Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 23 februari 2010

Är du kräsmagad ska du kanske inte läsa detta...

Av Helga - 23 februari 2010 14:30


Ibland händer sånt ombord som man önskar inte skulle ha hänt. Man vill backa bandet liksom... helst genast. En dag här nyligen kom en passagerare fram till främre galley och bara kräktes, rakt upp och ner. Tre gånger dessutom - ut över hela golvet... Ridå!


Vi var fyra som arbetade på den här flygningen så två fick torka och de andra två fick försöka hinna göra klart allt annat som ska göras kring serveringen. Efteråt hällde vi ut lite ur en kaffekanna över golvet. Nescafépulver ska ta bort lukten och kaffet gjorde susen.


Vem sa att jag har ett glamouryrke??


Det är klart man kan må illa när

det guppar så...


 
 
-Nena-

-Nena-

23 februari 2010 15:59

Usch nej det var ju verkligen inte så glamouröst =(
Hemskt för er som fick torka men det måste ju även känts hemskt för den som kräktes.
Jag är glad att jag oftast känner innan jag behöver så jag får tag i något att kräkas i.
Det är stora dottern också men tyvärr inte den lilla...
Kanske var det föresten något att kräkas i som passageraren letade efter...

Tur att kaffet tog bort lukten.
Smart, ska komma ihåg det.

http://nena.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

23 februari 2010 16:20

Usch. Stackare, både ni som fick städa och den som kräktes (om det inte var självförvållat med för mycket alkohol eller nåt). Nyttan av (snabb)kaffe hade jag aldrig hört talas om. Tack för det tipset!

http://wessand.blogg.se

 
Kimmie

Kimmie

23 februari 2010 17:01

Usch så äckligt, hoppas att det inte var något som smittar.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

23 februari 2010 20:34

Nämen usch.. Har inte den passageraren hört talas om toalett? Eller han personen inte in.. nån av gångerna??

Verkligen inte ett glamoröst jobb..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Hannele blundar

Hannele blundar

24 februari 2010 07:18

Vissa har inte vett att stanna hemma......

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Pisan

Pisan

24 februari 2010 07:45

Stackare som fick torka upp allt... Det är ju det värsta. Men det är ju inte konstigt att resenärerna kräks när ni flyger på det sättet som bilden visar :-) Ha en fin onsdag! KRAM! :-)

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
helga

helga

24 februari 2010 13:34

Nena; Det var verkligen inte kul för någon...

Åsa; Jag tror mannen var sjuk eller åksjuk... inte kul iaf...

Kimmie; Först tänkte jag också så, men samtidigt har jag aldrig blivit smittad av vinterkräksjuka ombord vad jag vet och många spyor har vi. Även om de oftast kommer i påsarna.

Sussi; Han hann nog inte in där tyvärr...

Hannele; Han kanske var åksjuk??

Pisan; Ja, äckligt värre...

http://helga1.bloggplatsen.se

 
imse

imse

24 februari 2010 18:25

Usch, den stackaren kommer nog inte flyga på länge.

Nej, nåt glamouryrke har jag aldrig tänkt att ni har. Tvärtom, otroligt slitsamt.

http://zvammel.blogspot.com

 
helga

helga

26 februari 2010 18:49

Imse; Nej, det kan inte ha varit roligt för honom...

Mitt jobb är slitsamt ibland men mest kul!

http://helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards