Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under maj 2007

Av Helga - 31 maj 2007 19:10

Vi håller på att hjälpa till att packa sonens grejer till cupen. Det är mycket som ska med.


Vi har ätit kycklinggryta med curry,lök,äpple och gröna bönor med ris till middag. Idag skulle inte något av barnen skjutsas till träning så jag kunde ta en glas vin till maten. Det var gott!


Här kommer ett litet citat till kvällen;


"Åldrandets brister uppvägs av visdom" ... Ja det är väl nå´n som försöker trösta!!


Nu ska jag strax ta en kopp grönt te med honung, det är nog bra för förkylningen!! Ha en fin kväll!

Av Helga - 31 maj 2007 10:36

Om du inte brukar kolla på Tjuvlyssnat tycker jag du ska göra det någon gång. Den här söta historien hittade jag där:



Två flickor i sexårsåldern gungar bredvid varandra:


Flicka 1: Vem är du kär i?

Flicka 2: Ingen...

Flicka 1: Varför inte det? Alla är kära i någon.

Flicka 2: Nej kärlek finns inte på riktigt.

Flicka 1: Joho, det finns det visst det.

Flicka 2: Nä, bara i sagor... och i Big Brother.

Av Helga - 31 maj 2007 09:53

Imorgon ska sonen åka på en cup ganska långt från hemmet. Han blir borta till sent på söndag kväll. Prao:n på brandstationen tar alltså slut idag för hans del. Prao:n har nog varit en av de mest välorganiserade jag hört talas om. Det har varit 13 elever som haft 2 lärare till sitt förfogande hela 2-veckorsperioden. Eleverna har fått prova på allt möjligt; rädda liv, släcka bränder, klippa upp plåt på bilar, bada i sjö med våtdräkt, rökdykning, fystest m.m Tack till brandstationen som gett sonen så mycket spännande intryck - han är rätt sugen på att bli brandman efter detta!!


Vi andra i familjen ska ta det ganska lugnt i helgen På lördag ska vi dock åka in till huvudstaden. Ett syskonbarn tar examen från polishögskolan och det ska firas!! Vi har köpt en polis-leksaksbil till henne och i den förpackningen ska vi lägga ett presentkort från ej namngiven affär.


Nu ska jag  ta mig en kopp kaffe och sätta in foton i ett fotoalbum. Ja, jag sysslar fortfarande med sånt! Bilderna finns även i datorn - jag vet! Men jag gillar att titta på bilder i pappersformat också!! Så är det bara. Punkt!

Av Helga - 31 maj 2007 08:29

Så var det ett faktum, jag är förkyld. Jag är knappt inte snorig, men öronen klarade inte av att flyga mer nu. Jag blir tvungen att stanna hemma idag - min sista ordinarie arbetsdag före helgen. Jag hoppas att det inte blir för långvarigt. Nästa gång jag ska jobba är på söndag  om det fungerar bättre då. Vi får se...


När jag kom hem såg jag att mina fina rosor från Mors Dag har börjat nicka. Jag ska ta och hänga upp dem på torkning, men här bjuder jag på en fin bild av rosorna innan jag tar dem ur vasen.

Av Helga - 30 maj 2007 22:03

Nu har jag kommit tillbaka till Arlanda och örat har trasslat lite till och från hela dagen pga förkylning. Just nu är det helt tjockt i vänsterörat. Om det inte släpper till imorgon måste jag vara hemma tills det blir bättre. Typiskt!!


På ett "vanligt" jobb går det ju bra att arbeta även om man är lite förkyld, men det funkar inte som flygvärdinna där en förkylning kan orsaka stora problem med öron och bihålor. Nu tar jag tåget hem.


 Go´natt alla bloggare!!

Av Helga - 30 maj 2007 16:14

Hinner in på kontoret lite mellan flygningarna. Det har varit mycket förseningar idag på Arlanda. Passagerarna är jättearga, vilket jag kan förstå!!! Nu ska jag iväg igen och landar fram emot 21.30 ikväll - om vi inte blir sena igen förstås!!!

Av Helga - 30 maj 2007 09:06

Jag tittar in lite snabbt i bloggen här från hotellreceptionen. Jag måste ju kolla läget!


Läste på Text-TV om Luftfartsverkets markradar som varit ur funktion på Arlanda under morgonen. Oj, oj, oj - alltid är det något!!! Stora förseningar blev följden - vi får se om vi kommer härifrån på tid då.


Ett litet citat så här på morgonen;


Vi gör ett hederligt byte! Ni ger mig vad jag klarar så ska ni få vad ni tål!


Nej nu är det dags för frukost. Vi ses!!

Av Helga - 29 maj 2007 22:12

Jag sitter på Arlanda och väntar på att åka till min övernattning. Jag kommer då att tänka på en förrätt som är kanongod och enkel att göra. Hoppas du gillar receptet som man gör "på en höft".


  • Tag några skivor kallrökt lax och lägg snyggt på en förrättstallrik.
  • Tag ruccolasallad, skölj den och fördela den sedan över laxen.
  • Hyvla flagor av färsk parmesanost över.
  • Strö över flingsalt.
  • Dra några tag med svartpepparkvarnen.
  • Ringla olivolja över alltihop.
  • Lägg en citronklyfta på kanten av tallriken.

KLART! Servera rostat bröd till, gärna skuren i två delar (trianglar eller rundlar)


Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards