Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under april 2008

Av Helga - 25 april 2008 21:47


Idag har verkligen varit en fin, solig dag och det firade vi med att grilla till middagen. Det finns nog inget bättre än att sitta i eftermiddagssol och njuta av en god middag - särskilt när det är fredag och man har helgen framför sig.


Dottern kom hem efter skolan med en kompis och de skulle hem till en annan tjej här i grannskapet för att fira hennes födelsedag med ett övernattningskalas. Dottern och kompisen gjorde en pannkakstårta till festföremålet som fyllt 14 år.


Rösta i bloggregistret?


Gör man en Fjårtizzz- tårta har man väl ändå lite humor eller hur?

Av Helga - 25 april 2008 12:17


Jag är återställd (höll jag på att skriva) till hembygden igen... Skönt! Här skiner solen för fullt så nu ska jag snarast möjligt ut i trädgården och njuta. Morgontidningen ska jag läsa och så ska jag ta lite kaffe och en smörgås. Hem ljuva hem...


Lite senare kommer markiskillen hit eftersom vår nya markis nu är klar för montering. Det ska även sättas upp en plåt som skydd ovanför.


Idag minns jag också lite bättre hur det var att vara tonåring - varför det?

- Jo, jag har en fin karbunkel på näsan :)


Vi fick också nöjet att flyga ner "team Brolle" från Boden till körslaget här nyligen. Den blåhåriga killen var blåhårig även privat...


Hoppas du har en fin dag!


Ps. Vill du veta mer om mitt yrke läs gärna inlägget till höger "För ett år sedan" - om en allkonstnär. Ds.

Rösta i bloggregistret?


Violer till mor...

Av Helga - 24 april 2008 15:53


Nu är jag på min övernattningsort i Norrland och här var inte alls kallt idag utan en solig och fin dag med snö som rinner och droppar... Jag har knappt varit inne på hotellrummet någonting sedan vi kom hit. Jag och en kollega har varit ute på en entimmespromenad och sedan har vi ätit en sen lunch på en thairestaurang. Jag tog en tallrik med fyra olika thairätter och det var mycket gott!!


Om jag någon gång fick ge tips till hotellägare om vad deras gäster önskar skulle jag föreslå mer personliga hotellrum. Det tråkigaste som finns är intetsägande rum utan några som helst finesser. Vad skulle då göra mig glad?


  • En filt på fåtöljen
  • En vattenkokare med te och kaffe
  • En bok eller tidning på rummet
  • Ett strykjärn och strykbräda
  • Två rejäla badhanddukar
  • En skön säng och kudde/täcke utan syntet
  • Bomullslakan
  • Små personliga detaljer
  • En morgonrock och tofflor

Så nu vet ni som har ett hotell vad en flitig hotellgäst önskar sig...


Jag läser att det finns ett Beatleshotell i Liverpool och i en av sviterna finns en stor vit flygel precis som hemma hos John Lennon. På hotell Palazzo Magnani Feroni i Florens får du svara på några frågor för att fastställa vilka dofter du gillar. Därefter ser städerskorna till att fylla ditt rum med rätt sorts produkter som tvålar med lavendeldoft eller vad som passar dig bäst... Roliga ideér som säkerligen lockar kunder.

Rösta i bloggregistret


Av Helga - 24 april 2008 08:02


Igår var jag trött när jag kom hem och gjorde inte mycket nytta mer än att stryka kläder och hämta hem sonen från träningen. Sedan blev det soffan och slutspelsbasket på SVT24 - Solna gick vidare till SM-finalspelet...


Idag ska jag iväg och flyga igen men dagen blir kort och jag får en del fritid på övernattningsorten. Kanske får jag se snö ?? Igår sov jag söderut och det blommade för fullt och solen sken och idag blir det säkerligen annorlunda eftersom jag ska norrut. Jag måste nog byta ut några av plaggen i rullväskan till varmare och inte fullt så somriga kläder...


Rösta i bloggregistret?


Så här fint blommade det i Göteborg när jag var där senast...

Av Helga - 23 april 2008 16:08


Idag har vi varit i samma flygmaskin hela dagen och har nu jobbat runt tio timmar. Nu ska det bli skönt att få lite annan luft...


Dagens bästa var när en passagerare kom bak till mig och min kollega för att få hjälp att stänga en lucka ovanför hans plats - den hade gått i baklås. Vi gick dit och fixade och trixade men vi kunde inte avhjälpa felet. Då gick jag och bad kabinchefen om hjälp och han tog en sekund på sig och så fungerade allt som vanligt igen. Vi gapskrattade och det gjorde passagerarna också :)


Vissa är nog födda med tekniskt sinne...

Rösta i bloggregistret?


Jag gick förbi några kolonilotter härom dagen och så här stod stolarna uppradade vid trädgårdslandet...



Av Helga - 22 april 2008 18:43


Här på min övernattningsort är det strålande väder och jag har strosat runt läänge bara för att få njuta av det fina vädret så länge som möjligt. Nu ska jag dock gå in på hotellrummet för att varva ned eftersom vi har tidig start imorgon och en lång arbetsdag att se fram emot.


Jag satte mig på en restaurang i kvällssolen och tog en kyckling med cocos- och limesås till middag. För ovanlighetens skull unnade jag mig även ett glas vitt vin eftersom det var så underbart skönt ute. Expediten undrade om jag ville ha vanligt vin eller ekologiskt vin. Jag valde ekologiskt vin eftersom det var nytt för mig... det var gott!


Rätt snart kom en dam fram och undrade om jag var ensam och frågade om hon kunde slå sig ned. Jag sade ja, men var väl inte överlycklig precis... Jag har inga problem med att sitta allena eftersom jag är så van med att göra det på mina resor. Först var jag fördomsfull och lite smått irriterad (i tanken) - det fanns ju andra bord att sitta vid. Sedan insåg jag hur dum jag var och började prata med damen och naturligtvis var hon hur trevlig som helst... Det blev en trevlig stund!


Varför är man ibland så dum och så rädd för nya kontakter???  På jobbet knyter jag kontakter hela tiden och kanke är det därför  jag tycker det är skönt att slippa direkt efter flygning.


Rösta i bloggregistret


Sådana här borde finnas lite varstans när man är ute och går...

Av Helga - 22 april 2008 13:10


Idag blir det ingen mysig utflykt med fika som igår utan nu är det "röret" som gäller. Solen skiner för fullt därute och jag tror jag ska ta mig en lunch på inrikesterminalen för där kan man iallafall sitta ute. Jag kommer så småningom att hamna på ett hotell men det är som oftast bara lite fritid men en runda ska jag väl hinna gå innan  sängdags.


Dagen fick en kaosartad start då mitt tåg stannade på en tågstation för tidigt och blev kvar där pga ett tekniskt fel. Jag lyckades snabbt få tag i en taxi och komma ut till Arlanda precis i tid för att gå ut till flygplanet. Försenad - men ändå på plats innan passagerarna ska gå ombord. Jag fick med tre andra passagerare i taxin också eftersom det bara fanns en taxi ledig just då (det är en liten ort). En sådan start på dagen är inget kul - man känner sig lätt förvirrad till att börja med men nu är allt frid och fröjd igen!

 Rösta?


Ett litet Gotlandshus...

Av Helga - 21 april 2008 14:10


Det blev en skön promenad och en mysig stund i naturen idag. Jag satte mig dock aldrig på en bänk intill stigen som jag tänkt utan fick lust att ta mig ner till ån i närheten och sitta där istället. Bänkar var det ont om så jag satte mig på en rugge istället. Det var fantastiskt stilla och tyst sånär som på fågelkvittret.


Ibland är livet extra härligt som här med en fika i naturen...


Synd att en del skräpar ner i naturen... den här flaskan kanske har slängts ut från någon av turbåtarna som brukar gå här på sommarhalvåret.



Rösta?


Jag upptäckte just att jag passerat min ettårsdag som bloggare den 19 april. Hipp Hurra för det!




Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards