. Kombinationen snö, blåst och halka kan ställa till med bekymmer på landnings- och startbanorna så det var skönt att det fungerade så bra trots allt. Vi får se hur läget ser ut imorgon.




Av Helga - 3 februari 2010 21:16


Jag skulle ta Upp-tåget till Arlanda idag, men det var inställt. Inte pga vädret som skulle kunnat tro. Nej, det var inställt pga akut sjukdom. Vem som blev sjuk framgick inte. Lokföraren, konduktören, eller kanske var det han som skulle hålla växlarna fria från snö och is???


Det fick bli den pålitliga arlandabussen istället. Bussen går "som tåget".


  

Av Helga - 3 februari 2010 09:14


Nu ska jag ge mig ut på tur igen - det är slut på "lullullet". Både december och januari har varit ganska lugna månader arbetsmässigt och med lite semester och förkylningsperioder däremellan blev det ännu softare.


Nu ska det sovas borta igen och jobbas så det står härliga till... Idag går färden runt i Sverige och slutligen hamnar jag på ett hotell i en nordlig stad. Imorgon blir det även en utrikestur innan jag får komma hem för att sova i min egen säng och så bär det av igen på fredag morgon.


Igår gick jag en skön skogspromenad och njöt av att solen sken och snön gnistrade...

  

Flyg · Natur
Av Helga - 2 februari 2010 08:45


Har du sett TV-reklamen för den nya mascaran från Isadora... "Vibra lash mascara". Den har en inbyggd motor med tre olika hastigheter...


Det är så dumt så jag nästan tror att det skulle kunna vara ett aprilskämt   

Av Helga - 1 februari 2010 18:15


Förlåt mig men när jag ser Willy Björkman från Bygglov dansa runt i Letś dance kan jag inte sluta tänka på Iprenmannen...


Av Helga - 1 februari 2010 07:53


Det gick bra att flyga igår även om jag fortfarande fick snyta mig lite då och då i smyg. Jag hade två inrikesflighter och det var, som ofta på söndagar, många äldre personer, barnfamiljer, ungdomar och ensamåkande barn som skulle förflyttas efter helgen. Inga affärsresenärer så längt ögat kunde se...


Ett syskonpar, som reste ensamma, var ganska busiga. De kivades om det mesta så vi fick säga till dem att lugna ner sig lite. Annars känner jag igen det där syskonbråkandet - jag har ju tre syskon själv.


Idag ska jag fixa en del ärenden. Det ska handlas mat, slängas förpackningar och så ska dottern och jag träffas efter skolan och åka till ett köpcentrum. Dottern har två presentkort som "bränner i fickan".


Jag fyllde på talgbollar till fåglarna igår.

De måste ju också få mat i kylan...

I skogen bakom vårt hus strosar det ofta

förbi tre rådjur. De är vackra att se

på men nåde dem om de äter upp mina

blommor i vår...

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards