Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under januari 2014

Av Helga - 30 januari 2014 18:17



Idag har jag hamnat på ett av våra mysigaste hotell -  slottshotellet i Kalmar. Möblerna i de gemensamma utrymmena ser ut ungefär som de möbler som fanns hemma hos min farmor och farfar, när de levde.


Hela besättningen åkte som passagerare hit och vi somnade i flygplanet alla fem, efter en tidig start imorse. När vi kom fram till hotellet satte vi oss i det gemensamma vardagsrummet och drack kaffe och åt småkakor. Efter en dag i "tuben" uppskattar man porslinskoppar med fat och att allt är stilla. Ingen turbulens och ingen som pockar på vår uppmärksamhet.  Vi hade så trevligt så det blev över en timmes umgänge innan var och en gick in på sitt hotellrum.



   


#kalmar #slottshotellet #flyg #flygvärdinna #småkakor #fika

Av Helga - 29 januari 2014 06:37


Ibland är det väldans lugnt på jobbet - som imorse t ex då jag kom ut strax efter klockan 05.00 för att ha jour...


 


En efter en rullar mina kollegor in och har ingen råkat försova sig eller blivit sjuk så hinner jag äta min frukostsmörgås och dricka en kopp kaffe innan jag antingen får någon flight eller kanske, kanske så småningom får gå hem...


#jour #flyg #flygvärdinna

Av Helga - 27 januari 2014 14:14


Det känns alltid lite extra lyxigt att få stanna kvar hemma en måndagsmorgon när de andra i familjen åker iväg till sina jobb. Jag kunde sova liite längre iallafall innan jag skulle iväg till kiropraktorn som hjälper mig med min onda axel.


Sen vid lunchtid kom en kompis hit för en kombinerad fika / lunch...


 

Lite färskt bröd med pålägg, en varsin hallonsmoothie och lite kakor...

 

 


Min hallonsmoothie gjordes av;


1 banan

3 dl hallon

2 dl naturell youghurt

1 dl honungsyoughurt


#fika #lunch #mat #hälsa #kompis

Av Helga - 25 januari 2014 18:14


Nu är vi iallafall på rätt årshalva enligt mig...

Se bara här så fint solen skiner in genom ett hotellrumsfönster. 




Idag är det min första lediga dag och vi har varit på en basketmatch och sen blev det hämtmat från en thairestaurang...


#sol #hotell #thaimat #ledighelg

Av Helga - 23 januari 2014 22:37


Idag flög vi bland annat tur och retur till Kiruna. Där uppe var det rejält kallt, -28 grader på eftermiddagen. Kaptenen annonserade i högtalaren om vädret och en Kirunabo på väg hem sa att imorse när jag åkte hemifrån hade vi -34 grader kallt.


En kollega svarade;


- Då börjar det nästan bli värmebölja nu då...


Vi som var i närheten fick oss alla ett gott skratt!!   


 

#Kiruna #väder #kyla #humor #flyg #flygvärdinna #resa

Flyg · Humor · Resor
Av Helga - 23 januari 2014 10:31


Jag har varit hemma och sovit men inte mycket mer. Nu på väg till Arlanda igen.

Igår hade vi med ett gäng från ett hantverksföretag ner till en Europeisk storstad. De hade väldigt trevligt ombord och skojade och stojade. När det var dags att stiga av fick jag och min kollega i främre delen av planet en varsin kram av en av killarna.


Ärligt talat är det inte alltid man vill kramas med folk man inte känner personligen men med den här glada resenären var det helt okej!


#flyg #flygvärdinna #packning #resa #kramar

Flyg · Resor
Av Helga - 21 januari 2014 22:56


Som du redan vet har folk humor på mitt jobb. När jag nu började den här arbetsperioden och fick gå som "boss" igen fick jag snart smeknamnet "kommandoran"...

Kärt barn har många namn sägs det. Hoppas det är så för nån kommandora är jag oftast inte ;)


 


#flyg #flygvärdinna #humor

Flyg · Humor
Av Helga - 20 januari 2014 08:19


Idag jobb på en förskola alldeles intill där jag bor...


Tillägg kl. 16.15


Det blev en intensiv men rolig dag på en småbarnsavdelning. Jag tror aldrig jag bytt så många blöjor på så kort tid.  En festlig grej på avdelningen var att nästan alla barn hade namn som började på bokstaven V. Det är ganska svårt för en vikarie att klara att memorera alla namnen på sex timmar men när alla nästan heter något på samma bokstav blir det ju lite lättare. 


En liten flicka (1,5 år) var nyinskolad sedan några veckor. Hon ville bara sitta i en bestämd frökens knä varje dag. Hon vågade sitta hos mig efter ett tag - det var mysigt!!


Nu vilar jag och laddar upp för att börja mitt vanliga "flygerijobb" imorgon.


 


#förskola #jobbaextra #fika #flygvärdinna

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards