Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 21 maj 2011

Idag flyger vi till Medelhavet...

Av Helga - 21 maj 2011 09:30

Jag vaknar ännu en morgon på ett hotellrum och jag befinner mig nu i södra Sverige...


Här är soligt och fint så idag ska jag ta mig ut en stund innan pick-up. Jag tror jag ska gå bort till ett utecafé som jag besökt förut... Sen ska vi flyga en charterflygning till Medelhavsregionerna på eftermiddagen och det ska bli kul!


Man råkar ut för en del udda händelser när man jobbar som flygvärdinna. Vi har mest helt vanliga, vänliga människor förstås men skulle jag bara skriva om de vänliga och gulliga skulle bloggen bli rätt så trist.

Igår t ex hade vi en engelsktalande dam som ville fälla bak sin stolsrygg ombord. Mannen bakom höll emot stolsryggen och vägrade låta henne luta sig bakåt eftersom han var så lång. Hur jag försökte hjälpa dem att enas kunde vi inte hitta en lösning på detta problem. Slutligen var en kortare man så vänlig så han bytte plats med den långe och damen kunde luta sig bakåt. Vem sa sandlåda?


 
 
Stattinskan

Stattinskan

21 maj 2011 16:03

En del sätter sig på tvären bara för att så ska vara :-/
Ha en underbar lördag

http://stattinskan.blogspot.com

 
UnderCover

UnderCover

21 maj 2011 20:32

Du får skriva en bok om allt dråpligt som händer där uppe :o)

http://tankarochbilder.blogspot.com

 
skrivmoster

skrivmoster

22 maj 2011 09:16

Ja du... nog är det sandlådenivå ibland! Tur att det finns folk som inte är så "kinkiga"!!

Sol från norr till dig!

http://bkoggplatsen.se

 
helga

helga

22 maj 2011 09:27

Stattinskan; Båda hade säkert sina skäl...

UnderCover; Skriver blogg istället ;)

Skrivmoster; Sol till dig också :)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

22 maj 2011 18:26

Men herregud! Tålamod måste vara en av era största tillgångar...

http://wessand.blogg.se

Helga

22 maj 2011 22:38

Hahaha... ja kanske det ;)

 
Ingen bild

Bettan

23 maj 2011 12:46

Hej igen Helga.
Det har vart så mycket nu så jag har inte tagit mig tid att gå in på andras bloggar,ja dåligt med min egen oxå för den delen.
Läste detta med sandlåda...visst kan det vara så.Och på så kosta avstånd som till medelhavet kan man ju nästa ha ståbiljett kan jag tycka ;)
Men detta att inte ta hänsyn gör mig helförbannad(jag kanske tillhör gruppen i sandlådan)
När man sitter och äter så helt plötsligt så fäller dom stolen bara.Eller likaså till frukost.
Jag tycker man kan ta en flukt bakåt och checka av att det är ok.
Och nu när jag ändå är på tal om flygstolar(skratt) så gillar jag inte heller när bakomvarande ska resa sig upp o tar tag i stolen och även sliter en i håret när man precis har somnat...flåt..;)

Helga

23 maj 2011 14:36

Om jag ser att en passagerare lutat stolen bakåt när den bakom ska till att ta brukar jag be dem resa upp stolsryggen under matserveringen... Håller med dig om att man bör ha en kommunikation om detta med varandra...

 
Ingen bild

Avataria

23 maj 2011 22:22

Ja, det där med bakåtfällda säten är ett bekymmer! När jag åker diverse transportmedel får jag ofta problem med för kort utrymme mellan mitt säte och det främre. Har både stor rumpa och väldigt långa ben, så jag får väldigt ofta knäskålarna i kläm, och det gör ONT efter en stund. Ett litet tag går bra, men efter tio minuter är det som förgjort!

Helga

24 maj 2011 08:04

Det Är trångt i flygplan! Kanske skulle man ha ickefällbara säten? Så slapp man problemet...

Bloggar du fortfarande? Ska kika in till dig - det var verkligen ett tag sen...

 
Ingen bild

Avataria

24 maj 2011 22:39

Jodå, jag bloggar än. Läser här hos dig också, men det är sällan jag kommenterar. Väääldigt sällan!
Sitter mest och är avundsjuk på ditt rörliga liv :)

Helga

25 maj 2011 07:58

Kul, jag la till dig igen bland l
nkarna o kommer att kika in hos dig mer igen... Kommenterandet tar mest tid.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards