Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under december 2019

Av Helga - 21 december 2019 14:02

Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...


Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott. Sommar med mycket tid i stugan var också underbart. Vi har byggt ut stugan under 2018 så vi har det riktigt bra därute nu.


Sedan under hösten stack dottern till England för masterstudier och dit åkte vi och hälsade på i september. Brighton, där hon bor, var en riktigt mysig stad.


Sonen hyrde ut sin lägenhet från augusti  och stack till Nya Zeeland. Där ska han vara några dagar till och sedan blir det sydostasien ett tag. Därfter Spanien mellan mars och maj och arbete på ett beachvolleyboll-läger. Förhoppningsvis hittar han hem i slutet på maj.


Min pappa gick bort under tidig höst, så det har varit mycket att ta hand om,  bl a försäljning av mamma och pappas lägenhet. Strax efter begravning behövde jag bara vila, så en veckas all inclusive på Fuertevetura fick det bli. Sol, bad, mat och dryck passade perfekt. Nu har jag börjat vänja mig vid att pappa gått bort och det känns skönt att hans sista tid blev bra med vak på sjukhuset av oss döttrar och sjukhuspersonal.


I år firar vi julafton med dottern och hennes pojkvän mest. Ett par timmar med min familj på mammas äldreboende och sen knyt med makens familj hinner vi med. På kvällen sjunker vi ner vår egen soffa hemma och myser och öppnar lite klappar i lugn och ro.


Vill du ser mer av mig och mina matävenyr så bloggar jag i maklig takt i bloggen "Hillas matprat". Välkommen att kika in där...


Nu vill jag bara önska dig en god jul och ett gott nytt år!


 


Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards