Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 16 maj 2013

Kort semester och roliga flygdagar...

Av Helga - 16 maj 2013 08:40


Junischemat har kommit och jag kan börja planera mitt liv ett tag framåt igen...


Schemat innehåller lite av allt;


* Charterflygningar

* Skandinavienflighter

* Jour

* Inrikesturer

* Europaflighter

och sen...


* Semester.


Visserligen bra tre veckor ledigt enligt vårt senaste avtal, vilket jag inte är så glad för. Man får väl försöka pressa ut det bästa av de här tre veckorna och sen blir det veckor kvar till resten av semesteråret. Det är bara det att de andra i familjen inte är lediga då !! 

 


Igår flög jag med två roliga tjejer. Vad ska man säga när en börjar dansa krig en stolpe på väg mot passkontrollen och säger;


- poledance tjejer !!

 

I bakre galley hade vi en försäljningsvagn där någon ritat en manlig kroppsdel (snopp). Jag började reta min kollega som jobbade där i bakre köket och kallade henne "vår lilla klottrare". Det där hade vi väldigt roligt åt och vi spekulerade i vad och var hon skulle rita sin "tag"  nästa gång.


Långa flygdagar blir så mycket enklare när man kan skoja och skratta. Passagerarna bjuder också på sig själva. Igår var det en stor man som skulle gå in på den främre toaletten som ligger alldeles bakom cockpitdörren. När han kom in i galley frågade jag om han hittade eftersom många undrar var toaletten finns egentligen. Då svarade han;


- Den stora frågan är - får jag plats??


Vi bröt ut i gapskratt...   




Flyg · Humor
 
 
Ingen bild

Anneli

16 maj 2013 10:17

Visst är det väl så att allt går så mycket lättare om man kan skratta tillsammans!
Jag tycker det är skönt att dela upp sin semester, när resten av familjen inte är lediga så gör något trevligt ihop med en väninna eller varför inte helt på egen hand!

 
Ingen bild

wiper

16 maj 2013 13:16

Ser att det är full rulle för dig.Tråkigt att du inte kan ta alla veckor på en gång, ibland behöver man det.

Vad mycket roligt ni har också på flygningarna ;))

Ha en skön torsdag
kramar

 
Mia

Mia

16 maj 2013 20:06

Har facklig organisation godkänt endast tre veckors sammanhängande semester? Lagen säger att en anställd har RÄTT TILL minst fyra veckors sammanhängande semester någon gång under juni, juli och augusti. Lagen är starkare än avtal, så jag förstår inte riktigt att de kan ha fått igenom det. Frågan är om det är hållbart om någon propsar på att få fyra veckor i sträck.

Den där mannen hade förmåga att skämta om sig själv, inte alla som har. Då är det betydligt roligare än när folk försöker göra sig roliga på andras bekostnad. ;-)

http://miatankar.wordpress.com

 
Helga

Helga

16 maj 2013 20:16

Mia; Det var en extrem situation i samband med förhandlingarna i november. Jag kan inte gå in i detaljer här i bloggen om hur det kunde bli så här med semestern.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
trollmor

trollmor

16 maj 2013 21:50

Verkar bli full rulle ! En vecka hit el dit . Jag är glad om jag får fyra dar ledigt i sommar. Tänk jag har aldrig hela mitt liv haft en riktig lång sammanhängande semester så jag vet inte riktigt hur det känns. Barnledighet kanske man kan räkna till det. Det skulle vara kul nån gång att prova. Det längsta ledighet jag haft var tio dar när vi åkte till London en gång. Det är nog skönt att få längta efter långledighet. Kram

http://trollmor.webblogg.se

 
Ingen bild

-Nena-

17 maj 2013 13:26

Härligt när man kan skratta så.

Här har de börjat strula med makens semester och vill han ska dela på sina 4 veckor men 2 veckor hinner man ju knappt komma till ro på =/

Ha en bra helg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards