Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under april 2008

Av Helga - 30 april 2008 14:09


Jag har varit en vända ut i Europa idag och det var ett fåtal passagerare dit men desto fler tillbaka. Det roliga på hemresan var att det var många som skulle turista i Stockholm. De satt med guideböcker och kartor och verkade mycket intresserade av vad deras minisemester skulle bjuda på...


Här är återigen en varm och solig dag - fantastiskt! Dottern har en kompis här och de ska åka till Göteborg till kvällen för att spela i en turnering. Vi andra ska packa i ordning för att åka till sommarstugan imorgon. Det ska bli härligt!!!


Vädret ska bli lite sämre men då får vi ju annat gjort och det är behövligt...


Rösta i bloggregistret?


Jag älskade att klättra i träd när jag var liten...

Av Helga - 29 april 2008 15:48


Det är sommar här idag och jag har varit ute och solat mig och min bleka kropp och jag har promenerat i vanlig ordning. Ännu har jag inte blivit utkallad till jobbet...


När jag gick därute fick jag se att maskrosorna börjar blomma för fullt och då vill jag bjuda dig på den här underbara sången...


Rösta i bloggregistret?


Av Helga - 29 april 2008 08:13


Flygningen igår var relativt lugn och de kollegor som jag jobbade med skulle fortsätta flyga tillsammans i fyra dagar utan att komma hem - gissa om jag var glad att jag inte hade samma schema som de hade... jag vill gärna komma hem så mycket som möjligt.


Idag har jag jour och då måste jag vara tillgänglig för en eventuell utryckning. Ibland är det bråttom så det går inte att göra några större utflykter under jourtiden... Går jag en promenad får det bli här i närheten och flera varv istället.


Barnen och maken gick glatt iväg till skola och arbete idag eftersom de gör sista dagen inför helgen. Jag ska bara jobba idag och en dag till sedan är jag också ledig. Vi åker troligen ut till sommarstugan och öppnar upp där.


Rösta i bloggregistret


Gullvivorna blommar ... Hjälp! Det får inte gå för fort nu...


Den här ekorren satt och spanade in mig när jag gick min skogspromenad igår...

Av Helga - 28 april 2008 08:12


Igår kom vi hem så sent från dotterns finalmatch så det blev köpemat på hemvägen...


Jag fick med dottern på en pratpromenad och senare sjönk vi ner framför det vi behagade TV:n, datorn, tidningen... Skönt!


Jag hade filmat en del från matchen med digitalkameran och dessa filmer kopierade jag över till en CD-skiva som dottern kan spara. Synd att jag inte tänkte på att göra detsamma på sonens match på lördagen - det får bli nästa säsong istället. Nu är sportsäsongen i stort sett slut. Det är bara dottern som ska iväg till en stor turnering i Göteborg nästa helg - tjejerna i laget längtar och räknar ned varje dag!


Idag är det dags att jobba igen men jag har lite tid ledigt på förmiddagen först. Jag ska deklarera (vilket iofs går fort nuförtiden) och ta en promenad innan arbetet kallar.


Rösta i bloggregistret?


Det är något speciellt med grindar...

Av Helga - 27 april 2008 18:16



And the winner is.....



UnderCover


Som visste att det är Karl IX som står i Göteborg...


Grattis, grattis, grattis, grattis, grattis och tack ni andra som också försökt!!!

Rösta i bloggregistret?

Av Helga - 27 april 2008 10:48


Idag blir också en dag i sportens tecken och idag är det dotterns tur att spela final i serien. Både sonens och dotterns matcher spelas på annan ort så det har blivit lite resande igår och idag.


Nu ska jag åka till affären och handla innan vi sticker igen. Kylskåpet gapar rätt så tomt nu.


Jag väntar med att lägga ut kommentarerna angående vilken stad statyn finns i tills ikväll eftersom jag bara fått in fyra svar...


KOM IGEN NU - en gissning kostar så lite!!! I vilken stad finns denna staty???


Rösta i bloggregistret?

Av Helga - 26 april 2008 22:20


Jag har fått in några svar på frågan:

- I vilken stad står den här statyn?


Gissa du också!!! Imorgon släpper jag kommentarerna så vi se om någon hade rätt svar.


Rösta i bloggregistret?

Av Helga - 26 april 2008 12:55


Idag har vi haft sovmorgon i huset och det är ju alltid hur skönt som helst - särskilt efter att ha varit uppe i ottan några av arbetsdagarna. Efter frukost lockade jag med mig sonen på en skogspromenad och vi gick väl ca 7000 steg enligt stegräknaren. Sonen ska spela en viktig match idag så det var ett bra sätt att komma igång och få lite  luft.


Dottern är fortfarande kvar på "fjårtizzfesten" där hon och flera andra kompisar fick övernatta. Hon ska komma hem lagom för att hinna äta lunch och sedan far vi hela familjen och tittar på sonens match och maken ska coacha.


Jag har förberett middagen eftersom vi antagligen inte är hemma förrän vid åttatiden ikväll.


Ha en fin lördag!

Rösta i bloggregistret?


I vilken stad finns denna staty??? Jag släpper inte kommentarerna förrän någon gång imorgon - så gissa på nu!

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards