Inlägg publicerade under kategorin Teater

Av Helga - 14 februari 2014 23:49

Har hamnat på ett hotell långt upp i norr. Här ska visst vara en marknad på torget utanför hotellet imorgon. Det kan bli kul - kanske kan jag hitta lite lokala delikatesser.

Idag hade vi en äldre dam ombord som rest hela vägen från Nya Zeeland. Jag sa att hon måste vara jättetrött. Hon svarade:

- Jo det är jag, men nu är jag så trött så det börjar gå över.

Så trött kan man alltså bli ibland... ;)

Hoppas att du haft en fin hjärtedag!!!

#flyg #flygvärdinna #marknad #resor #nyazeeland

Av Helga - 22 maj 2012 08:15

Jag landade sent igår kväll och har nu en lugn morgon innan det är dags att sticka ut till Arlanda för en kvällsflygning. Jag blir riktigt ledsen när jag ser nyheten att Skyways går i konkurs idag. Jag känner flera som jobbar där och undrar vad som kommer att hända med dem framöver.

Snart är det dags för prinsessan Estelles dop. Jag måste nog titta på det en stund. Många var gästerna som anlände till Arlanda igår. Jag såg ingen själv men ryktena gick bland oss anställda på flygplatsen om vilka kungligheter som kom.

Igår kväll hade vi en flight med 180 passagerare hem från en stor Europeisk huvudstad. En del av passagerarna hade blivit strandsatta sedan morgonen pga ett tekniskt fel på ett flygplan. Jag kan tänka mig att de var glada att äntligen få komma hem. Flygbolaget hade satt in ett större flygplan så att alla skulle komma med till Arlanda.

På flygningen ner hade vi med en rysk familj på tre personer. En mamma, en pappa och en tonårig son. Båda föräldrarna satt och huttade ur en egen flaska sprit under flygningen. Efter flera varningar fick vi lov att ta flaskan ifrån dem och sen fick de tillbaka den efter landning. Jag tycker synd om tonåringen som fick se sina föräldrar fyllna till.

Av Helga - 22 mars 2010 08:13

Igår fick vi "straffet" för att vi njutit av att det börjat kännas som vår här hemma. Snön vräkte ner över bandyfolket och oss hela dagen och så här illa såg det ut genom köksfönstret...

På de där stolarna satt vi nyss och solade...

(Klicka för större bild)

Lördagen var en rolig dag. Först var vi på Reginateatern här i Uppsala och såg Ronny Erikssons "Rum för rasande". Han är kritisk och mitt i prick - det kommer ett litet smakprov av showen längst ner i inlägget.

Efter det hann vi precis hem och byta om för en liten drink hos grannarna. Tillsammans gick vi sedan iväg till vår goda väns 50-årsfest. Det var middag "hemma hos" och flera roliga tal. Supergod mat förstås och dans blev det också efter maten...

Söndagen fick gå i vilans tecken och det var välbehövligt eftersom det redan är dags att dra på uniformen senare idag igen.

Ett rum för rasande - smakprov...

Av Helga - 18 mars 2010 08:02

Jag hade ju en extra ledig dag igår (se förra inlägget) -  idag är det bara att fortsätta jobba som planerat.

Här i Uppsala kretsar det mesta kring bandyfinalen, som går av stapeln på Studenternas idrottsplats i helgen, mellan Hammarby och Bollnäs. Då kommer många att plocka fram kepsen eller OS-mössan och bandyportföljen och se den spännande upplösningen på bandysäsongen.

Vi ska inte gå på matchen men har flera andra roliga saker på gång i helgen. Vi ska gå på Ronny Erikssons "Rum för rasande" på Reginateatern och vi ska på en 50-årsfest hos en av våra absolut bästa vänner.

Nej, nu drar jag mig ut mot Arlanda... hör du nåt i luften som låter är det kanske Helgas flyg som kommer åter.

Det här goda brödet och bullarna köpte jag och sonen för några dagar sedan när vi varit ute på en promenad...