Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under maj 2007

Av Helga - 29 maj 2007 13:22

När min dotter var liten sade hon så här vid ett tillfälle:


-Vad gör man när man är brudnäbb mer än att gå sakta?





Av Helga - 29 maj 2007 10:29

Jag har nu bloggat i ca en månad och finner det roligt att följa min besöksstatistik och även referenser till min blogg. Jag finner bland referenserna till bloggen många sökningar från alla de nordiska länderna på namnet Linda Rosing. Som jag skrivit i ett tidigare inlägg kan jag bara inte förstå hur hon kan vara så intressant. Jag tycker synd om Linda Rosing. Skaffa ett liv!


Vilka personer tror du har sökt på Google efter namnet Linda Rosing??


  • Troligtvis en kvinna
  • Troligtvis en man
  • Troligtvis hennes mamma
  • Troligtvis Fadde
  • Troligtvis hon själv

Undrar hur utfallet skulle bli? Kanske skulle detta kunna vara en intressant kommande omröstning , nehej trodde inte det!!


Andra ämnen som googlats är Blå eld, blommor, flygvärdinnedieten, sommarkanin, studentsången etc. Kul att följa detta, eller hur?

Av Helga - 29 maj 2007 09:12

Nu kommer de sista tokigt skrivna engelska skyltarna i min lilla serie. Skylttexterna är insamlade av Air France personal under deras resor världen över:


  • Japanese hotel: Cooles and heates: If you want just condition of warm in your room, please control yourself.

  • Tokyo car rental firm: When passenger of foot heave in sight, tootle the horn. Trumpet him melodiously at first, but if he still obstacles your passage then tootle him with vigor.

  • Majorcan shop: English well talking. Here speeching American.

 Nu får jag försöka hitta egna tokiga skyltar under mina resor.


Av Helga - 29 maj 2007 08:31

Grattis säger jag till mina kollegor på SAS som äntligen fått ett ur arbetsmiljösynpunkt rimligt avtal på plats!!! Det sista smutskastandet som jag hörde om igår var visst kulmen på konflikten. Grattis också till alla stackars luttrade resenärer!!!


Själv ska jag ut och jobba sent i eftermiddag. Jag ska sitta "jour" på Arlanda och sedan till kvällen ska jag på en övernattning inom riket.


Under dagen måste jag sticka till affären och ladda upp kylskåpet så att familjen har mat under mina arbetsdagar.


Alla i familjen har varit förkylda de senaste dagarna och jag har också känt att det kanske är något på väg. Jag hoppas jag klarar mig - det går inte att flyga ,så mycket som vi gör, med en förkylning i kroppen.


Av Helga - 28 maj 2007 21:40



En god bok sägs vara bra för sömnen...Men vad är då inte en dålig!


Sussi sötti alla bloggare!!

Av Helga - 28 maj 2007 19:52

Webbsajten Cheapflights har gjort en undersökning om vad som irriterar passagerare mest på flygplanen.


Så här blev topplistan på irritationsmoment:


1. Folk som fäller sätet 33%

2. Folk som oavbrutet sparkar i ryggen på sätet 28 %

3. Fylla 9 %

4. Folk som kör armbågen i sidan på medpassagerare 8 %

5. Oavbrutet tjatter när man vill sova 5 %



Så nu vet ni vad du helst bör undvika att göra ombord enligt dina medpassagerare.

Av Helga - 28 maj 2007 18:36

jag är hemma igen nu och det var en ovanlig nästan kuslig stämning därute på Arlanda, det är så lugnt i terminalerna.


Jag träffade på en bekant som är kabinanställd på strejkande SAS. Hon kom precis från ett stort fackligt möte där det samlats över 300 medlemmar från HTF (där jag för övrigt också är medlem). Hon berättade hårresande saker som händer, bl a hur SAS Sveriges VD skickar ut mail till de anställda där han smutskastar den lokala föreningens ordförande. HTF funderar, enligt min bekanta, på att stämma SAS VD för förtal. Nyheten har också läckt ut till media. Hm, intressant. Hon trodde vidare att det skulle bli en del om detta på TV ikväll - det vill jag inte missa!!!

Av Helga - 28 maj 2007 07:55

Nej, nu måste jag skynda mig ut till Arlanda. Dags att jobba igen... Föreställer mig att det är ganska lugnt ute på flygplatsen nu efter 3-4 dagars SAS-strejk.


Här får du ett citat som kanske framkallar minnen från skoltiden;


För att ingen ska behöva känna sig nedvärderad låter vi idag de två sämsta välja sina lag!


Tjolahopp!!

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards