Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 19 maj 2009

Coola idolbilder...

Av Helga - 19 maj 2009 08:33


Inte blev sålådan klar igår... sonen gick hellre och gymmade efter skolan och sedan var det spelarmöte med laget. Idag kanske (?) tänker den förhoppningsfulla modern...


Idag har jag dottern hemma här på förmiddagen eftersom hon har sovmorgon. Hennes klass har nästan aldrig sovmorgnar så hon njuter nu kan jag lova.


Jag for runt till grannarna igår kväll då vi ska fixa nya pass inför sommaren. Våra namnteckningar skulle bevittnas på blanketten, som man måste ha med, för underåriga. En av grannarna hade projekt på gång. Dels hade de renoverat gästtoaletten och dels höll de på att bygga en nya altan på baksidan... jättefint!


Jag åkte till ÖB också på kvällningen och köpte diverse som vi behöver på landet. Där är ju i stort sett helt tomt i skafferiet, men nu har jag ordnat så att det mesta av basvarorna finns.


Bloggregistret


Twitterbloggen


Så här ser det ut på dotterns rum nu. Bilderna har hon förstorat med hjälp av en overhead-apparat och målat konturerna först med blyerts och sedan har hon fyllt i med svart målarfärg...

 
 
Kimmie

Kimmie

19 maj 2009 10:43

Vad fräckt, hon är jätteduktig!

http://kimmietid.blogspot.com

 
britten

britten

19 maj 2009 10:45

mm men du vet den som vänta på nåt gott väntar aldrig för länge...det blir desstobättre när den är färdig.....va duktig dottern är...

http://pyrobritt.blogg.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

19 maj 2009 10:54

Godförmiddag på dig. Fint dottern gjort med bilderna läckert. Å du fick inte sålådan klar..."Ropar hallå där Helgas son nu får du fixa lådan så ni kan få lite goa kryddor till maten" Du vet man får lika bra muskler av att snickra som på gymmet..skrattar..Öb sa du om man skulle har faktiskt glömt att vi numera har ett Öb inom överskådligt avstånd...ja så blir det behöver lite smågrejor jag med.

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

19 maj 2009 14:18

Vad smart av din dotter!

http://wessand.blogg.se

 
Sussi

Sussi

19 maj 2009 20:09

Hoppas du får din sålåda snart. Förhoppningsvis så hittar han inte på nåt bättre hihi

Ha en fin kväll
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Adam

19 maj 2009 21:44

Ja, det är jättejobbigt med det där att man måste bevittna pass-blanketten! Det var ett väldigt ståhej den dagen.

/Adam

 
helga

helga

20 maj 2009 08:16

Kimmie; Jag tycker också att det blev jättebra!

Britten; Det blev klart igår och jättefint! Ja hon är pysslig dottern.

Filifjonkan; Nu är lådan klar och jag ska plantera idag :)

Åsa; Ja, lite klurig är hon allt!

Sussi; Nu blev det gjort...

Adam; Jaaa... det ska skrivas en del...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Hannele beundrar

Hannele beundrar

20 maj 2009 09:07

Dylan, är han ungdomsidol...

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
helga

helga

20 maj 2009 11:01

Hannele; Ja Dylan och Neil Young gillar hon bl a.

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards