Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under maj 2015

Av Helga - 31 maj 2015 18:24


Nu är jag ute på tur igen och den här dagen började tidigt med en Europa-flygning. Sen har vi tagit oss långt upp i norra Sverige och ska övernatta här.

På en av flighterna kom en tjej ombord med en hundbur som inte fick plats under stolen framför henne. Tack vare en snäll medpassagerare kunde vi ha hunden under en mittenplats istället vid start och landning. Under själva flygningen fick vovven och buren vara framme hos oss i främre galley. Det var första gången jag haft en liten hund (i sin bur) i vårt kök.

Däremot har jag haft apor i ett crewskåp en gång när Jonas från Skansen reste med oss men det är en annan historia.

Lite rosor och smarrig choklad som jag fått på mors dag.

#helga #hund #flyg #morsdag

Av Helga - 30 maj 2015 13:07


Loppisfyndade idag på förmiddagen. I Uppsala finns en stor loppis på Vaksala torg på lördagar och dit gick jag.


Jag köpte de här tre skålarna från saga form. Trettio kronor betalade jag för alla tre. Det kallas fynd!

#helga #loppis #fynd #sagaform

Av Helga - 29 maj 2015 09:26

Igår var först mamma och pappa här och åt lunch och fikade. Det var fint väder så vi kunde sitta utomhus. Mamma är fortfarande trött efter att ha varit sjuk men hon njöt av att sitta i solen.


På kvällen var jag ute och åt middag med tre kompisar från gymnasietiden. Vi gick till Aaltos - Italian grill and garden och det var första gången för mig. Vi var verkligt nöjda med vinet, maten och servicen där så helt klart kommer jag att gå tillbaka snart.

När hovmästaren kallade oss damer undrade vi vem hon menade...   


Här är jag på hemväg i skymningen - klockan är tio på kvällen...


Idag har vi fått tillbaka två av våra  fönster som varit på renovering och lite senare ska jag till frissan. Lite fin i håret vill jag vara då vi imorgon ska på en vårkonsert där vår dotter sjunger i kören. Lite senare är det också gardenparty hos vänner där vi ska fira att deras son kommit hem efter fyra år på college i USA.Vår son och deras son är kompisar sen de var riktigt små och de har umgåtts mycket genom åren. Vår grabb hälsade även på deras son i Texas vid ett tillfälle.


På söndag ska "blåstället" på igen. Nu blir det full fart med flygeriet fram till semestern i sommar...


#restaurang #helga #mat #vårkonsert #gardenparty #uppsala #fönsterrenovering





Av Helga - 27 maj 2015 08:38


Mamma fick komma hem från sjukhuset i måndags och igår var jag hemma hos mina föräldrar och hälsade på. Denna händelse var en rejäl påminnelse om att mina föräldrar är gamla. De är så pass pigga så man kan glömma bort det ibland. Som tur är har jag tre systrar som bryr sig och vi är två som bor här i stan så vi kan hjälpas åt.


Jag är inte ute och flyger någonting den här veckan men det finns mycket vardagligt att göra här hemma. Vi har just nu två fönster bortmonterade för renovering. Under tiden de lagas hos en fönsterfirma sitter det bara "plastparaplyer" i fönstergluggarna. Imorgon kommer en annan firma hit och spolar rent vårt avlopp eftersom vi har väldigt trögt utflöde. I förrgår var pappa här på middag och ikväll kommer svärmor hit och äter med oss.


Ibland måste jag bara testa nåt nytt i köket - jag gillar att göra sånt.

Jag har sett att en del caféer har gjort skorpor av kanellängder. Nyligen testade jag att göra såna skorpor av några bitar "bulla". Det blev så gott att jag igår gjorde en hel längd till skorpor. Mums!


 


#helga #hälsa #skorpor #vardag #fönsterrenovering #spolaavlopp #bulla

Av Helga - 25 maj 2015 10:44



Jag är ju barnsligt förtjust i Eurovision och Melodifestivalen men i lördags åkte jag direkt från jobbet till att träffa vänner på kvällen. Vi hade bestämt träff på en pub och åt middag där tillsammans. De flesta av oss valde lammfärsburgare med gorgonzola och det var riktigt gott. När det var dags för dessert valde killarna kaffe, glass och nån valde en paj. Jag och min väninna valde en flytande efterrätt. Vi fortsatte helt enkelt med varsitt glas Sauvignon blanc.


Sen har jag sett ESC i efterhand och vad roligt det var att Sverige vann. Nu börjar man ju nästan bli lite bortskämd med vinster. Om inte Måns vunnit hade jag gärna sett Italien, Australien Norge eller Cypern som vinnare.


Min mamma ligger på sjukhus sedan en vecka så det har varit fullt upp med besök hos henne. Igår kom pappa hem till oss på middag också. Läget har förbättrats så vi får se om det blir hemgång för mamma nån gång den här veckan.


Rhododendron på G i trädgårdsföreningen i Göteborg...

 


Sonen flyttar till eget om ca två veckor och han har sån tur så att killen han köpt lägenheten av vill sälja en del möbler som är riktigt fina. Så en soffa, en dubbelsäng, ett köksbord och en stor TV-möbel får han köpa för bara 3000:-. Helt perfekt när man saknar i stort sett allt för att möblera en tvåa!


#helga #pub #ESC #Måns #vänner #sjukhus

Av Helga - 23 maj 2015 12:07


Kan man annat än älska Göteborg en sån här fin dag?



#göteborg #helga #trädgård #flyg #resa

Av Helga - 22 maj 2015 21:45

Jag fick komma ut och flyga på eftermiddagen igår och trots morgonens strul pga en hotande strejk tycker jag att allt gick bra. Någon passagerare var irriterad men de allra flesta var glada att allt flöt på igen. En amerikansk dam var nog väldigt trött då hon svarade surt när jag bad henne packa ner sin dator i handbagaget inför landning (våra regler).


- Don´t irritate me!!!


 Jag svarade lugnt att du kan välja att packa ner datorn eller så kan jag ta hand om den. Då blev valet lätt. Hon packade ner den men med en sur min. Jag gick bara vidare trots att jag hörde hur hon fortsatte mala om att alla flygbolag har olika regler. Med åldern har jag fått lättare att hantera förbannade passagerare...


Annars var det extra festligt på jobbet igår. Den ena kollegan som jag flög med är dotter till några grannar på landet och den andra kollegan och jag är grannar hemma i Uppsala. Det skulle ha kunnat bli värsta grannfejden men med goda grannar blir det bara härligt! Jag och min hemmagranne tyckte nästan inte att vi jobbade. Vi fick ju tillfälle att träffas, fika och prata.


I förmiddags packade jag en fikakorg och åkte till sjukhuset och hälsade på min mamma som blev inlagd efter helgen pga en infektion. Pappa var också där på besök.

   


#helga #flyg  #fika #grannar #fikakorg #grannar

Familj · Flyg · Humor · Hälsa
Av Helga - 22 maj 2015 21:21


Så har jag hamnat på ett hotell igen - den här gången i Göteborg. Jag och mina kollegor bor väldigt mycket på hotell genom jobbet så vi skulle säkert kunna hyras in som expert-tyckare när man ska renovera t ex - vad gillar gästerna egentligen?


Just nu är det många som planerar sina resor för våren och inför sommarperioden. En stad som är populär så här års är just Göteborg och söker du ett enkelt sätt att leta hotell i Göteborg kan du lätt göra ditt val på hemsidan Hotell Göteborg


Det finns flera sätt att hitta det hotell man gillar bäst på hemsidan. Man kan söka på område, pris, typ av hotell eller antal stjärnor. Det lämnas också prisgaranti vilket är riktigt bra!


Hoppas du som är på väg att resa till "Sveriges framsida" hittar det boende du vill ha genom det här tipset!

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards