Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 30 januari 2014

Slottshotellet bjuder på kaffe och småkakor...

Av Helga - 30 januari 2014 18:17



Idag har jag hamnat på ett av våra mysigaste hotell -  slottshotellet i Kalmar. Möblerna i de gemensamma utrymmena ser ut ungefär som de möbler som fanns hemma hos min farmor och farfar, när de levde.


Hela besättningen åkte som passagerare hit och vi somnade i flygplanet alla fem, efter en tidig start imorse. När vi kom fram till hotellet satte vi oss i det gemensamma vardagsrummet och drack kaffe och åt småkakor. Efter en dag i "tuben" uppskattar man porslinskoppar med fat och att allt är stilla. Ingen turbulens och ingen som pockar på vår uppmärksamhet.  Vi hade så trevligt så det blev över en timmes umgänge innan var och en gick in på sitt hotellrum.



   


#kalmar #slottshotellet #flyg #flygvärdinna #småkakor #fika

 
 
tant Hannele

tant Hannele

30 januari 2014 21:06

jag tror jag sovit där en natt, maj när näktergalen sjöng utanför fönstret

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Susanne

Susanne

31 januari 2014 17:23

Det såg ut att vara ett jättemysigt hotell. Härligt att ha en sån pärla att få bo på ibland..
En trevlig stund, utan att behöva servera och annat uppassande måste vara väldigt uppskattat..

Trevlig helg

http://beauty-beholder.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

31 januari 2014 20:56

Det ser jättefint ut och jag förstår att det var lugnt och skönt och sånt behövs när man har med så mycket människor att göra som ni har på flyget.

Ha en skön helg
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Mia

Mia

5 februari 2014 20:50

Skönt att ni får chans att koppla av tillsammans ibland, med porslinskoppar och att inget lutar hit o dit. Inga skakningar heller, hoppas jag. ;-)

http://miatankar.wordpress.com

 
Åsa

Åsa

9 februari 2014 20:16

Vardagslyx, att få dricka en kopp kaffe utan att nån ropar på dig? =)
Småkakor är gott! Det var alltför länge sen jag bakade sånt!

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards